سید محمد حسینی:
رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی کشور گفت: ‌امروز انقلاب اسلامی ما فراتر از کشورهای اسلامی رفته و آمریکای لاتین به عنوان حیاط خلوت آمریکا، با الهام از روحیه ظلم‌ستیزی و دفاع از مظلوم ملت ایران در برابر استکبار ایستاده‌اند.
کد خبر: ۹۳۹۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۷ 10 February 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری فارس کردستان، سیدمحمد حسینی صبح امروز در مراسم ۲۲ بهمن که به صورت رژه خودرویی و موتوری در استادیوم ۲۲ گولان سنندج برگزار شد، اظهار کرد: علیرغم اینکه با کرونا مواجه هستیم مردم همچنان بر عهد و پیمان خود با امام و شهدا و رهبر فرزانه انقلاب محکم ایستاده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: امروز مردم نشان دادند با وجود تمام مشکلات از آرمان‌ها اصیل انقلاب اسلامی صیانت می‌کنند و وحدت و انسجام و یکپارچگی خود را در برابر دشمنان نشان می‌دهند.

وی با بیان اینکه مردم ما شعار خودباوری و ما می‌توانیم را در ۴۲ سال به منصه ظهور رسانده‌اند، عنوان کرد: به برکت این حضور همیشه در عرصه انقلاب و نظام ما امروز الهام‌بخش است.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: انقلاب ما نه تنها امروز بلکه از آغاز شکوفایی تاکنون در منطقه و جهان اسلام پیشتاز بوده و در جبهه مقاومت نقش‌آفرین است.

وی اظهار کرد: امروز انقلاب اسلامی ما فراتر از کشور‌های اسلامی رفته و در امریکای لاتین به عنوان حیاط خلوت آمریکا، با الهام از روحیه ظلم‌ستیزی و دفاع از مظلوم ملت ایران در برابر استکبار ایستاده‌اند.

حسینی عنوان کرد: موفقیت‌های به دست آمده در طول این ۴۲ سال آغازی است که بتوانیم به اوج بالندگی و اقتدار دست پیدا کنیم.

وی به سرگذشت قوم بنی‌اسرائیل و نجات آن‌ها از دست فرعون گریزی زد و گفت: ملت ایران اسلامی در دوران ستم‌شاهی در فقر و فلاکت بودند و آمریکا در همه شئون کشور ما دخالت داشت حتی اگر فرمانده و یک نیرو قرار بود جابجا شود باید با اجازه و نظر آن‌ها این کار صورت می‌گرفت.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی کشور اضافه کرد: هزاران و بلکه ۱۰‌ها هزار مستشار آمریکایی در بخش‌های مختلف حضور داشتند و کاملا بر کشور مسلط و ثروت ایران را به تاراج می‌بردند.

وی افزود: با رهبری امام راحل و حضور گسترده مردم ما به استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی و به عدالت و عزت دست پیدا کردیم و اخلاق و معنویت در کشور ما ترویج شد.

حسینی با بیان اینکه وحدت و همبستگی در جهان اسلام از شعار‌های انقلاب اسلامی است، گفت: امام راحل همواره بر وحدت، اخوت و برادری سال‌ها قبل از قیام ۱۵ خرداد ۴۲ اشاره می‌کردند.

وی انقلاب ایران را قیام الهی معرفی کرد و افزود: وحدت در جهان اسلام نگاه راهبردی حضرت امام بود که در ۱۵ خرداد سال ۴۲ مطرح کردند.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی کشور عنوان کرد: به برکت انقلاب اسلامی، امروز ایران در عرصه‌های مختلف در جهان پیشتاز بوده و این آماری است که از سوی مراکز جهانی اعلام شده و اعتراف کرده‌اند که جمهوری اسلامی ایران یکی از ۱۰ قدرت برتر جهان است.

وی اظهار کرد: ایران در شمار ۸ قدرت برتر هسته‌ای جهان و در شمار ۱۰ کشور اول تولید کننده زیردریایی و نهمین کشور با دسترسی فضایی در جهان است.

حسینی خاطرنشان کرد: ایران تا قبل از پیروزی انقلاب جایگاهی در بین کشور‌های برتر جهان جای نداشت و در خوشبینانه‌ترین حالت در برخی شاخصه‌ها در رده‌های صدم و یا شصتم بودیم.

وی افزود: امروز توانسته‌ایم در بسیاری از رشته‌های علم، صنعت، کشاورزی و ... جزء ۲۰ کشور در برخی شاخصه‌ها، جزو ۱۰ کشور در برخی موارد و در برخی دیگر در ردیف ۵ کشور برتر دنیا هستیم.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: این چیز کوچکی نیست اگر دست در دست هم بدهیم و از ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کنیم می‌توانیم حرکت‌ها و کار‌های بزرگی انجام دهیم.

وی با بیان اینکه ایران در تولید پهپاد رادارگریز جایگاه دوم را در جهان دارد، عنوان کرد: این در حالی بود که کشور ما اصلا در این زمینه تولیدی نداشت با مهندسی معکوس پهپادی که به زمین کشیدیم توانستیم به این جایگاه در تولید این تکنولوژی دست پیدا کنیم.

حسینی اضافه کرد: ایران تنها سازنده تانک در خاورمیانه و جزو هفت کشور سازنده ناوشکن در جهان و تولیدکنند سریع‌ترین اژدر در جهان هستیم و امروز به جایی رسیده‌ایم که آمریکایی‌ها دیگر از گزینه نظامی علیه ما صحبت نمی‌کنند.

وی گفت: در تولید دارو و وسایل بهداشتی که نمونه بارز آن تولید واکسن کرونا است ایران در کنار قدرت‌های جهانی در داخل موفق به تولید سه نوع واکسن شده‌ایم.

حسینی اظهار کرد: این نشان می‌دهد که ما می‌توانیم تمدن نوین اسلامی را در جهان برپا کنیم، همانطور که نخبگان و علمای ما در قرن سوم و چهارم به قله‌های علم و دانش رسیدند و غربی‌ها امروز هرچه دارند از نعمت کشور‌های اسلامی به ویژه ایران زمین است باید به آن اوج و بالندگی بار دیگر دست پیدا کنیم.

وی اذعان داشت: ایران در توسعه شاخصه تربیت نیروی انسانی ارتقای ۶۰ پله‌ای داشته است و این موضوعی است که غربی‌ها به آن معترف هستند.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی کشور با عنوان اینکه ایران رتبه نخست در رشد توسعه انسانی دارد، ادامه داد: پایداری و استقامت از مولفه‌های اقتدار امروز ایران اسلامی است و مردم یعنی همین سرمایه اصلی کشور با امام پیمان بستند و بر این عهد و پیمان همیشه ایستاده‌اند.

وی در پایان مردم کردستان را ولایت‌مدار، انقلابی و شهیدپرور خواند و از حضور آنان در عرصه‌های مختلف انقلاب تقدیر کرد.
منبع: فارس
برچسب ها: کردستان ، ۲۲بهمن
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار