یکی از ابزارهایی که می‌تواند به حفظ سلامت مردم کمک کند وجود امکانات و زیرساخت‌هایی برای ورزش و تحرک بدنی است اما باز هم پای ورزش در شهر زرقان می‌لنگد. زمین‌ها و سالن‌های ورزشی که یا نیمه کاره رها شدند یا اینکه از شدت فرسودگی در حال نابودی است.
کد خبر: ۹۲۴۳۵۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰ 15 December 2020

تابناک فارس به نقل از تسنیم: مهرماه 98 بود که زرقان نیز در کنار چند شهر دیگر استان فارس به شهرستان ارتقا پیدا کرد. این موضوع در منظر نخست یک پیشرفت و مایه شادی مردم این شهرستان شد.

اکنون بیش از یک سال از شهرستان شدن زرقان و دیگر شهرها می‌گذرد اما مشکلات همچنان ادامه دارد که شاید بخشی از آن نیز طبیعی باشد اما اینکه شهری شهرستان شود و اهتمام جدی برای حل مشکلات آن وجود نداشته باشد از سوی مردم پذیرفته نیست.

مردم زرقان و دیگر شهرستان‌ها توقع دارند که امکانات لازم در این شهرها در حد یک شهرستان باشد نه اینکه از شهرستان شدن فقط عنوان آن گرفته شود.

هر چند که احمد احمدی‌زاده معاون استاندار فارس در تیرماه امسال اعلام کرد که «استاندار فارس دستور ویژه داده که در زمینه تخصیص اعتبارات این شهرستان‌ها به شکل ویژه دیده شود و امکانات و زیرساخت‌‌های مورد نیاز در این شهرستان‌ها به سرعت مستقر شود» اما باز با گذشت تقریبا 6 ماه می‌بینیم که هنوز جای نقد از برخی عدم توجه‌ها در این شهرستان‌ها وجود دارد.

شهر زرقان یکی از شهرهای آلوده استان فارس به واسطه وجود صنایع مختلف به ویژه صنایع نفتی است که در خبرگزاری تسنیم نیز در چندین نوبت گزارش‌هایی در بیان اعتراضات و گلایه‌های مردم از این آلاینده‌ها منتشر شد که طبق اجماع متخصصان این آلاینده‌ها بر سلامت مردم تاثیر می‌گذارد.

یکی از ابزارهایی که می‌تواند به حفظ سلامت مردم کمک کند وجود امکانات و زیرساخت‌هایی برای ورزش و تحرک بدنی است اما باز هم پای ورزش در شهر زرقان می‌لنگد. زمین‌ها و سالن‌های ورزشی که یا نیمه کاره رها شدند یا اینکه از شدت فرسودگی در حال نابودی است.

یکی از جوانان این شهر در گفت‌وگو با تسنیم می‌گوید: هیچ امکانی برای ورزش کردن نداریم سالن‌های موجود نیز یا کوچک است یا اینکه سیستم سرمایشی و گرمایشی کافی ندارد که در شرایط کنونی قابل استفاده نیست.

 

این شهروند زرقانی با گلایه می‌‌افزاید: شهر زرقان از زمانی که عنوان شهرستان گرفته تغییر چندانی در امکانات ورزشی آن ایجاد نشده در صورتی که ما گمان می‌کردیم با شهرستان شدن هم آلایندگی‌ها کمتر و هم امکانات بیشتر شود.

حسن رستم‌زاده سخنگوی شورای شهر زرقان در همین زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم به بیان برخی از این کمبودها پرداخت. به گفته وی در محله دودج این شهر زمین ورزشی با کمک خیران و مردم در سال 86 آماده شد که تا مرحله چمن پیش رفت که بنا بود اداره کل ورزش و جوانان در آن زمان اقدامی برای آن انجام دهند اما پس از گذشت 13-14 سال هنوز اتفاقی نیفتاده است.

وی می‌گوید: در آن زمان ما و دیگر جوانان امید داشتیم که زمین کامل شود و بتوان از آن استفاده کرد اما اکنون همه آن جوانان رفته رفته به میانسالی رسیدند و دیگر آرزوی ورزش در این زمین را ندارند یا امکانش را به لحاظ جسمی و شرایط زندگی ندارند.

به گفته سخنگوی شورای شهر زرقان در زمان مدیرکل سابق ورزش و جوانان استان قول‌ها و وعده‌های بسیاری داده شد اما هیچ کدام به سرانجام نرسید و اکنون نیز مدیرکل جدید ما را با اداره تربیت بدنی شهرستان حواله می‌دهد در صورتی که اداره ورزش زرقان خود یک ساختمان ندارد چگونه می‌تواند برای پروژه‌های نیمه کاره اقدامی کند.

رستم‌زاده از این عبارت استفاده می‌کند که «اگر امامزاده زرقان شفا می‌داد که خودمان اقدام کرده بودیم» حواله دادن از استان به شهرستان را بی‌فایده می‌داند و خواستار این است که برای تکمیل این پروژه بعد از گذشت 14 سال اقدام جدی شود.

وی همچنین از سالنی سخن می‌گوید که با کمک خیران تا مرحله فندانسیون پیش رفته اما پس از گذشت 15 سال به همین شیوه رها شده است. سخنگوی شورای شهر زرقان می‌گوید: در زمان مدیرکل سابق از ردیف اعتبار ملی برای این سالن وعده دادند اما مشخص نشد که این اعتبار چه شده و آیا تخصیص یافته یا خیر؟

رستم‌زاده با بیان اینکه زرقان یک شهرستان تازه تاسیس با 80 هزار نفر جمعیت است که اگر هر اتفاقی در شهر زرقان و محلات آن رخ دهد به نفع کل شهرستان است و همه اهالی شهرستان از آن بهره‌مند می‌شوند.

وی همچنین از تنها سالن‌های موجود در شهر زرقان سخن می‌گوید که یکی از آنها سیستم سرمایشی و گرمایشی فرسوده دارد که امکان ورزش کردن را از ورزشکاران و جوانان می‌گیرد و دیگری یک سالن کوچک است که ظرفیت کافی ندارد.

پایان بخش سخنان رستم‌زاده این است که در حداقل 10 سال اخیر به ورزش این شهر نگاه جدی نشده و اهتمامی برای تکمیل پروژه‌های زرقان وجود نداشته است در صورتی که زرقان ظرفیت‌های زیادی در زمینه ورزش دارد.

برچسب ها: ورزش ، زرقان ، زمین ورزشی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار