دبیرکل ملی المپیک کشور
کیکاووس سعیدی گفت: ورزش در دنیا در کنار حوزه سلامت و نشاط محور به صنعتی درآمدزا تبدیل شده است.
کد خبر: ۹۲۲۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۲ 09 December 2020

دبیرکل ملی المپیک کشور در نشست شورای عالی ورزش استان با اشاره به اینکه ورزش تنها حوزه‌ای است که فرهنگ‌ها و تمدن‌ها را در دنیا نشان داده و همکاری بین کشور‌ها را توسعه دهد با تشریح ظرفیت‌های حوزه ورزش در کشورمان گفت: ورزش در کشور ما می‌تواند خیلی از حوزه‌ها را با مولفه‌های مختلف به سمت تکاپو و توسعه هدایت کند.
کیکاووس سعیدی گفت: برای اینکه جامعه‌ای پرنشاط، شاداب و توسعه محور داشته باشیم، الزامی است ورزش جزو موارد ضروری قلمداد و از ظرفیت‌های آن بیشتر بهره برداری شود.
مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان هم در این نشست، هدف اصلی ورزش را ایجاد شور و نشاط و سلامتی در جامعه و آحاد مردم بیان کرد و گفت: در تقویم ۴ ساله پیش روی ورزش استان، کمک به ورزش حرفه‌ای و همگانی مهمترین موضوع ورزش استان است.
سیدمحمد طباطبایی با تاکید بر ورزش بانوان، سالمندان و بیماران افزود: اصفهان همواره از استان‌های پیش رو در ورزش کشور بوده و باید توجه داشت مهمترین عامل پیشگیری از بیماری ها، فقر حرکتی و سلامتی جامعه ورزش است.
وی بر اهمیت ورزش حرفه‌ای و قهرمانی هم تاکید کرد و گفت: استعدادیابی در گروه‌های سنی پایه و استفاده از ظرفیت‌های نوجوانان و جوانان، اصفهان را به یکی از قطب‌های ورزش قهرمانی در همه رشته‌های ورزشی تبدیل کرده است.
سیدمحمدطباطبایی با اشاره به مشکلاتی که کرونا برای ورزش ایجاد کرده گفت: ستاد ملی کرونا با درک اهمیت ورزش و نقش آن در کمک به سلامتی و پیشگیری از این بیماری، ورزش را جزو گروه دو قرار داده تا از ظرفیت‌های پیدا و پنهان آن استفاده شود.
استاندار اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه استان اصفهان از نظر سن یکی از استان‌های رو به سالمندی و پیری است گفت: باید ورزش یکی از مولفه‌های بزرگ برای سلامتی قرار گیرد که مشکلات جسمی حرکتی که با افزایش سن بیشتر می‌شود در استان کمتر شود.
عباس رضایی با بیان اینکه ورزش میتواند در کمک به پیشگیری از بیماری کرونا کمک رسان باشد به مدیران نهاد‌ها و ارگان‌ها تاکید کرد در کنار مدیران ورزشی، موضوعات ورزشی را عملی و عملیاتی کنند و از برنامه‌هایی که کمتر استفاده و بهره دارد پرهیز و دوری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :