آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید در پیامی به همایش «رسول الله(ص) الگوی انسانیت» با بیان اینکه امیدواریم مسئولان فرانسه به عقل بیایند تاکید کرد: بی احترامی به رهبران الهی نشانه کم خرَدی است، از این نشانه خود را نجات بدهند و ترمیم کنند.
کد خبر: ۹۱۴۴۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴ 05 November 2020

به گزارش تابناک قم، آیت الله عبدالله جوادی آملی در این پیام افزوده است: پیامبر اسلام برای جمیع بشریت است که پیام آن به مرز و بوم و عصر و تاریخ محدود نمی شود چرا که تاریخ زیر پوشش رسالت و جوامع بشری زیر پوشش ولایت و نبوت آن حضرت است.

این مرجع تقلید در ادامه پیام خود آورده است: آنچه در گستره زمان و زمین مطرح است و می تواند کلی، دائمی، همگانی و همیشگی باشد باید در درون انسانیت انسان ها حضور فعال داشته باشد و آن مشتمل بر چهار اصل عقلانیت، فطرت، وحدت خواهی و آزادی طلبی است.

پیام افزوده است: اگر چیزی عقلانی نباشد نمی تواند کلی و دائم باشد، یا اگر عقلانی است ولی مطابق با فطرت نباشد همگانی و همیشگی نخواهد بود و اگر وحدتگرا نباشد نمی تواند همگانی و همیشگی باشد و اگر اصول اخلاقی را در نظر نگیرد نمی تواند کلی و دائم باشد.

در ادامه این پیام آمده است: پیامبر اکرم(ص) هم برای رفع جاهلیت موجود در آن عصر و هم برای دفع جاهلیت هوایی که ممکن است در عصرهای آینده بیاید با اتکا به عقلانیت، فطرت، آزادی و فضایل اخلاقی برنامه ریزی کرده است.

در بخشی از این پیام افزوده شده است: خیلی ها درس خوانده و اندیشمندند ولی کشته انگیزه باطل هستند. دین، اندیشه را تنظیم و انگیزه را رهبری کرده است تا انسان نه زیر بار کسی برود و نه کسی را زیر بار خود بیاورد، نه برده بشود و نه برده بگیرد، نه ظلم بکند و نه ظالم بشود و این کار را ذات أقدس الهی در قرآن کریم با توسعه تعلیم با توسعه تزکیه به جوامع بشر آموخت.

پیام تاکید کرده است: این زنجیری که به نام تمدن کاذب، بر گردن و پای بشریت زده اند موجب شده تا انسان نتواند سر به بالا کند تا بالای خود را ببیند و نه بتواند حرکت کند لذا تمام کوشش و تلاش او در مرز حیوانیت حیوان است که چگونه تغذیه کند و چگونه در حریم مادیت به سر ببرد.

پیام افزوده است: آن روش ها، آداب و سنت هایی که دست و پاگیر است و جاهلیت قرن جدید را رقم می زند، اینها همه غُل و زنجیر است و انبیا آمدند این را بردارند.

پیام حاکی است: پیامبر اسلام (ص) برای نزول و تنظیم حقوق بشر آمده است.حقوق بشر؛ شرق و غرب، شمال و جنوب و همچنین آسمان و زمین ندارد، این حقوق بشر نه حرف بشر بلکه حرف بشرآفرین است.

پیام افزوده است: جنگ جهانی اول و دوم که حداقل هفتاد میلیون کشته داد نتیجه ای نگرفت و امروز که می بینید شرق و غرب به فکر جنگ های نیابتی هستند نتیجه نمی گیرند.

در ادامه این پیام آمده است: امروز نیز اگر چنانچه برخی از مسئولان فرانسه این بی ادبی نسبت به حرم امن نبوی را روا دانستند نتیجه نمی گیرند چرا که اینها مردان بزرگ الهی هستند، اینها از طرف آفریدگار عالم آمدند.

پیام تاکید کرده است:  تفکر زورمدارانه فرعونی ها و نمرودها، زر و طلای قارون ها و قدرت دانش تجربی بدون عقل عواملی هستند که جلوی عقلانیت، فطرت ، آزادی و پیام اخلاقی را می گیرند.

در ادامه پیام خطاب به اندیشمندان غربی آمده است: شما کره ماه و مریخ را رفتید و دیدید، ماه آفرین و مریخ آفرین را هم ببینید چرا که تمام این اوضاع و این نظام سپهری رخت برمی بندد و ما جهان ابد را در پیش داریم.

 پیام افزوده است: حقوق بشر از منظر اسلام این است که‌هیچ چیز از حق هیچ بشری کم نباید کرد، تمام بشر هر کسی به حق خودش باید برسد به هر اندازه ای که حق اوست، اینها پیام جهانی قرآن کریم است.

در ادامه این پیام آمده است: بر اساس حقوق بشر قرآنی نباید حق احدی را ضایع کرد، این پیام قرآن کریم است؛ این حقوق هم شامل همه مردم می شود و به دین آنها کار ندارد و هم در هر زمان و مکان باید اجرا شود. این دین الهی است. 

امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه به تازگی گفته است کشورش کاریکاتورهای اهانت آمیز به پیامبر اسلام (ص) را بار دیگر منتشر خواهد کرد، همین امر موجب شد که هشتگ "تحریم کالاهای فرانسوی" در کشورهای عربی به ترند اول تبدیل شود و بسیاری استفاده از این کالاها را ممنوع کنند. 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار