خطیب جمعه ایلام مطرح کرد:
مسوولان باید باور عمیق به اجرای اقتصاد مقاومتی داشته باشند که مهم ترین عامل موفقیت اعتقاد عمیق و نگاه کارشناسانه در اجرای آن است.
کد خبر: ۹۲۷۸۳
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۵ 11 September 2015
به گزارش تابناک ایلام، حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی نماینده ولی فقیه وامام جمعه ایلام در خطبه های نماز جمعه شهر ایلام به نقش ظرفیتهاوتوانمندیهای داخلی در تحقق اقتصاد مقاومتی درکشور اشاره کرد وگفت:یکی از مولفه های مهم و ضروری بلکه عامل اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی تکیه بر ظرفیت ها و توانمندی های داخلی و مقاوم سازی زیرساخت های صنعتی و کشاورزی است.
امام جمعه ایلام درادامه افزود: مسوولان باید باور عمیق به اجرای اقتصاد مقاومتی داشته باشند که مهم ترین عامل موفقیت اعتقاد عمیق و نگاه کارشناسانه در اجرای آن است.
خطیب جمعه ایلام یادآور شد: اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی در شرایط پس از توافق هسته ایی تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی است.
لطفی تاکید کرد: قبل از اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی اندیشه و برنامه ریزی اقتصادی بر اساس معیارها و مبانی رهبر انقلاب همچون استفاده از ظرفیت نخبگان ، توجه به نهاد های غیردولتی مثل بسیج ، تهیه قوانین و مقررات و اجرای دقیق آنها در جامعه باید در اولویت قرار گیرد.
امام جمعه ایلام افزود: مقام معظم رهبری در موارد مختلف از کم تحرکی مسوولان در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی گلایه داشتند و اگر بطور جدی به راهکارهای تحقق آن توجه می شد، چشم انتظار لغو تحریم های ظالمانه دشمن نبودیم و با بی اهمیت جلوه دادن تحریم ها تمام دستگاهای دولتی و غیر دولتی را موظف به عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی می کردیم.
وی گفت: تحقق این شعار راهبردی نیازمند تعامل و تفاهم دولت ، مجلس و قوه قضاییه و از همه مهم تر مشارکت همه مردم بویژه نخبگان اقتصادی در مراکز علمی است و تحقیقاتی است.
لطفی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از تضعیف شورای نگهبان با انگیزه های سیاسی و گروهی گفت:
شورای نگهبان در بررسی صلاحیت ها بر اساس وظیفه قانونی و شرعی و رعایت بی طرفی کامل عمل می کند.
وی ادامه داد: این نهاد انقلابی همواره مورد حمایت امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب بوده است و کسانی که داعیه پیروی از امام را دارند، نباید نسبت به وظایف شورای نگهبان بهانه تراشی کنند.
نماینده ولی فقیه در استان ایلام در بخش دیگری از سخنان خود ۳۰ ذی القعده شهادت حضرت امام محمدتقی را تسلیت گفت و یادآور شد: حیات طیبه آن امام همام سرشار از معنویت ، عرفان ، اخلاق ، احترام به مردم و پاسخ گویی به نیازهای مادی و معنوی است.
وی تاکید کرد: ائمه اطهار علیهم الاسلام با توجه به اینکه جایگاه رفیع و ملکوتی در جامعه داشتند، دشمنان همواره از حضور آنان در متن جامعه و ارتباط با مردم واهمه داشتند.
وی همچنین با تبریک یکم ذی الحجه سالروز ازدواج حضرت عبی (ع) و فاطمه زهرا (س) و روز ازدواج گفت: داستان ازدواج مولای متقیان با حضرت زهرا از حوادث بسیار شیرین و آموزنده برای جامعه اسلامی است و ازدواج و تشکیل نظام خانواده از نگاه معارف دین و سیره معصومین از مهم ترین و ضروری ترین برنامه دینی و فرهنگی اخلاقی و اجتماعی برای سالم سازی فرد و جامعه است.
وی اضافه کرد: ازدواج در جامعه امروز به یکی از معضلات و چالش های اجتماعی فرهنگی برای خانواده ها تبدیل شده است و اگر این امر بر اساس تعالیم و آموزه های دین مقدس اسلام و توصیه های اهل بیت پیامبر انجام بگیرد سالم ترین ، با ارزش ترین و پویا ترین جامعه که همان مدینه فاضله است شکل می گیرد و به عنوان بهترین الگو برای همه بشریت و پیروان همه ادیان الهی مطرح خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار