مدیر شرکت توزیع برق تویسرکان گفت: سرمایه گذاری در حوزه تولید برق از منبع انرژی خورشیدی با نظر مساعد مسوولان شهرستان در تویسرکان حمایت می شود.
کد خبر: ۹۳۰۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵ 13 September 2015
مدیر شرکت توزیع برق تویسرکان گفت: سرمایه گذاری در حوزه تولید برق از منبع انرژی خورشیدی با نظر مساعد مسوولان شهرستان در تویسرکان حمایت می شود.

به گزارش ایرنا؛رضا جلیلوند افزود: اکنون سیاست دولت و وزارت نیرو استفاده حداکثری از ظرفیت انرژیهای پاک و تجدید پذیر مانند انرژی خورشیدی است.

وی بیان کرد: همچنین دولت در نظر دارد بخشهای تولید و توزیع برق را به بخش خصوصی واگذار کرده و تنها در بخش انتقال برق تصدی گری و مدیریت داشته باشد.

جلیلوند با اشاره به اینکه شهرستان تویسرکان با برخورداری از اقلیمی مناسب و نزدیک به 280 روز آفتابی در طول سال مستعد تولید برق از منبع انرژی خورشیدی است اذعان کرد: مسوولان ارشد استان و شهرستان از سرمایه گذاری بخش خصوصی در این حوزه استقبال می کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر سه سرمایه گذار بخش خصوصی در مجموع با آورده 30 میلیارد ریالی در تویسرکان آماده فعالیت در این بخش هستند که با برگزاری جلسات توجیهی و فنی با حضور کارشناسان حوزه برق استان همدان سعی شده به سوالات تخصصی آنها برای آغاز فعالیت پاسخ داده شود.

جلیلوند گفت: در این جلسات علاوه بر طرح مسائل فنی و تخصصی مبحثی در مورد خرید تضمینی برق تولید شده از منبع انرژی خورشیدی توسط وزارت نیرو مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت.

به گفته وی وزارت نیرو به دنبال ایجاد نیروگاههای کوچک و متعدد تولید برق از انرژی های جدید پذیر و خرید تضمینی آنها با سود مناسب است.

مدیر شرکت توزیع برق تویسرکان بیان کرد: وزارت نیرو این سیاست را با هدف بهره وری حداکثری از نیروگاه های کوچک تولید برق، جلوگیری از اتلاف برق از مسیر تولید تا محل مصرف و همچنین تقویت پدافند غیر عامل و افزایش ضریب امنیت در این بخش دنبال می کند.

وی اضافه کرد: همچنین در پیش گرفتن این رویکرد موجب به کارگیری سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه تولید می شود.

جلیلوند تاکید کرد: برگشت سرمایه در حوزه تولید برق از انرژی خورشیدی در ایران خیلی زود اتفاق می افتد و سرمایه گذاری در این زمینه اقتصادی و به صرفه است.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که بر اساس مطالعات کارشناسانه ، کشور می تواند از محل صادرات برق به کشورهای دیگر از ارزش افزوده قابل توجهی برخوردار شود.

جلیلوند افزود: می توان با استفاده از حرارت تولید شده در نیروگاه های کوچک سی.اچ. پی تولید برق در حوزه انرژی خورشیدی که به صورت دیزلی کار می کنند، بازدهی تولید را از 43 درصد به 90 درصد رساند.

وی خاطرنشان کرد: ایران به دلیل برخورداری از اقلیم و موقعیت جغرافیایی مناسب ظرفیت بالایی در حوزه تولید برق از انرژی خورشیدی دارد که می توان برای ایجاد بهره وری حداکثری از این موقعیت از اعتبارات مالی صندوق ذخیره ارزی نیز استفاده کرد.

تویسرکان یکی از شهرستانهای استان همدان واقع در 90 کیلومتری شهر همدان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار