رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان کووید۱۹ استان به ۲۲۸ نفر خبر داد و گفت: متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته ۳ هم استانی بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست داده اند.
کد خبر: ۹۱۴۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۶ 06 November 2020

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ؛ دکتر پرویز يزدان‌ پناه افزود: هم اکنون ۴۲۹ بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۵۱ بیمار کرونایی قطعی بوده و۲۰ بیمار در بخش‌های ویژه تحت درمان هستند.

وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۱۱ هزار و ۶۸۷ نفر بهبود یافته گزارش شده است.

وي اذعان داشت: امروز ۴۶۲ نمونه از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج دریافت شد که بیشترین موارد در شهرستان‌های بویراحمد (33درصد)، گچساران (33درصد)، کهگیلویه (16درصد)، لنده (7 درصد) و بهمئی (6 درصد) می‌باشند.

دکتر یزدان پناه افزود: کرونا ویروس بسیار پیچیده است و نشانه‌های آن از فردی به فرد دیگر بسیار متفاوت است، اما در اکثر افراد در ابتدا به صورت سرفه‌های خشک و تنگی نفس و تب بالا و در ادامه بدن دردهای پیچیده و علایم گوارشی از جمله اسهال و استفراغ، سردردهای ممتد و اختلال در حواس چشایی و بویایی و بیماری‌های عروقی اضافه می‌شود.

وی افزود: لازم است در این شرایط بحراني حتما از ماسک استفاده شود، رعایت فاصله فیزیکی انجام شود، در هیچ مراسمی شرکت ننمایید، رعایت بهداشت فردی و پرهیز از حضور در موسسات درمانی بجز بر حسب ضرورت و در مکان‌های شلوغ رفت و آمد نماييد تا گرفتار این بیماری نشوید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار