کد خبر: ۹۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۵ 01 March 2015
فرماندار فردیس ، وضعیت کتابخانه های عمومی این شهرستان را به لحاظ فضای فیزیکی نامناسب توصیف کرد و گفت: برای توسعه این مکان ها به حمایت خیرین نیاز است.
به گزارش ایرنا مهدی مهرور در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان فردیس که در محل کتابخانه علامه امینی این شهرستان برگزار شد، افزود: فضای کافی برای مطالعه علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی در کتابخانه های عمومی فردیس وجود ندارد.
فرماندار فردیس گفت: برای بالابردن سطح علمی مردم به ویژه غنی سازی اوقات فراغت جوانان و تامین نیازهای پژوهشگران در فردیس به فضای بیشتر و کتاب های علمی و متنوع نیاز داریم.
مهرورافزود: به رغم محدودیت ها، امسال انجمن کتابخانه های شهرستان فردیس برتر استان البرز شناخته شد.
وی تاکید کرد: یکی از اهداف مهم انجمن خیرین کتابخانه ساز، مشارکت فکری و فرهنگی برای بهره برداری بهینه از کتابخانه های عمومی این شهرستان و ترویج روش های مطالعه مفید در سطح جامعه است.
مهرور با تاکید بر اینکه ادارات کل استان نباید بودجه تخصیصی شهرستان فردیس را در جای دیگر هزینه کنند، گفت: با توجه به محدودیت منابع دولتی، تامین اعتبار برای تکمیل پروژه های نیمه تمام عمرانی و فرهنگی ضروری است.
امام جمعه شهرستان فردیس در این نشست اظهار داشت: همه مسوولان این شهرستان که در عرصه فرهنگی کارمی کنند، باید توجه ویژه به مصوبات شورای فرهنگ عمومی و استفاده از برنامه های علمی و منسجم داشته باشند.
حجت الاسلام علی اکبر ایمانی با اشاره به تقارن ایام فاطمیه با نخستین روزهای فروردین سال 94، گفت: چهارم فروردین سال آینده ویژه برنامه های عزاداری و سوگواری در فردیس پیش بینی شده است.
وی از برگزاری یادواره شهدای شهرستان فردیس تا پایان سال جاری دراین شهرستان خبرداد.
مدیر امور کتابخانه های عمومی فردیس با اشاره به جمعیت 600 هزار نفری این شهرستان و کمبود فضا کتابخانه ای درآن، گفت: این شهرستان حداقل به چهارهزارمتر مربع فضای کتابخانه ای نیاز دارد. 
گلشن شیرمحمدی افزود: اکنون این شهرستان دارای سه هزار و 550 متر مربع فضای کتابخانه ای است که برای دستیابی به شاخص های کشوری به 9 کتابخانه عمومی جدید نیاز داریم.
اکنون شهرستان فردیس دارای 9 باب کتابخانه شامل چهار کتابخانه عمومی و پنج کتابخانه مشارکتی است.
فردیس در جنوب شرقی کلانشهر کرج قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار