طرح "پاییزه کتاب ۹۹" با مشارکت ۸۶ کتابفروشی از امروز شنبه(بیست و چهارم آبان) در استان اصفهان آغاز شد.
کد خبر: ۹۱۶۶۶۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۵ 14 November 2020

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اظهار داشت: علاقه‌مندان می‌توانند در این طرح اقدام به خرید کتاب با تخفیف ۲۰ درصدی کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رمضانعلی معتمدی افزود: طرح پاییزه کتاب ۹۹ همزمان با بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از بیست و چهارم تا سی‌ام آبان امسال با شعار "دانایی؛ مانایی" برگزار می‌شود و بر اساس آن امکان خرید کتاب تا سقف ۲ میلیون ریال با یارانه ۲۰ درصدی از کتابفروشی‌ها وجود دارد.

وی هدف از اجرای این طرح را ترویج فرهنگ کتابخوانی و رونق بخشی به بازار کتاب، عنوان و خاطرنشان کرد: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا، امکان خرید آنلاین و غیرحضوری کتاب در طرح پاییزه توسط برخی از کتاب‌فروشی‌ها فراهم شده است.

وی با بیان‌اینکه امروز همزمان با نخستین روز از هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، "زنگ کتاب" در هنرستان هنرهای زیبای دختران اصفهان نواخته شد، گفت: برای این هفته برنامه‌های مختلفی مانند اهدای کتاب، بازدید از کتابخانه‌ها و مجموعه‌های فرهنگی، دیدار با مسوولان، کتابداران و  فعالان چاپ و نشر و نقد آنلاین کتاب در استان در نظر گرفته شده است.

اصغر مختاری، معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان نیز در گفت و گو با ایرنا، میزان یارانه تخصیص یافته به این استان برای طرح پاییزه کتاب را حدود ۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: از بین کتابفروشی‌های مشارکت‌کننده در این طرح حدود ۶۵ کتابفروشی در مرکز استان و سایر آنها در شهرستان‌ها هستند.

طرح پاییزه کتاب از امروز کار خود را در ۸۳۵ کتابفروشی عضو طرح در ۳۱ استان کشور آغاز کرد و تا سی‌ام آبان ادامه خواهد داشت.

در این طرح، ۶۴۲ کتابفروشی از مراکز استان‌ها و ۱۹۳ کتابفروشی از سایر شهرستان‌ها برای حضور در پانزدهمین دوره طرح توزیع یارانه از طریق کتابفروشی‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند.

در این دوره، استان‌های تهران با ۱۳۲ کتابفروشی، اصفهان با ۸۶ کتابفروشی، خراسان رضوی با ۸۴ کتابفروشی و قم با ۷۱ کتابفروشی، بیشترین مشارکت را داشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار