نماینده شیراز با اشاره به اینکه مبلغ زیادی از بودجه 1400 به فروش اوراق سلف نفتی اختصاص داده شده، گفت: فروش سلفی به معنای فروش کاغذ و اوراق قرضه به مردم باعث چاپ پول و در نهایت ایجاد تورم می‌شود که در نهایت این مهم سبب افزایش پایه پولی و کاهش ارزش پول خواهد شد.
کد خبر: ۹۲۸۰۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۰ 29 December 2020
به گزارش تابناک فارس: علیرضا پاک فطرت با اشاره به اینکه بودجه سال 1400 نیاز به اصلاح دارد افزود: کاهش هزینه های دولت از مهم‌ترین مسائلی است که در بودجه سال آینده باید لحاظ شود این در حالی است که افزایش درآمدهای دولت در سال آینده به هیچ وجه واقعی و امکان پذیر نیست.
 
عضو کمیسیون عمران با اشاره به اینکه فروش یک میلیون و نیم بشکه نفت در روز در لایحه بودجه به هیچ وجه واقعی نیست و با واقعیت های کشور همخوانی ندارد ادامه داد: با بررسی از میزان فروش نفت در سال جاری متوجه خواهیم شد که در چه وضعیتی قرار داریم به طوری که هنوز مشخص نیست که تحریم ها در سال آینده همانند سال جاری در کشور وجود داشته باشد.
 
نماینده شیراز و زرقان در ادامه با اشاره به اینکه لحاظ کردن در آمدهای غیر واقعی در بودجه امری اشتباه است، بیان کرد: ذکر این نکته ضروری است که بودجه به عنوان یک سند دخل و خرج کشور به شمار می رود.
 
عضو کمیسیون عمران با اشاره به اینکه دولت باید دست استان ها را در بستن بودجه باز بگذارد افزود: متاسفانه دولت در بستن بودجه به صورت متمرکز عمل می کند به طوری‌که دولت به تنهایی برای بودجه استان ها اظهار نظر می کند.
 
او  افزود: قطعا اگر هر استان به تنهایی می توانست بودجه ارائه دهد  به مراتب وضعیت استان ها بهتر از حال بود. متاسفانه در بودجه سال آینده بیشتر پروژه‌های قدیمی که سال های گذشته هم بود، دوباره گنجانده شده است.
برچسب ها: پاک فطرت ، بودجه ، تورم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار