چهار عنوان کتاب دفاع مقدس امروز (پنجشنبه ۲۰ آذر) همزمان با سالروز شروع عملیات غرورآفرین مطلع الفجر گیلانغرب با حضور «هوشنگ بازوند» استاندار کرمانشاه و جمعی از خانواده شهدا در سرسرای همایش‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان رونمایی شد.
کد خبر: ۹۲۲۹۸۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸ 10 December 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه ، به نقل از ایرنا، در این مراسم از کتاب «چریک» زندگینامه چریک جانباز «حمید چابک»، کتاب «سُکان دار» با موضوع شهدای دانش آموز، «کتاب یادها و خاطره ها» که به یادداشت‌ها و خاطرات خبرنگاران و نویسندگان دفاع مقدس می پردازد و کتاب «مُهر عروج» که به زندگینامه شهیده «فاطمه غیاث آبادی» اختصاص دارد، رونمایی شد.

همچنین در این مراسم از خانواده شهید امنیت نورخدا موسوی، شهید مدافع حرم سردارحسین علیخانی، خانواده جانباز شهید حمید چابک و سردار شهید علی سوری یکی از فرماندهان سپاه کرمانشاه در عملیات مطلع الفجر با اهدای لوح تقدیر شد.

در ادامه سردار رضا شاه‌ویسی یکی از پیشکسوتان دفاع مقدس و از فرماندهان سپاه در عملیات مطلع فجر با ذکر خاطراتی از روند شکل گیری این عملیات در ۲۰ آذر سال ۱۳۶۰ یاد و خاطره شهدای این عملیات را گرامی داشت.

۲۵ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس در سال جاری رونمایی شده‌ است

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه نیز در این مراسم با گرامی داشت عملیات مطلع الفجر در گیلانغرب، از رونمایی ۲۵ عنوان کتاب از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

سردار سرتیپ دوم «ناصر باباخانی» در ادامه یکی از وظایف مهم بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس را نشر کتاب ویژه دفاع مقدس دانست،

عملیات مطلع الفجر از جمله عملیات های بزرگ غرب کشور در دوران هشت سال دفاع مقدس بود که در منطقه عملیاتی گیلانغرب اجرا شد.
در این عملیات علاوه بر آزادسازی ارتفاعات مهمی همچون چغالوند و آوزین بیش از ۳۰ کیلومتر از خاک کشورمان در دشت گیلان از دست دشمن متجاوز آزاد و ۳۰ روستا در این مناطق نیز آزاد شد.
۲ هزار و ۱۵۰ کشته، زخمی و اسیر با انهدام بخش قابل توجهی تجهیزات و ادوات دشمن از دیگر دستاوردهای این عملیات بزرگ بود.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، مردم این استان ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۱۹ هزار جانباز و ۱۷ و ۵۰۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند.

همچنین تقدیم ۸۵۰ زن شهیده، هزار و ۵۵۰ بانوی جانباز و ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال از سندهای افتخار مردم این استان است، رتبه اول زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده از آن کرمانشاه است.

بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه از جمله مرصاد، بازی‌ دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول‌ الله (ص)، والفجر ۱۰ و مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شد و اینها همگی سندی بر حقانیت و مظلومیت مردم این دیار است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار