در افتتاح کتابخانه های عمومی مقدس اردبیلی و شیخ شرف الدین عنوان شد؛
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل، با بیان اینکه تعداد کتابخانه های عمومی استان به 66 باب افزایش پیدا کرد، خاطرنشان ساخت: در حال حاضر کتابخانه های عمومی استان با دربرداشتن 51 هزار نسخه کتاب، به بیش از 850 هزار نفر عضو خدمات رسانی میکنند.
کد خبر: ۹۳۱۲۳
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱ 12 September 2015

کتابخانه های عمومی مقدس اردبیلی و شیخ شرف الدین با حضور مدیرعامل بانک پاسارگاد، استاندار اردبیل، نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، فرماندار اردبیل، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، شهردار اردبیل، اعضای شورای شهر و برخی دیگر مدیران استان افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

تعداد کتابخانه های عمومی استان به 66 باب افزایش پیدا کرد

به گزارش تابناک اردبیل، در این مراسم که با حضور پرشور ساکنان محلات کلخوران و وحدت اردبیل همراه بود، مدیرعامل بانک پاسارگاد با اظهار خرسندی از اتمام این پروژه ها در مدت کمتر از 9 ماه اظهار داشت: کتابخانه عمومی مقدس اردبیلی در 240 متر مربع و با هزینه بیش از 4 میلیارد ریال و کتابخانه عمومی شیخ شرف الدین نیز در 120 متر مربع با هزینه بالغ بر 2 میلیارد ریال احداث شده اند.

تعداد کتابخانه های عمومی استان به 66 باب افزایش پیدا کرد

دکتر مجید قاسمی، ساخت کتابخانه در محلات محروم را عاملی مهم در توسعه فرهنگی و خروج این مناطق از محرومیت دانسته و افزود: افتخار ما اینست که با ساخت کتابخانه، در بازآفرینی شکوه فرهنگی و تاریخی اردبیل نقش آفرینی داشته باشیم.

وی، ساخت 4 باب کتابخانه عمومی دیگر در اردبیل را مورد اشاره قرار داد و گفت: امیدوارم با نگاه مثبت مدیران استان و کلنگ زنی این 4 باب، تا دهه مبارک فجر شاهد افتتاح آنها باشیم.

تعداد کتابخانه های عمومی استان به 66 باب افزایش پیدا کرد

در این مراسم، استاندار اردبیل نیز با تقدیر از حضور خیّرانه بانک پاسارگاد در عرصه کتابخانه سازی، نتایج فرهنگی این حضور را امیدوارکننده و سازنده قلمداد کرد و گفت: استان اردبیل با توجه به پتانسیل و استعدادهای مردم آن، نیاز به توجه جدی در بخش فرهنگی و علمی دارد.

دکتر مجید خدابخش، هدف بانک پاسارگاد در ساخت 7 باب کتابخانه عمومی در استان را اقدامی ارزشمند و مردمی توصیف کرد و افزود: شهرداری، شورای شهر و دیگر ارگانهای ذیربط باید با هموار کرده زمینه این سرمایه گذاری، بانک پاسارگاد را در افتتاح 4 باب کتابخانه دیگر تا دهه مبارک فجر یاری کنند.

تعداد کتابخانه های عمومی استان به 66 باب افزایش پیدا کرد

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی نیز با یادآوری اراده خیّرانه نیکوکاران در عرصه های فرهنگی، یکی از مهمترین جنبه های نبرد با سلطه استکبار را جبهه فرهنگی دانست و اظهار داشت: مقاومت فرهنگی در کنار اقتصاد مقاومتی، سپر محکمی در برابر زورگویی غرب خواهد بود.

دکتر منصور حقیقت پور، ساخت کتابخانه عمومی در مناطق محروم را حرکت ارزشمند و خداپسندانه بیان کرد و اظهار داشت: بانک پاسارگاد، جمعاً ساخت و تجهیز 7 باب کتابخانه عمومی در اردبیل و نیر را متعهد شده است.

در ابتدای این مراسم، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل نیز با تقدیر از حضور بانک پاسارگاد در عرصه کتابخانه سازی، نسبت به نقش کتابخانه های مقدس اردبیلی و شیخ شرف الدین در توسعه فرهنگی مناطق شیخ کلخوران و وحدت اردبیل اظهار امیدواری کرد.

رباب عزیزخانی، حضور پرشور کودکان و نوجوانان محلات یاد شده در این کتابخانه ها را یادآور شده و افزود: اگر بتوانیم این کودکان را با کتاب و کتابخوانی انس دهیم، مطمئناً نقش مثبتی در آینده کشور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه تعداد کتابخانه های عمومی استان به 66 باب افزایش پیدا کرده، خاطرنشان ساخت: در حال حاضر کتابخانه های عمومی استان با دربرداشتن 51 هزار نسخه کتاب، به بیش از 850 هزار نفر عضو خدمات رسانی میکنند.

تعداد کتابخانه های عمومی استان به 66 باب افزایش پیدا کرد

قابل ذکر است که در پایان این مراسم، مدیرعامل بانک پاسارگاد ضمن عضویت در کتابخانه مقدس اردبیلی، اولین کتاب امانتی این کتابخانه را دریافت نموده و از نزدیک با کارکرد نرم افزار امانت کتاب «سامان» آشنا شدند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار