حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه خلق حماسه نهم دی ماه توسط مردم به دشمن فهماند که مردم با وجود اختلافات سلیقه ای پایبند به نظام و انقلاب اسلامی هستند، گفت: ۹ دی نمود مردم سالاری در پاسداری از انقلاب اسلامی بود.
کد خبر: ۹۲۷۱۳۴
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰ 26 December 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛  نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، در برنامه کلام آدینه، با تسلیت ایام شهادت بانوی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا(س)، اظهار کرد: برگزاری عزاداری ایام فاطمیه در فرهنگ شیعه نقش مهمی در الگوگیری از ان حضرت در راستای ولایتمداری و ولایت پذیری است.

حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار» با اشاره به اهمیت فرهنگ کار و اشتغال در دین مبین اسلام، یادآور شد: بر مبنای سنت الهی، انسان برای کسب رزق و روزی حلال باید تلاش کند و از فعالیت کاری متناسب با توانمندی های خود برخوردار باشد.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه نبی مکرم اسلام (ص)، در مورد فرهنگ کار می فرمایند که عبادت ۷۰ جزء است و برترین عبادتها طلب روزی حلال است، یادآور شد:داشتن تقوا در کسب روزی حلال بسیار با اهمیت است و انسان باید با کار کردن هدفمند دنبال کسب روزی حلال باشد، و در این راه خداوند را ناظر بر امور دانسته تقوا پیشه کند.

ویدر بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ و خلق حماسه دی ماه در همان سال، افزود: انتخابات سال ۸۸، نمایش مردم سالاری دینی بود که در آن ۴۰ میلیون نفر از مردم پای صندوق رای آمدند و جدای از نتیجه انتخابات به نظام جمهوری اسلامی رای دادند.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه دشمنان نظام و در راس آنها استکبار جهانی سعی داشتند ترفند انقلاب های رنگی را در کشور پیاده کنند، افزود: هدف دشمنان داخلی و خارجی از دامن زدن فتنه به چالش کشاندن نظام، دو قطبی کردن جامعه، جنگ، ایجاد ناامنی و کشتار و خونریزی بود.

وی در ادامه بیان اهداف دشمنان خارجی و بهره برداری آنها از فتنه سال ۸۸ تصریح کرد: هدف دشمن تلاش برای ورود و جاسازی مهره های دست نشانده خود در ارکان اصلی نظام و اصرار به ابطال نتیجه آرای این انتخابات از طریق تشویق و ترغیب مردم به اعتراضات خیابانی بود.

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به تلاش های گسترده آمریکا، کشورهای غربی به خصوص انگلیس، منافقین و سلطنت طلب ها در برا فروختن آتش فتنه و زاویه گرفتن جریان مقابل با انقلاب، گفت: به کارگیری لفظ فتنه در این حادثه به علت طرح ریزی غبار آلود کردن فضای سیاسی و سخت کردن تشخیص حق از باطل توسط دشمن بود که فهمیدن جبهه حق نیاز به بصیرت داشت.

امام جمعه ایلام با اشاره به حوادث و جنگ های داخلی در کشورهای لیبی، سوریه و افغانستان که رد پای دخالت دشمنان خارجی در آن آشکار است، ابراز کرد: اگر اقتدار رهبری در کنترل فتنه نبود و در نتیجه تداوم آن تبدیل به جنگ تمام عیار داخلی می شد، حکومت مرکزی قدرت و توان خود را در اداره امور از دست داده، کشتار جمعی رخ میداد و دشمن خارجی به راحتی به اهداف خود می رسید.

وی در ادامه با اشاره به وجود تهدید داعش در منطقه تصریح کرد: در صورت ادامه یافتن آتش فتنه، با وجود تهدید داعش در منطقه تکلیف کشور مشخص نبود.

امام جمعه ایلام بیان کرد: تدبیر و مدیریت مقام معظم رهبری و بصیرت مردم راه گشای تامین و حفظ امنیت کشور بود و سنت الهی این است که تا زمانی که مردم پای کار باشند انقلاب استمرار دارد.

نماینده ولی فقیه در استان با مقایسه انقلاب امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب با انقلاب حضرت موسی(ع) در نجات امت خود از طاغوت، افزود: با این مقایسه ارزش پای کار بودن مردم ایران با تحمل سختی ها، جانفشانی ها و تقدیم شهدای بیشمار به انقلاب مشخص می شود.

امام جمعه ایلام در ادامه خطاب به مسئولان گفت: مسئولان باید قدردان مردم باشند و هر چه در توان دارند برای خدمت گذاری به مردم انجام دهند، چراکه این مردم شایسته خدمت هستند.

وی تصریح کرد: خلق حماسه نهم دی ماه توسط مردم به دشمن فهماند که مردم با وجود اختلافات سلیقه ای پایبند به نظام و انقلاب اسلامی هستند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار