معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان همدان از پیشرفت ۹۶ درصدی و افتتاح تصفیه خانه فاضلاب روستای ارزان فود تا پایان سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۹۳۶۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۲ 01 February 2021
معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان همدان از پیشرفت ۹۶ درصدی و افتتاح تصفیه خانه فاضلاب روستای ارزان فود تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش تابناک همدان به نقل از روابط عمومی آبفای استان همدان، فرهاد بختیاری فر با اشاره به اینکه در حال حاضر ۰.۸ در صد از جمعیت روستایی همدان تحت پوشش شبکه‌های جمع آوری فاضلاب قرار دارد، گفت:این عدد در میانگین کشوری معادل ۰.۵ درصد جمعیت است.

وی درادامه با تاکید بر اینکه خدمت رسانی به مشترکین روستایی در اولویت اقدامات ما قرار دارد، اظهارداشت:در همین راستا؛ پروژه احداث تصفیه خانه و شبکه جمع آوری فاضلاب روستای ارزان فود در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی ۹۶ درصد دردست اجرااست که انتظار میرود تا پایان سال جاری این پروژه وارد مدار بهره برداری شود.

بختیاری فر با اشاره به اینکه از سال ۸۷ پروژه ایجاد تصفیه خانه و شبکه جمع آوری فاضلاب در روستای ارزان فود کلید خورد، خاطرنشان کرد:تا کنون ۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار صرف پروژه مذکور شده و این پروژ ه با هزینه کرد ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار دیگر وارد مدار بهره برداری می‌شود.

وی افزود: با بهره برداری از پروژه مذکور ۲ هزارو ۴۰۶ نفر از جمعیت روستای ارزان فود تحت پوشش تصفیه خانه وشبکه جمع آوری فاضلاب قرار میگیرند.

بختیاری فر همچنین با اشاره به دیگر روستا‌های بالادست سداکباتان و پیشرفتی ۴۲ درصدی پروژه تصفیه خانه روستای ابرو عنوان کرد:این پروژه سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

وی در ادامه از پیشرفتی ۶۰ درصدی پروژه احداث تصفیه خانه و شبکه جمع آوری فاضلاب در روستای یلفان و بهره برداری از آن در سال پیش رو خبر داد وبیان کرد: مطالعات توجیهی ایجاد تصفیه خانه فاضلاب در سه روستای ورکانه، شمس آباد و تکمه داش نیز آغاز شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن اشاره به سایر اقدامات انجام شده در دیگر روستا‌ها گفت: درحال حاضر مطالعات ایجاد شبکه جمع آوری فاضلاب در روستا‌های مهدی آباد و یکن آباد دردست انجام است که با اجرای پروژه‌های مذکور در مجموع ۵ هزار و ۱۲۷ نفر از جمعیت روستایی استان از خدمات شبکه جمع آوری فاضلاب برخوردار خواهند شد. 

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان همدان در خصوص روستا‌های مهاجران و درگزین نیز توضیح داد:به تازگی قرارداد مطالعاتی احداث تصفیه خانه و شبکه جمع آوری فاضلاب در روستای مهاجران منعقد شده ضمن اینکه در روستای درگزین نیز مطالعات توجیهی با پیشرفت ۴۵ درصد در حال انجام است.

وی ازاجرای مطالعات توجیهی احداث تصفیه خانه و شبکه جمع آوری فاضلاب با پیشرفت درروستای دمق خبر داد و عنوان کرد: این مطالعات با پیشرفت ۳۰ درصد در حال انجام می‌باشد.

فرهاد بختیاری فرهمچنین اظهارداشت:مطالعات احداث تصفیه خانه در دو روستای انصار و سنگستان با پیشرفت ۸۰ درصد در حال انجام است که با بهره برداری از پروژه مذکورمجموعا ۳ هزارو ۷۴۴ نفر از جمعیت روستایی استان تحت پوشش خدمات جمع آوری فاضلاب قرار میگیرند.

وی در نهایت یادآور شد:اجرای خط انتقال در لالجین نیز در مرحله مطالعاتی است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار