کد خبر: ۹۱۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۶ 09 September 2015

بروز پدیده گرد و خاک در آسمان اهواز ، در بعضی از پروازها تاخیر چند ساعته ایجاد و برخی از آنها را لغو نمود.

شاید تا اینجا این امر کاملاً عادی به نظر برسد اما به نقل از مسافران حاضر در فرودگاه؛ شب گذشته فرودگاه اهواز شاهد سردرگمی و بلاتکلیفی تعداد زیادی از از آنان شد.

یکی از مسافران در گفت و گو با خبرنگار هورنیوز گفت : ما طبق برنامه در فرودگاه حاضر شدیم و قرار بود ساعت ۲۳ از اهواز به سمت تهران پرواز کنیم. چند دقیقه قبل از پرواز با دریافت کارت پرواز به سالن شماره ۲ فرودگاه اهواز منتقل شدیم.

این مسافر ادامه داد : مدت زیادی در سالن منتظر بودیم تا آنکه به دلیل ازدحام مسافران و پر شدن سالن ، ما را به سالن اصلی فرودگاه بازگرداندند. پس از گذشت چند ساعت هیچگونه پاسخگویی و یا رسیدگی از سوی مسئولین فرودگاه و نمایندگان شرکت های هواپیمایی به ما نشد. سردرگمی ، بلاتکلیفی طولانی و بی نظمی باعث شد تعداد زیادی از مسافران بلیط های خود را کنسل کنند.

نهایتاً پس از ۴ ساعت تاخیر ، پروازها انجام شد.

نکته جالبی که این مسافر به خبرنگار ما گفت ؛ عدم حضور نماینده شرکت هواپیمایی برای پاسخگویی به مسافران بود در حالی که طبق قوانین ابلاغی از سوی سازمان هواپیمایی کشوری به ایرلاین ها ، نماینده آنان باید در فرودگاه حاضر باشد تا به سوالات و مشکلات مسافران رسیدگی نماید.

همچنین طبق همین قانون، در تاخیر های بین ۲ تا ۴ ساعت، شرکت هواپیمایی موظف است به وسیله ی نماینده خود و با هماهنگی مسئولین فرودگاه جهت تخصیص مکانی برای استراحت و همچنین پذیرایی مناسب از مسافران اقدام نماید.

البته این امر همیشه در کشورمان توسط ایرلاین ها چشم پوشی می شود و دلیل آن عدم آشنایی مسافران با حقوق شان می باشد.

ایرلاین ها موظف هستند در صورت تاخیر زیاد یا لغو پرواز ناشی از شرایط جوی ، مسافران را باید پرواز جایگزین شرکت دیگری جابجا و یا کل بهای بلیط آنان را بازگردانند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار