امام جمعه اردبیل:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: امروزه دو موضوع ایجاد فضای سالم تربیتی و زمینه سازی برای علم و تربیت نسل جدید از ضروریات جامعه امروزی ما بوده که در این بین حوزه های علمیه در رسیدن به این دو هدف مهم نقشی اساسی و تعیین کننده دارند.
کد خبر: ۹۱۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۶ 09 September 2015

به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایرنا ، آیت الله سید حسن عاملی در جمع اساتید و طلاب حوزه علمیه خلخال افزود: امروزه دو موضوع ایجاد فضای سالم تربیتی و زمینه سازی برای علم و تربیت نسل جدید از ضروریات جامعه امروزی ما بوده که در این بین حوزه های علمیه در رسیدن به این دو هدف مهم نقشی اساسی و تعیین کننده دارند.
او اظهار کرد: فقدان علما در جامعه و خالی بودن جای هدایت های معنوی روحانیون موجب انحراف جامعه و افزایش بداخلاقی ها و آسیب
های اجتماعی خواهد شد.
امام جمعه اردبیل همچنین با اشاره به دریافت آسان برنامه های تلویزیونی 160 شبکه فارسی زبان در کشورمان و فعالیت 40 شبکه اجتماعی گفت: مقابله با هجمه فرهنگی دشمن در این سطح گسترده وظیفه روحانیون را خطیرتر کرده است.
آیت الله عاملی در زمینه وضعیت اقتصادی کشور و پایین بودن سطح اعتبارات فرهنگی دولت افزود: با همه محدودیت های اعتباری در سطح حوزه های علمیه کشور خوشبختانه با کمک های مردم خیر استان اردبیل حوزه های علمیه این استان از نظر مالی تامین و به خوبی اداره
می شوند.
حجت الاسلام امیر رشتبری امام جمعه خلخال نیز در این نشست با قدردانی از سفرهای امام جمعه اردبیل به خلخال و آشنایی با مشکلات مردم این شهرستان گفت: 85 طلبه برادر در حوزه علمیه خلخال مشغول تحصیل هستند و در سال تحصیلی جدید 24 طلبه به جمع طلاب این حوزه افزوده شده است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح سال تحصیلی جدید در حوزه علمیه خواهران الزهرای خلخال نیز شرکت و از آغاز عملیات اجرایی ساختمان این حوزه در آینده نزدیک خبرداد.
وی با قدردانی از همکاری فرماندار خلخال در تامین زمین مورد نیاز ساختمان حوزه علمیه خواهران خلخال گفت: این حوزه در ساختمان دارالقرآن شهر خلخال مستقر است و به زودی با احداث ساختمان ملکی سطح فعالیت های این حوزه گسترش خواهد یافت.
امام جمعه خلخال هم از کسب رتبه اول حوزه علمیه خواهران این شهرستان در بین حوزه های علمیه خواهران استان اردبیل خبرداد و گفت: میانگین نمره قبولی سال تحصیلی گذشته این حوزه 19 و بالاترین نمره در بین حوزه های علمیه استان است.
شهرستان خلخال در 105 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
انتهای پیام/
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار