بسته ویژه خبری تابناک یزد:
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:"ضرب و شتم هواداران گل‌گهر در یزد،علاقه یزدیها برنامه خندوانه،سردرگمی مسافران یزدی در فرودگاه،وضعیت بحرانی منابع آبی روستایی یزد"رصد‌خانه امروز تابناک یزدرا تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۲۷۱۹
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۷ 11 September 2015

ضرب و شتم هواداران گل‌گهر در یزد
 
دیدار دو تیم فولاد یزد و گل گهر سیرجان بخاطر درگیری تماشاگران میزبان و میهمان برای دقایقی متوقف شد.در دقیقه 65 این مسابقه گروهی از تماشاگران دو تیم در سکوها با هم درگیر شدند که با دستور نماینده فدراسیون فوتبال حدود سه دقیقه این بازی تعطیل و بعد از نظم و آرامش ادامه مسابقه پیگیری شد.مسئول روابط عمومی باشگاه گل‌گهر هم با انتقاد از میزبانی یزدی‌ها، از ضرب و شتم هواداران این تیم در دیدار برابر فولاد یزد به شدت انتقاد کرد.

علاقه و استقبال عجیب یزدیها به برنامه خندوانه

برنامه خندوانه یکی از پرطرفدارترین برنامه‌های این روزهای صدا و سیما محسوب می‌شود که هرشب ازساعت یازده در شبکه نسیم به کارگردانی و اجرای رامبد جوان به روی آنتن می رود.

با توجه به آمار گوگل، بیشترین جستجو درباره خندوانه را شهر قم داشته و به این ترتیب می توان گفت قمی ها علاقه زیادی به خندوانه دارند و اخبار و عکس و ها و ویدیو های این برنامه را شدیدا رصد می کنند .

در این آمار، شهرهای یزد و بوشهر در جایگاه‌های بعدی قرار دارند. نکته جالب این است که در جستجوی کلمه جناب خان این موضوع متفاوت است و شهره‌های بوشهر، خوزستان و فارس که جناب خان به زبان آنها صبحبت می کند جایگاه بهتری دارند.


سردرگمی مسافران یزدی در فرودگاه

پرواز شماره 990 شرکت هواپیمایی ایرتور که قرار بود مسافران مشهد را ساعت 05:45 صبح پنجشنبه به یزد جابه‌جا کند، پس از 6 ساعت تأخیر، لغو شد و مسافران را در فرودگاه سرگردان کرد.
پس از تدوین آیین‌نامه حقوق مسافر در اردیبهشت‌ماه سال جاری، همه شرکت‌های هواپیمایی ملزم به رعایت‌ جوانب حقوق مسافران در پروازهای خود هستند؛ طبق این آیین‌نامه شرکت هواپیمایی باید بابت بروز این تأخیر از قبل پیامکی به مسافران ارسال می‌کرد و مدت زمان تأخیر پرواز در آن اعلام می‌شد تا مسافران در فرودگاه سرگردان نشوند.

البته به نظر می‌رسد باید نظارت دقیق‌تری بر نحوه اجرای این آیین‌نامه و مفاد آن از سوی سازمان هواپیمایی کشوری انجام شود.

وضعیت بحرانی منابع آبی روستایی یزد

روستاهای استان حتی در تامین آب شرب با بحران مواجه هستند و بسیاری از قنات‌ها و چشمه‌ها خشک شده و احیای این منابع آبی نیازمند تخصیص اعتبارات خشکسالی است.

نادر سلیمی مدیر یکی از بحش های جهاد کشاورزی یزد گفت: چند سال است که اعتباری برای احیای قنات‌ها به کشاورزان پرداخت نشده است و تقسیم بندی جدید سازمان هواشناسی مبنی بر قرار گرفتن استان در بین استان‌های ترسال، کشاورزان را به کلی از دریافت این اعتبارات ناامید کرده است.
وی می‌افزاید: مسئولان ارشد و نمایندگان استان باید عواقب و اثرات زیان‌بار خشکسالی را در بخش‌های مختلف استان را به خوبی به متولیان تخصیص اعتبارات خشکسالی منعکس کنند، تا حقی از مردم ضایع نشود.
یکی دیگر از شهروندان یزدی هم نتایج تحقیقات سازمان هواشناسی را غیرقابل استناد می‌داند و می‌افزاید: ارائه این گزارش‌ها در صورتی که مانع جذب اعتبارات خشکسالی به استان شود، اقدامی‌نادرست است.
«
سیدحسام حسینی» از مسئولان اداره کل هواشناسی استان می‌خواهد به اصلاح این گزارش و ارائه گزارش‌های معتبر از ایستگاه‌های استان اقدام کنند تا اعتبارات خشکسالی کشور به دلیل تقسیم‌بندی اشتباه بین استان‌های کشور به بیراهه نرود. وی ادامه می‌دهد: اقتصاد استان به ویژه بخش کشاورزی از نتایج زیان‌بار خشکسالی، فلج شده و ارائه این آمار در شرایطی که کشاورزان زیادی به بانک‌ها مقروض هستند و توانایی بازپرداخت تسهیلات دریافتی را ندارند، روحیه آنها را تضعیف می‌کند.



اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهتاب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
بسته خبری تون مبارکه
ولی بهتره که تیترها را بولد کنید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار