تابناک- رییس اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان رودان گفت: ۲۰۰هكتار از اراضي موقوفات شهرستان رودان باغی و کشاورزی می باشد که زمینه اشتغال بیش از ۴۰۰ نفر فراهم شده است
کد خبر: ۹۴۰۴۹۱
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰ 14 February 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان، کیان محمدی رییس اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان رودان اظهار داشت: با تلاش‌های اوقاف و همچنین بهره گرفتن از نظریات علمی و اقتصادی متخصصان امر، اکنون موقوفات شهرستان در مسیر احیا و توسعه قرار گرفته است و این همان امری است که این کشور برای تحقق رونق تولید به آن نیاز دارد و از ابتدای سال بصورت اجاره اراضی موقوفات زمینه اشتغال بیش از ۴۰۰ نفر فراهم شده است.
وی با بیان اینکه از اراضی مستعد موقوفات شهرستان رودان در راستای ایجاد اشتغال و رونق تولید استفاده شده گفت: در اراضی کشاورزی موقوفات مستعد سرمایه‌گذاری که معارضی ندارد، انجام سرمایه‌گذاری‌هایی با هدف ایجاد اشتغال و رونق تولید در حوزه کشاورزی در دستور کار قرار گرفته است. .
محمدی افزود: با انجام مطالعات اولیه و با هماهنگی‌ جهاد کشاورزی و دیگر نهادها ، بنا شد تا از اراضی مستعد موقوفه‌های شهرستان با هدف ایجاد گلخانه، کشت‌های متراکم، مجتمع‌های کشت و صنعت و مباحث باغداری بهره گرفته شود.
رییس اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان رودان ادامه داد: در حال حاضر چند طرح اقتصادی در شهرستان آماده شده و کارهای مطالعاتی و مقدماتی آن انجام گرفته است که در این طرح در نظر است با توجه به ظرفیت‌های منطقه‌ای، طرح های گلخانه ای بصورت مشارکت اجرا شود.
وی خاطرنشان کرد: سازمان اوقاف از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای اجرای طرح‌های ماندگار استقبال می‌کند، نوع مشارکت بخش خصوصی براساس قوانین و مقررات جاری کشور خواهد بود که البته به نسبت میزان مشارکت و سرمایه به صورت توافقی از حضور بخش خصوصی در اجرای طرح‌ها استقبال می‌کنیم.
محمدی در پایان یادآور شد: اراضی موقوفه مورد نظر در روستاهای کمیز،دهگلکن، بیکاه،بندملا و پشته معزآباد از توابع بخش مرکزی این شهرستان واقع شده اند که بیشتر اراضی زیر کشت در روستای کمیز می باشد و نیز این امر هر ساله بصورت مداوم پیگیری و اقدام میگردد.
انتهای پیام/ز352

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار