فرهنگیان که به دلیل پایین بودن حقوق و مزایا حول محور تحصن و پیگیری جدی برای افزایش حقوق تلاش می کردند در میان بهت و حیرت جزء اقشار بی نیاز محاسبه شده و یارانه شان قطع شد .در نهایت با اعتراض مردم، کارمندان و فرهنگیان و به منظور بررسی بیشتر توسط ستاد هدفمندی یارانه ها سایتی تدارک دیده شد که معترضان آنجا رفته و با تکمیل فرم اعتراض بصورت اینترنتی باز هم منتظر تدبیر دولت به ظاهر تدبیر نشستند
کد خبر: ۹۱۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۳ 08 September 2015

تابناک ایلام-نصرت اله احمدی فر،هدفمندی یارانه ها که از دوران احمدی نژاد با واریز پول به حساب مردم شروع اما در دولت تدبیر با دست اندازهایی در پرداخت روبه رو شد.دولت با استناد به قانون و در راستای انجام حذف یارانه پردرآمدها با تکلیف دانستن بند "ح" تبصره 20 قانون بودجه سال 94 خود را مکلف کرد که یارانه خانوارهای پردرآمد را قطع کند و رسما به جان مردم به ظاهر ثروتمند افتاد، تا اینجای کار بحثی نیست اما آیا فرهنگیان از اقشار پردرآمدند که از فروردین امسال در یک حرکت غافلیگرکننده گروهی از فرهنگیان بدون اطلاع قبلی یارانه هایشان قطع شد.
فرهنگیان که به دلیل پایین بودن حقوق و مزایا حول محور تحصن و پیگیری جدی برای افزایش حقوق تلاش می کردند در میان بهت و حیرت جزء اقشار بی نیاز محاسبه شده و یارانه شان قطع شد .در نهایت با اعتراض مردم، کارمندان و فرهنگیان و به منظور بررسی بیشتر توسط ستاد هدفمندی یارانه ها سایتی تدارک دیده شد که معترضان آنجا رفته و با تکمیل فرم اعتراض بصورت اینترنتی باز هم منتظر تدبیر دولت به ظاهر تدبیر نشستند.اما این انتظار سرنوشت متفاوتی پیدا کرد .اولا بعد از مدتی پیامک رسید که سرپرست محترم خانوار با بررسی به عمل آمده یارانه شما مجددا برقرار گردید. دوماً اینکه بعد این پیامک برای تعدادی واریز و برای تعدادی دیگر واریز نشد.با مراجعه به سایت دلایل حذف یارانه و پردرآمد بودن خانواده ها مشخص گردید.برای برخی از این فرهنگیان که یارانه آنها حذف شده است دلیل بسیار جالبی درج شده بود با این مضمون:
سرپرست محترم خانوار یارانه شما به دلیل داشتن:
پژو slx1600 –پژو GIX –پژو GLX-پراید GTX قطع و نیازمند شناخته نشدید.
اکنون این سوال مطرح است در حالیکه به دلیل بی کیفیت بودن خودروی وطنی مردم از داشتن یک خودرو هم عاجزند آن کارشناس محترم هدفمندی یارانه که این دلیل را برای من فرهنگی نوشته، لحظه ای با خود اندیشه نکرده است که یک فرد و آن هم معلم به چه دلیل باید چهار خودروی بی کیفیت و بدون ایمنی را نگهداری کند.آیا خودروی که توسط کارمند جماعت بصورت لیزینگ دریافت می شود تا با فروش آن و استفاده از وامش مشکلی از زندگیش را حل کند وفقط پلاکی به نام او مانده باید دارایی او محسوب شود؟
واقع پای این استدلال بجای چوبین ، به مراتب سست تر که آبکی است. در این وانفسای تورم و گرانی بعد از بوق و کرنا کردن رتبه بندی فرهنگیان هنوز رتبه بندی به سامان نرسیده ، پیش پیش یارانه ها را بجایش برداشتند و انگار نه انگار اتفاقی افتاده است.
جناب دکتر فانی وزیر محترم فرهنگیان شما که یک ریال اضافه حقوق را در پانصد نوع گزارش میآورید و مصاحبه می نماییدآیا خبر دارید که اکثریت زوج های فرهنگی وزارتخانه شما ، یارانه شان با تدبیر کابینه ای قطع شده که شما یکی از وزاری آن هستید؟
لااقل یه جایی صدای فرهنگیان درد مند باش !!. چرا در این هیات وزیران فریاد در گلو مانده ما نیستید؟چرا بغض ما را از سویدای دل به غرش نمی گیرید که چه گلی به سرمعلمان زده اید که یارانه شان را هم قطع می کنید؟ آن هم با دلایل واهی و دروغین!.
به هر روی انتظار می رود ستاد هدفمندی یارانه ها ، وزیران مرتبط و وزیر آموزش و پرورش در فکر راه حلی برای این مساله باشند.بدون شک جماعت معلمان اکثراً با لیزینگ صاحب خودرو شده اند و روا نیست درحالی که یکی از این خودروها را بزور نگهداری و تیمار می کنند به دلیل واهی چند پلاک بدون خیر پردردسر یارانه شان هم نوش جان کسانی شود که به مراتب وضعیت بهتر و بسامان تری دارند.البته ذکر این نکته هم خالی از لطف نیست که اگر پلیس راه راهنمایی و رانندگی هم کمی جدی تر به مساله توقف موقت پلاک ها رسیدگی کند و مرارت هایی که از طریق سیستم قضایی کشیده می شود به انجام برسد شاید مشکل بنحوی حل گردد.هرچند در این دلیل خنده آور هدفمندی یارانه ها پلاک فک شده نیز خودرو حساب شده است.!!!
هرچه می خواهم غمت را در دلم پنهان کنم سینه می گوید که من تنگ آمدم فریاد کن

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار