تابناک-معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان با تاکید به اولویت مدیریت پیشگیری گفت: در بحث سلامت اداری اولویت اصلی مدیریت پیشگیری از ایجاد بسترهای فساد است و بازرسان دستگاه های اجرایی باید شناسایی و برخورد قاطع با متخلف را در اولویت خود قرار دهند .
کد خبر: ۹۳۴۶۴۷
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۶ 24 January 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان، نازنین شیبانی تذرجی در نشست آموزشی توجیهی مسئولین بازرسی دستگاه های اجرایی با موضوع سلامت اداری ضمن تشکر از اقدامات و عملکرد خوب دفتر مدیریت عملکرد در حوزه بازرسی و سلامت اداری بیان داشت : نقش بازرسان دستگاه های اجرایی نقش بسیارمهمی است و نظارت ومراقبت در این خصوص لازم و ضروری است .

وی به اهمیت موضوع سلامت اداری اشاره و اظهار کرد: تحقق کامل اهداف سازمانی با سلامت اداری کارکنان ارتباط مستقیم دارد و در این زمینه نیز مدیران، مسئول ارتقای سلامت اداری در زیرمجموعه خود می باشند.

شیبانی به نقش مهم بازرسان در شناسایی عوامل آسیب ها اشاره کرد و گفت: بازرسان دستگاه های اجرایی می توانند نقش بسیار مهمی در کشف، اصلاح و حتی پیشگیری از بروز تخلفات و مفاسد داشته باشند .

وی تصریح کرد : ارتقای سلامت اداری می تواند نقش بسزایی در تخصیص مطلوب منابع ، افزایش سرمایه گذاری، ایجاد اشتغال و رفاه عمومی داشته باشد و موجب افزایش اعتماد مردم به دولت شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان نقش بازرسان را در سالم سازی محیط اداری یادآور شد و سالم سازی، پیش بینی و پیشگیری از تخلف و فساد اداری را از جمله وظایف آنها برشمرد و خاطرنشان کرد : قبل از هر چیز باید پیش بینی ها و پیشگیری های لازم در این زمینه صورت گیرد و نباید منتظر ماند تا تخلفی انجام و سپس پیگیری شود.

محمد احمدی مدیرکل بازرسی استانداری هرمزگان هدف از برگزاری این نشست را بحث و تبادل نظر در خصوص مواد 91 و 92 قانون مدیریت خدمات كشوری، آئین نامه ها و دستورالعمل های آن و تلاش برای ارتقای سطح سلامت اداری اعلام کرد و افزود : شناسایی گلوگاههای آسیب پذیر و فساد خیز و ارائه راهکار توسط کارشناسان و مسئولین در ارتقای سلامت اداری بسیار کمک می کند و کارکنان به محض دیدن و شناسایی مواردی از جمله رشوه و سوء استفاده از مقام اداری بایستی به بازرسی گزارش کنند .

نشست مسئولين ادارات بازرسي و مديريت عملكرد دستگاههاي اجرايي استان با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان ، مدیرکل مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری هرمزگان ، معاون دادستان و جمعی از بازرسان استان برگزار گرديد.

در این نشست آموزشی که با هدف آشنایی بازرسان با انواع مفاسد اداری و عوامل موثر بر ارتقای سلامت اداری برگزار شد مدرس سلامت اداری به بیان سر فصل های مبارزه با فساد پرداخت.

انتهای پیام /ز87

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار