استاد حوزه علمیه قم با بیان این که توهین دشمنان به پیامبر اسلام (ص) خلاصه نمی شود گفت: این ها نه تنها اسلام ستیز، بلکه دین ستیز هستند و با هیچ یک از ادیان الهی کنار نخواهند آمد.
کد خبر: ۹۱۳۷۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷ 02 November 2020

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه در همایش مجازی مجمع بین المللی اساتید مسلمان دانشگاه ها، عقلانیت خودبنیاد را به عنوان بینش دشمنان برای اسلام ستیزی معرفی کرد و گفت: این عقلانیت همان عقل ابزاری و نسبی گراست که هر نوع ارتباط خود را با دین یا منابع معرفت دینی رد و نفی می کند.

وی افزود: بنابراین باید گفت که عقلانیت نسبی گرایانه اصولا معیاری برای درستی یا نادرستی نمی شناسد و از این رو قطعا اسلام را نخواهد پذیرفت.

نویسنده کتاب «انتظارات بشر از دین» ادامه داد: البته این عقلانیت نه تنها اسلام را بر نمی تابد، بلکه مسیحیت را هم قبول نمی کند چراکه ادیان الهی بین دنیا و آخرت ارتباط برقرار می کنند، ولی عقلانیت نسبی گرایانه خودبنیاد، تنها عقلانیتی ابزاری است.

رئیس هیئت مدیره مجمع بین المللی اساتید مسلمان دانشگاه ها اضافه کرد: بنابراین باید به مسیحیت غرب هشدار داد که آنان هم نباید به این اسلام ستیزی فعلی دلخوش باشند، چراکه این ها اصولا دین ستیزند و بر اساس نسبی گرایی خود، هیچ گاه با شریعت یا دین الهی جمع نمی شوند.

نویسنده کتاب «در جستجوی علوم انسانی اسلامی» با بیان این که ما مسلمانان قائل به اخوّت انسانی بین همه انسان ها و ادیان هستیم و  مسیحیان را نیز برادران خود می دانیم خاطر نشان کرد: علاوه بر این بینش اسلام ستیزی که مطرح شد، باید به کنش اسلام ستیزی غرب هم توجه داشت، آن جا که تلاش می کند تا نگاه مردم جهان را با رسانه مدرن خود به اسلام منفی کند.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه افزود: رسانه مدرن همان است که در این سال ها تلاش کرد تا زمینه پیدایش داعش را فراهم آورد و با این کار به دین ضربه بزند، این بود که حتی وقتی داعش هم شکل نگرفته بود، پرچم آنان در فیلم های تولیدی شان دیده می شد.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: امروزه یکی از مهم ترین اهداف رسانه ها ایجاد یک تصویر غلط از مسلمانان است، بنابراین تردیدی نیست که چرایی کنشی اسلام ستیزی در غرب، رسانه مدرن است.

وی اضافه کرد: بر این اساس و برای مقابله با چرایی بینشی دشمنان باید از عقلانیت الهی در برابر عقلانیت خودبنیاد، ابزاری و نسبی گرا و همچنین برای مقابله با چرایی کنشی آنان هم باید از رسانه استفاده و عشق، محبت و عقلانیت حقیقی اسلام را به دنیا معرفی کنیم.

استاد حوزه علمیه قم همچنین به اهمیت وحدت و بصیرت در بین مسلمانان و برای مقابله با اسلام ستیزی و معرفی اسلام ناب اشاره و عنوان کرد: البته توهین های امثال رئیس جمهور فرانسه، خیرهایی هم به همراه خواهد داشت و سبب می شود تا بسیاری از حق طلبان، به دنبال کشف حقیقت حق قدم بردارند و برای شناخت آن تلاش کنند.

وی سپس موضوع آزادی بیان را در غرب مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: باید بدانیم که آزادی بیان از نیمه دوم قرن بیستم، تعریف دیگری پیدا کرده و معطوف به قدرت شده است، به بیان دیگر آنان اصالت را به قدرت می دهند و اگر آزادی بیان حافظ و نگهدارنده این قدرت باشد، خوب و گرنه بد است.

استاد حوزه علمیه قم اضافه کرد: حرف سردمداران این تفکر درباره آزادی بیان این است که همه آنچه ما می گوییم، دیگران هم آزادند که همان را بگویند.

وی خطاب به برخی روشنفکرنماهای داخلی تأکید کرد: شعارهایی مانند آزادی بیان یا واژه هایی از این دست، زیبا جلوه می کند، اما باید دید که اینان چگونه در برابر آزادی حقیقی مقاومت می کنند و تنها به قدرت و حفظ آن اهمیت می دهند.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه ادامه داد: بر همین اساس است که ایران با وجود برگزاری ده ها انتخابات، دیکتاتوری معرفی و عربستان بدون برگزاری انتخابات، دموکراتیک خوانده می شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار