رئیس سازمان بهزیستی شهرستان بهار گفت: لالجین به عنوان پایلوت مناسب‌سازی فضا برای معلولان شهرستان بهار در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۹۳۰۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۰ 13 September 2015
رئیس سازمان بهزیستی شهرستان بهار گفت: لالجین به عنوان پایلوت مناسب‌سازی فضا برای معلولان شهرستان بهار در نظر گرفته شده است.

به گزارش فارس؛عبدالله غلامی با بیان اینکه یک‌هزار و 700 معلول زیر پوشش سازمان بهزیستی شهرستان بهار است، اظهار کرد: بیشتر معلولان زیر پوشش این سازمان در زمینه‌های مختلف از بهزیستی خدمات دریافت می‌کنند.

وی به خدمات ارائه شده از سوی سازمان بهزیستی اشاره کرد و گفت: پرداخت مستمری، کمک‌های نوروزی، پرداخت کمک جهیزیه و لوازم ضروری زندگی اعم از وسایل کمک توانبخشی شامل خرید ویلچر و عصا برای معلولان از جمله خدمات این سازمان در سنوات گذشته بوده است.

رئیس سازمان بهزیستی شهرستان بهارادامه داد: سال گذشته به طور تقریبی 20 مسکن در شهرستان بهار برای مددجویان ساخته شده و در مواردی دیگر کمک‌هزینه مناسب‌سازی مسکن آنها پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: در زمینه اشتغال، سازمان بهزیستی به صورت تقریبی 80 میلیون تومان وام خوداشتغالی برای مددجویان در نظر گرفته که امسال 25 معلول به ادارات مختلف شهرستان برای اشتغال معرفی شده‌اند و 25 مورد دیگر نیز در دست اقدام است.

غلامی خاطرنشان کرد: سال‌های گذشته یک انجمن برای معلولان در شهرستان با حمایت سازمان بهزیستی تشکیل شد که به دلیل عدم همکاری معلولان هم‌اکنون هیچ انجمنی برای معلولان در سطح شهرستان بهار وجود ندارد.

وی در زمینه مناسب‌سازی فضا در ادارات برای معلولان تصریح کرد: لالجین به عنوان پایلوت مناسب‌سازی فضا برای معلولان شهرستان بهار در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان بهزیستی شهرستان بهار ادامه داد: در ادارات این شهرستان نیز فقط 20 درصد مناسب‌سازی فضا برای معلولان وجود دارد.

وی به خدمات این سازمان اشاره کرد و گفت: مددکاران سازمان با اقدام چاپ کتابچه‌هایی با مراجعه به درب منازل مددجویان بهزیستی آموزش‌های ضروری چون نوع رفتار، بهداشت و تغذیه مددجویان معلول را به اطلاع خانواده‌های آنها می‌رسانند.

غلامی با بیان اینکه در شهرستان بهار 25 معلول موفق داریم که در مقاطع مختلف تحصیلات تکمیلی، دانشجو هستند، ادامه داد: باید در زمینه اشتغال معلولان کارهای بیشتری صورت گیرد به طوری که در حال حاضر معلولان شهرستان از سهمیه 40 درصدی جذب نیرو در ادارات استفاده می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه جمع‌آوری و جذب کمک‌های مردمی، کمیته امداد از سازمان بهزیستی شهرستان موفق‌تر عمل کرده است، بنابراین از مردم درخواست کمک بیشتر را به سازمان بهزیستی داریم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار