کد خبر: ۹۱۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴ 08 September 2015
مدیر تبارنامه استدکینگ انگلیس گفت: تلقیح مصنوعی به بقای اسب کاسپین در ایران و دیگر نقاط دنیا کمک می‌کند.
خبرگزاری فارس: تلقیح مصنوعی موجب بقای اسب کاسپین می‌شود/ در خطر انقراض بودن برخی نژادهای بومی اسب

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، تسا کلارک عصر امروز در چهارمین همایش بین‌المللی اسب کاسپین در هتل کادوس این شهر تلقیح مصنوعی و اصلاح‌نژاد را تشریح کرد.

وی درباره تلقیح مصنوعی، مزایا و معایب حاصل از انجماد اسپرم اسبچه خزر، اظهار کرد: این روند کلی برای انتخاب مناسب مادیان‌ها و تلقیح مصنوعی و پروتکل تلقیح مادیان و اسکن بارداری است.

مدیر تبارنامه استدکینگ انگلیس تصریح کرد: از چگونگی تلقیح مصنوعی می‌توان به بقای اسب کاسپین در ایران و دیگر نقاط دنیا کمک کرد.

برخی نژادهای اهلی و غیراهلی اسب در حال انقراض است

نماینده دپارتمان مطالعات تولیدمثل از دانشکده دامپزشکی دانشگاه گنت بلژیک نیز در مراسم مذکور به تشریح مقاله خود درباره استراتژی بهینه‌سازی تکثیر نژادی با تعداد محدودی اسب پرداخت.

پیتر دیلز اظهار کرد: برخی از نژادهای اهلی و غیراهلی اسب به دلیل نزول تعداد اسب‌ها در معرض انقراض قرار گرفته‌است.

وی گفت: دنیای ماشینی موجب شده که تعداد اسب‌های موجود برخی از نژادهای بومی به حدی کاهش یابد که گوناگونی ژنتیک در آن نژاد به مرحله خطرناکی تقلیل یافته‌است.

به گفته این مسئول بلژیکی، از طریق برنامه‌ریزی دقیق برای تولیدمثل با خطوط خونی متفاوت، اعمال تکنیک‌های مدرن تکثیر و انتخاب‌های حساب شده برای برخی از نژادها مانند اسب فریزین، این امکان ایجاد شده که گوناگونی ژنتیکی مناسبی برای نژاد اسب کاسپین نیز فراهم آید.

وی خاطرنشان کرد: برای ایجاد گوناگونی ژنتیکی و خطوط خونی با ارزش تکنیک‌های بسیار مختلف تولیدمثل غیرطبیعی وجود دارد که می‌توان از آنها استفاده کرد.

به گزارش فارس، همایش بین‌المللی اسب کاسپین برای نخستین بار در کشور با حضور نمایندگان و کارشناسان 16 کشور دنیا به میزبانی گیلان در حال برگزاری است.

جشنواره زیبایی اسب کاسپین روز چهارشنبه هفته جاری در انزلی برگزار می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار