مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم گفت: طرح ملی ناظران سلامت از ابتدای آذرماه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و با هدف نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی اصناف استان آغاز شد که از ۱۲ آذر الی ۱۰ دی ماه سال جاری ۲۰۰ هزار و ۳۶ نفر از خدمات این طرح بهره‌مند شده‌اند.
کد خبر: ۹۲۹۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵ 04 January 2021

به گزارش تابناک قم، محمدرضا بهرامی اظهار کرد: طرح ملی ناظران سلامت در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در راستای اهداف و برنامه های جمعیت هلال احمر انجام می شود.

وی ادامه داد: در این طرح بیماریابی سریع‌تر، قرنطینه کردن افراد مبتلا و حمایت معیشتی به منظور مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ به شیوه محله و خانواده محور مبتنی بر برنامه «هرخانه یک پایگاه سلامت»  در سراسر استان قم از ابتدای آذرماه کار خود را آغاز کرده است.

بهرامی افزود: این طرح طی یک همکاری مشترک با وزارت بهداشت و سازمان بسیج مستضعفین همزمان با سراسر کشور در حال اجراست.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم تصریح کرد: طرح در زمینه کنترل و نظارت بر حسن اجرای پروتکل های بهداشتی در راستای صیانت از سلامت هموطنان و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا برنامه ریزی شده است.

بهرامی بیان کرد: در طرح  ناظران سلامت  ۲ هزار و ۷۲۹ مورد بازرسی صنفی از ۱۲ آذر  الی ۱۰ دی ماه سال جاری صورت گرفته است.

وی افزود: افزون بر ۲۵۰ نفر از جوانان، امدادگران و داوطلبان در قالب هزار و ۴۶۴ تیم فعال در روز و یکهزار و ۴۲۶ ساعت که در مجموع ۲ هزار و ۸۲۶ نفر روز می شود از اعضا ا خواهران و برادران به همراه کارشناسان بهداشت از  واحدهای صنفی و اماکن مختلف دیگر بازدید و بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظارت داشته اند.

 

۱۱ هزار قمی از طرح آمران سلامت در حرم حضرت معصومه(س) بهره مند شدند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم همچنین  از  بهره‌مندی ۱۱ هزار نفر در طرح آمران سلامت و غربالگری جمعیت هلال احمر استان قم در حرم حضرت معصومه(س) از ۲۸ آذر الی ۱۱ دی ماه سال جاری خبر داد.

بهرامی با اعلام این خبر گفت: طرح آمران سلامت با شعار «جامعه را به رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌کنیم» با هدف راهنمایی به افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، توصیه و تاکید به حفظ فاصله اجتماعی، امر به رعایت نکات بهداشتی با حفظ احترام به شأن و منزلت انسانی به منظور کمک به سلامت جامعه که از مهم‌ترین وظایف آمران سلامت است اجرا شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم  تصریح کرد: در این طرح ۵۶ نفر روز  از جوانان و داوطلبان هلال احمر اعم از ۲ خواهر و ۲ برادر در هر روز  به مردم خدمت‌رسانی کردند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار