آتش سوزی یک انبار لوازم ساختمانی با حضور آتش نشانان ۴ ایستگاه آتش نشانی مهار و خاموش شد، اما خسارت های مالی بر جای گذاشت.
کد خبر: ۹۳۵۸۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶ 28 January 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی ، ستاد فرماندهی آتش نشانی اراک ساعت ۱۳:۳۹ دقیقه روز سه شنبه ۷ بهمن ماه پس از دریافت خبر آتش سوزی در یک انبار لوازم ساختمانی واقع در خیابان آیت اله غفاری، خیابان انوری، کوچه غزنوی بلافاصله آتش نشانان ایستگاه های شماره ۶ ، ۴ و ۱ را به همراه خودروی پشتیبان تانکر از ایستگاه شماره ۱۱ به محل حادثه اعزام کرد.
مدیر منطقه دو عملیات آتش نشانی اراک که در محل حادثه حضور یافته و شخصا فرماندهی عملیات را به عهده داشت در این باره گفت: یک ساختمان قدیمی یک طبقه تیرچوبی به وسعت حدود ۷۰ متر با کاربری انبار به علت نامشخصی دچار آتش سوزی شد و شعله های آتش نیز در حال سرایت به منزل همجوار بود.
وی افزود: آتش نشانان با رسیدن به محل حادثه به دو گروه تقسیم شده که گروه اول بی درنگ جریان برق و گاز را قطع کرده و با تجهیز خود به وسایل حفاظت فردی و ست تنفسی، با استفاده از چندین رشته لوله آبدهی آتش نشانی کانون آتش را هدف گرفته و عملیات خاموش سازی را آغاز کردند.
این مدیر منطقه عملیات آتش نشانی با اشاره به اینکه دود غلیظ در داخل ساختمان مانع جدی برای عملیات آتش نشانان بود یادآورشد : با توجه به دود زیاد ناشی از آتش سوزی و خام سوزی وسایل داخل آن، گروه دوم آتش نشانان به پشت بام این ساختمان رفته و با تخریب قسمتی از بام و برداشتن نورگیر آن، راه را برای خروج دود هموار کردند و گروه دیگری از نیروهای عملیاتی نیز با استفاده از تجهیزات مخصوص مشغول برش پنجره برای تخلیه دود شدند.
وی ادامه داد: پس از تلاش های فراوان آتش نشانان، راه خروج دود از پشت بام و پنجره ساختمان هموار شد و آتش باقیمانده توسط ناجیان ۱۲۵ خاموش شد.
مدیر منطقه دو عملیات با بیان این نکته که حضور به موقع آتش نشانان از سرایت آتش به ساختمان های مجاور جلوگیری به عمل آورد، گفت: نیروهای عملیاتی در ادامه اقدام به تخلیه لوازم سوخته از داخل این انبار کرده و با توجه به تیرچوبی بودن سقف که در اثر آتش سوزی نیمه سوخته شده و مقاومت خود را از دست داده و احتمال ریزش آن بر روی افراد وجود داشت، برای جلوگیری از حوادث احتمالی بعدی، تخریب آن صورت پذیرفت.
وی با اشاره به این که خوشبختانه این حادثه مصدومی در پی نداشت، اضافه کرد: نیروهای عملیات با ایمن سازی کامل محل حادثه و نیز تحویل آن به مالک انبار و ساختمان، تذکرات ایمنی لازم را هم به وی ارائه کرده و به ایستگاه های خود بازگشتند.
شایان ذکر است دلایل بروز این آتش سوزی از طرف کارشناسان آتش نشانی در دست بررسی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار