در حاشیه نشست اتاق بازرگانی دو کشور ایران و ایتالیا در شیراز
در این پنج شش سال اخیر دولت وقت در حوزه روابط خارجی جوری عمل کرده که هیچ سرمایه گذاری میل به کار در ایران نداشته و ندارد.اما دولت جدید رویکرد تعامل را پیش گرفته و از همین روی اتاق بازرگانی فارس دیداری با هیئت بازرگانی ایتالیا در شیراز داشت که در حاشیه این دیدار فریدون فوقانی افزود:با توجه به سیاست های دولت تدبیر و امید در حوزه روابط خارجی و بهبود شرایط,ظرف شش ماه آینده شاهد حضور سرمایه گذاران اروپایی در کشور و استان خواهیم بود.
کد خبر: ۹۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۱ 01 March 2015
متاسفانه در این پنج شش سال اخیر دولت وقت در حوزه روابط خارجی جوری عمل کرده که هیچ سرمایه گذاری میل به کار در ایران نداشته و ندارد.
اما با روی کار آمدن دولت روحانی به همراه شعار تدبیر و امید,همواره در صدد بوده که فصل تازه ای از روابط را با دول خارجی شروع کند.قطعا اگر چنین نگرشی به مرحله ی اجرا برسد,راههای جدیدی پیش روی اقتصاد بیمار ما قرار خواهد گرفت.
از همین روی اتاق بازرگانی فارس دیداری با هیئت بازرگانی ایتالیا در شیراز داشت که در حاشیه این دیدار فریدون فوقانی افزود:با توجه به سیاست های دولت تدبیر و امید در حوزه روابط خارجی و بهبود شرایط,ظرف شش ماه آینده شاهد حضور سرمایه گذاران اروپایی در کشور و استان خواهیم بود.
و همچنین امروز، بسیاری از شرکت های تجاری و سرمایه گذاران خارجی به دنبال موقعیت های از دست رفته خود در کشورمان هستند و منتظرند با فراهم شدن شرایط وارد ایران شوند.
او ادامه داد: در این مذاکرات، هم ایجاد واحدهای تولیدی در فارس و هم مباحث مربوط به تسهیلات اعتباری خارجی میان مدت (فاینانس) پیگیری می شود.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس افزود: یکی از مباحث اصلی در این مذاکرات، منطقه ویژه اقتصادی شیراز است که در این زمینه رایزنی های لازم با مدیریت این منطقه انجام شده و به احتمال بسیار، یکی از پروژه ها در این منطقه اجرا خواهد شد.

فرقانی اضافه کرد: در بحث برقراری ارتباط با کشورهای همسایه و همجوار با ایران نیز، شاهد سفر تجار استان فارس به استان بصره عراق و متعاقب آن سفر تجار استان بصره به فارس بودیم.

او گفت: تاکنون چندین جلسه با هیات های تجاری استان بصره برگزار کرده ایم که امیدواریم در سال 94 این روابط بیشتر و گسترده تر شود.

وی افزود: در بحث برقراری ارتباط تجاری با کشور ترکیه نیز، باید بکوشیم تا استان فارس سهم قابل توجهی از تجارت 30 میلیارد دلاری کشورمان با کشور ترکیه را به خود اختصاص دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار