دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس خاطرنشان کرد: کمترین پیامدی که برای اعتیاد زنان می‌توان برشمرد، از هم‌پاشیدگی و گسست خانوادگی است.
کد خبر: ۹۲۳۷۴۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳ 13 December 2020

تابناک فارس به نقل از ایسنا:دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس در مراسم افتتاح پنجمین مرکز اقامتی میان مدت اعتیاد غیردولتی ویژه زنان گفت: اعتیاد زنان از هم پاشیدگی و گسست خانوادگی را به همراه دارد.

 روابط عمومی دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس، سلیمان کرمی گفت: یکی از ویژگی‌های اعتیاد این است که برای زن و یا مرد تفاوتی قائل نمی‌شود و تمامی گروه‌ها را مورد هدف قرار می‌دهد اما نکته حائز اهمیت این است که تأثیرات اجتماعی برای زنان معتاد کاملاً متفاوت بوده و آسیب‌های گسترده‌تری را به همراه خواهد داشت.

وی افزود: با بروز پدیده اعتیاد در زندگیِ یک زن و دغدغه‌مندی وی به چگونگی تأمین و مصرف مواد و نیز آغاز و پایان خماری و نشئگی، به‌گونه‌ای بسیار جنبه‌های فردی و جمعی خانواده تحت تأثیر قرار می‌گیرد و عشق مادرانه و طراوت همسرانه، از بین می‌رود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس خاطرنشان کرد: کمترین پیامدی که برای اعتیاد زنان می‌توان برشمرد، از هم‌پاشیدگی و گسست خانوادگی است.

کرمی گفت: از افتتاح چنین مراکزی خوشحال نیستیم چرا که این مراکز به دنبال رشد اعتیاد و زنانه شدن آن ایجاد می‌شوند، با این وجود به دلیل تغییر اقلیم فرهنگی و اجتماعی جامعه ناچار به این کار هستیم و رشد آسیب‌ها باعث پیش‌بینی چنین ساختارهایی شده است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت این مرکز حدود ۱۰۰ نفر است، اضافه کرد: این مرکز امکانات مناسبی برای نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان زن فراهم آورده است.

کرمی با بیان اینکه شناسایی و درمان به موقع فرد معتاد از اهمیت زیادی برخوردار است، گفت: از ابتدای امسال تا پایان آبان، ۵۶ زن معتاد متجاهر و کارتن‌خواب در مراکز پیش‌بینی شده برای نگهداری و درمان ساماندهی شده‌اند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار