نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه خبر داد:
با توجه به دارایی های نقدی و غیر نقدی موسسه میزان تمام سپرده های مردم نزد این موسسه منحل شده تا قران آخر پرداخت می شود،اما این کار نیز نیاز به زمان دارد.براساس تصمیم وزارتخانه های کشور، اقتصاد و دارایی و بانک مرکزی،بانک صادرات موظف شده تا املاک میزان را به وجوه نقد تبدیل و آن را به سپرده گذاران پرداخت کند.
کد خبر: ۹۱۱۹۵
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱ 08 September 2015
به گزارش تابناک خراسان شمالی،هادی قوامی با اشاره به اینکه موسسه میزان حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال سپرده های مردم را در اختیار داشته که بیش از ۱۳ هزار میلیارد ریال از این سپرده ها در قالب تسهیلات در اختیار ۱۷ نهادها حقوقی و افراد حقیقی قرار دارد،گفت:دارایی های موسسه منحله میزان با احتساب املاک حدود 25 هزار میلیارد ریال است که در بخش سپرده ها 30 درصد از مابقی دارایی نقدی موسسه میزان در اختیار سایر سپرده گذاران در سطح استان های خراسان قرار دارد.

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت:باتوجه به دارایی های نقدی و غیر نقدی موسسه میزان تمام سپرده های مردم نزد این موسسه منحل شده تا قران آخر پرداخت می شود،اما این کار نیز نیاز به زمان دارد.

دکتر قوامی اظهارکرد:براساس تصمیم وزارتخانه های کشور،اقتصاد و دارایی و بانک مرکزی،بانک صادرات موظف شده تا املاک میزان را به وجوه نقد تبدیل و آن را به سپرده گذاران پرداخت کند.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی از فروش اقساطی املاک به صورت تهاتر طلبکاران و یا فروش این املاک به صورت اقساطی به بخش خصوصی خبر داد و گفت:در هر دو صورت بانک مرکزی نیز موظف شده تا معادل فروش اقساطی املاک به بخش خصوصی و تهاتر آن به طلبکاران وجه نقد در اختیار بانک صادرات قرار دهد و از این محل نیز مطالبات سپرده گذاران پرداخت شود و مطالبات بانک مرکزی نیز در قبال این عملکرد از طریق اقساطی با سود متعارف بانکی دریافت شود.

وی اضافه کرد:به دلیل اینکه میزان ورشکسته نشده بود، برای واگذاری اختیارات این بخش به هیات تسویه مشکلات قانونی وجود داشته که این مشکل نیز در حال رفع شدن است و با واگذاری اختیار به هیات تسویه کار پرداخت مطالبات سپرده گذاران که اکثرشان سپرده گذاران خردند، شروع می شود.

قوامی افزود:تمام این کارها نیاز به زمان دارد و باید سپرده گذاران قدری صبوری به خرج بدهند تا به مطالباتشان برسند.

این نماینده مجلس به مردم توصیه کرد:سپرده های خود را در نزد موسسات مالی و اعتباری قرار دهند که از بانک مرکزی مجوز دارند و اسامی آنها نیز در سایت بانک مرکزی وجود دارد.

موسسه میزان که در دهه ۷۰ به صاحب امتیازی تعدادی از قضات بازنشسته دادگستری کل استان خراسان بزرگ تشکیل شده بود،اواخر سال قبل با مشکل پرداخت سپرده مردم مواجه شده بود و همچنان نیز بخش زیادی از سپرده گذاران که گفته می شود بیش از ۶۰۰ هزار نفر هستند،دارای مطالبات معوقه از این موسسه اند.

این موسسه با تصمیم شورای پول و اعتبار به دلیل عدم توفیق در پرداخت مطالبات سپرده گذاران منحل شده است.

در استان خراسان شمالی حدود ۱۱۰ هزار نفر افزون بر چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال نزد این موسسه سپرده گذاری کردند که ۲۵ درصد از این سپرده ها تاکنون پرداخت شده است.


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
بابک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
این آقایونی که در انواع جایگاه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی کشور اعم از روحانی و غیر روحانی، سردم دار و مدعی برپایی و اجرای عدالت و حق الناس و حقوق این دنیا و اون دنیا بهشت و دوزخ اینگونه موارد هستن، که برای کوچکترین و بی اهمیت ترین مسایل مثل بیرون اومدن تار موی زنان و عدم حضور بانوان در ورزشگاه ها و غیره و ذالک دائما در حال اظهار نظر و نظریه پراکنی اند و با حداکثر توان صداشونو تو گوش ملت و بقیه فرو میکنن ، چرا در جایی که حق عده کثیری از افراد بیگناه و غالبا کم بضاعت جامعه حقو حقوقشون به ناجوانمردی در اختیار "17 نهاد و شخص حقیقی" قرار گرفته که اکثرا دچار معضلات مختلف شدن تو زندگیشون و اونها از برگردوندنش با قلدری و زور سرباز میزنن صداشون در نمیاد؟ اظهار نظر نمیکنن؟ از قدرتشون برای فشار آوردن به اون 17 نفر استفاده نمیکنن؟ مگر این الان حق الناس نیست؟ مگه این مردم همونایی نیستن که از صدقه سریشون به قدرت رسوندن این آقایونو؟ مگه ظلم از این بالاتر هم داریم که در مقابلش سکوت کردن؟؟؟
سپرده گذار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
پس كي ديگه ،كي تا قران آخر پرداخت ميشود چند ساله ديگه چند هزار ساله ديگه خجالت نميكشيد هرروز يه دروغ تحويل مردم ميديد مردم پولشونو ميخوان با حلوا حلوا كردن كه دهن شيرين نميشه با گفتن پول ميديم كه پول تو جيبه مردم نمياد يك حركتي تو اين چند ماه هيچ كاري از دستتون برنيامده حقوقه مفته بيت المال و ميگيريد همش حرف ميزنيد بسه ديگه حرف هم نزنيد
جواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
هر روز یکی از نمایندگان به اصطلاح مردم که هیچ قدمی برای حل مشکل میزان بر نداشته اند و فقط حرف مفت تحویل مردم میدهند .حداقل اسم اون ۱۷ نهاد و شخص حقیقی را اعلام کن شاید خود مردم بتونند حقشون را بگیرند . دادستانی محترم خراسان که فورا موسسه را منحل کرد و کسی هم جرات نمی کنه که بگه این چه کاری بود .تمی تونست به این نهادها و افراد فشار بیاره که پول مردم را بدهند و بعد موسسه را منحل کند. هشت ماه گذشت دیگه .
باقر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
با سلام و خسته نباشید حضور محترم مدیر سایت تابناک
اینجانب که یکی از مالباختگان بخت برگشته میزان هستم که بحران مالی میزان واقعا" تمامی ابعاد زندگی ام راتحت الشعاع قرارداده و در تنگنای شدید مالی قرارگرفته ام
اینجانب از طرف خود و سایر مالباختگان میزان تقاضای عاجزانه ای از شما دارم که خواهشمند است به هر ترتیبی که شده به گوش مسئولین محترم کشوری برسانید که دیگر شعار و حرف و وعده سر خرمن دادن را تمام کنند و به جای آن قدری به وعده هایشان عمل نمایند.چرا که گوش ما مالباختگان میزان از این همه وعده و وعید های پوچ پر شده .ما تا وقتی که گفتار مسئولین جامه عمل به خود نپوشد از ادامه اعتراضات ،تحصن ها و شعار های خیابانی دست بردار نیستیم.
مسئولینی که می فرمایند مردم صبوری به خرج دهند باید بدانند که کاسه صبر مردم مدتهاست که لبریز شده و کارد به استخوان شان رسیده و چه بسا استخوانهایشان را نیز خورد کرده است. آنوقت برخی از مسئولینی که بر مسند قدرت تکیه زذه اند و هیچگونه احساس مسئولیتی در قبال حقوق از دست رفته مردم ندارند انتظار دارند که بعد از گذشت هشت نه ماه در قبال حقوق مسلم از دست رفته شان سکوت کرده و آرامش داشته باشند؟!
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
سلام
میدونید چند نفر رو با اینکار موسسه میزان روانه بیمارستان کردین؟
میدونید چند خانه خراب شده چند خانواده ازهم پاشیده و منجربه طلاق شده انصاف شماها کجارفته؟اینه ایران اسلامی؟
برا همه اونای ک میتونن کاری بکنن و نمیکنن متاسفم
مال باخته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
سلام فقط میتونم بگم باید هر چه سریع تر وعده ها عملی بشه وگرنه درصد اعتراضات بیش از پیش خواهد شد و مسئولین به ظاهر اسلامی و مدافع باید پاسخگوی وجدان خود باشند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار