کشت مستقیم گندم با استفاده از دستگاه پیشرفته در مرودشت انجام شد.
کد خبر: ۹۲۷۰۹۴
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹ 26 December 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: بیژن دهقان مسئول مکانیزاسیون مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: کشت مستقیم دو هکتار گندم با استفاده از دستگاه کشت مستقیم happy seede در مرودشت انجام شد.

وی با بیان اینکه این دستگاه برای ترویج کشاورزی حفاظتی در مزارع گندم که در تناوب با برنج هستند به کار گرفته می‌شود، افزود: این دستگاه ، کشت گندم با وجود بقایای گیاهی و رطوبت بالا را امکان پذیر خواهد کرد.

به گفته دهقان، صرفه جویی در مصرف بذر (٢۰۰ کیلو گرم در هکتار) حفظ بقایای گیاهی، کاهش هزینه کاشت، مدیریت زمان کشت، قابلیت مصرف همزمان کود و بذر، سطح سبز یکنواخت محصول، کاهش مصرف کود و افزایش عملکرد مصرف کود به دلیل قرار گرفتن در کنار بذر از جمله مزایای کشت با این دستگاه است.

مسئول مکانیزاسیون مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت تصریح کرد: به کار گیری این دستگاه، به وسیله کاهش تردد وکاهش استهلاک ماشین‌آلات، حفظ بقایای محصول قبل، بهبود کیفیت بافت و مواد آلی خاک و ایجاد فرصت رشد بهتر برای گیاه زراعی، نسبت به روش معمول دارای مزیت است.

دهقان با بیان اینکه در شهرستان مرودشت سالانه سطح زیادی به کشت برنج اختصاص می‌یابد و رطوبت بالای مزارع برنج عامل محدودیت زمان کشت محسوب می‌شود، گفت: به کار گیری و ترویج استفاده از این دستگاه می‌تواند گام موثری درافزایش سطح زیر کشت گندم در تناوب با برنج محسوب شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار