در حالی که شورای فرهنگ عمومی استان قم پیشنهاد داده تا سه راه خرمشهر به نام شهید ابومهدی المهندس تغییر نام دهد، شورای اسلامی شهر پیشنهاد داد تا منطقه دیگری برای این منظور در نظر گرفته شود.
کد خبر: ۹۲۷۶۲۷
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲ 28 December 2020

به گزارش تابناک قم، طرح دوفوریتی اخذ مجوّز نامگذاری دو منطقه از قم به نام شهید ابومهدی المهندس و شهید شهروز مظفری نیا در دستور کار امروز نشست رسمی و علنی شورای اسلامی شهر بود.

بر این اساس پیشنهاد شد تا تقاطع مقابل امامزاده شاه جمال به عنوان منطقه ورودی و خروجی شهر به نام شهید ابومهدی المهندس و محور پردیسان به کهک به نام شهید شهروز مظفری نیا (عضو قمی تیم حفاظت شهید حاج قاسم سلیمانی که همراه وی به شهادت رسید) نامگذاری شود.

در عین حال در این نشست دلیل دو فوریت این امر، نزدیک شدن به سالروز شهادت آن شهیدان و همچنین برنامه ریزی صورت گرفته و توزیع دعوتنامه برای برگزاری مراسمی در چند روز آینده عنوان شد.

و اما در این باره تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر بر این باور بودند که تقاطع شاه جمال با نامگذاری قبلی «سه راه خرمشهر» در بین مردم جا افتاده است و این تغییر نام به صلاح نیست.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم در این موضوع تصریح کرد: خرمشهر نماد مقاومت ملت ایران است و نامگذاری قبلی این منطقه به نام خرمشهر، با هدف نمادین اشاره به روحیه مقاومت و ایثار ملت ایران صورت گرفته است.

حسن بختیاری افزود: نامگذاری معابر شهری یک موضوع ماندگار است و نمی تواند بر اساس دعوتنامه یک مراسم تغییر کند و نامگذاری دیگری در دستور کار قرار گیرد.

همچنین سخنگوی شورای اسلامی شهر قم نیز در این باره گفت: نامگذاری محور پردیسان به کهک در حیطه اختیارات مدیریت شهری نیست، بلکه در حوزه اختیارات راه و شهرسازی قرار می گیرد.

محمود مسگری افزود: در عین حال که قرار بود این محور به دلیل سابقه سکونت حکیم و فیلسوف پُرآوازه ای مانند ملاصدرا در کهک قم، به نام آن اندیشمند اسلامی ایرانی نامگذاری شود، بنابراین پیشنهاد می شود تا شورای اسلامی شهر قم درباره نامگذاری این محور تصمیم گیری نداشته باشد.

در نهایت اعضای شورای اسلامی شهر قم در نشست امروز خود صرفا پیشنهاد دادند که انتهای بلوار شهید سلیمانی تا پل شهید حججی در قم (محدوده سی متری سنگبری ها) به نام شهید ابومهدی المهندس نامگذاری شود.

همچنین رئیس شورای اسلامی شهر قم در این باره بیان کرد: این موضوع پیگیری خواهد شد و نتیجه نهایی به اطلاع اعضای شورای اسلامی شهر خواهد رسید.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار