کد خبر: ۹۲۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۳ 10 September 2015

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با تاکید بر اینکه اراضی ملی استان البرز بازپس‌گیری می‌شود، گفت: منابع طبیعی اجازه دارد پس از رویت تصرف نسبت به جمع‌آوری و رفع تصرف اقدام کرده و متخلفان را به دستگاه قضایی معرفی کند.

حسین میررجبی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج، با بیان اینکه با تمام توان در مقابل تصرف اراضی ملی ایستادگی می‌کنیم، اظهار داشت: اعتقاد داریم شروع بحران‌های زیست‌محیطی نظیر سیل گذشته که در استان البرز در شهرستان طالقان و نیز روستای سیجان اتفاق افتاد، به سبب تصرف اراضی ملی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه با تصرف عرصه‌ای از عرصه‌های ملی و خروج از مدیریت منابع طبیعی مشکلات زیادی ایجاد می‌شود، افزود: این اراضی پس از تغییر کاربری نمی‌تواند به درستی وظیفه خود را به درستی انجام دهد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با بیان اینکه با تخریب و از بین رفتن پوشش گیاهی، با اندک بارندگی شاهد روان شدن آب در سطح زمین و خاک می‌شویم، تصریح کرد: این امر گاهی خسارات جبران‌ناپذیری نظیر سیل سیجان به دنبال دارد.

وی خاطرنشان کرد: منابع‌ طبیعی تمام تلاش خود را برای بازپس‌گیری اراضی ملی انجام می‌دهد و به عنوان خدمتگزار مردم تلاش می‌کند با حفظ این عرصه‌ها، این امانت را به نسل‌های بعد انتقال دهد.

میررجبی با تاکید بر اینکه منابع طبیعی اجازه دارد پس از رویت تصرف نسبت به جمع‌آوری و رفع تصرف اقدام کند، گفت: در این زمینه فرد متخلف به دستگاه قضایی معرفی می‌شود و در این راستا برای شناسایی هرچه بهتر و بیشتر این تخلفات و مبارزه با آن‌ها به مساعدت و مشارکت مردم نیاز داریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار