مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان کبودرآهنگ از آب‌رسانی سیار به ۱۵ روستای این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۳۳۴
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۳ 15 September 2015
مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان کبودرآهنگ از آب‌رسانی سیار به ۱۵ روستای این شهرستان خبر داد.

به گزارش مهر؛باقر پور قاسمی جمعیت روستاهایی که با تانکر آب‌رسانی می‌شود را هفت هزار و ۷۴۰ نفر اعلام کرد و افزود: این روستاها شامل قطار آغاچ، قوشجه، باشقورتاران، آقداش، آغچلو، اوریاد، ولی محمد، طاس تپه، طاهر لو، علیصدر، سراب، علی آباد، خورجینه، جیقی، کند تپه است.

وی تعداد مشترکان آبفار شهرستان کبودرآهنگ را ۲۰ هزار و ۷۱۳ مشترک اعلام کرد و اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۰۰ انشعاب غیرمجاز در روستاهای این شهرستان شناسایی‌شده که از این تعداد ۸۰ فقره مجاز و مابقی نیز در دست اقدام است.

مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان کبودرآهنگ به اقدامات این شرکت اشاره کرد و گفت: در راستای مدیریت مصرف و کنترل فشار آب در ۴ روستا شیرهای کنترل فشار و در ۱۵ روستا نیز کنتور حجمی نصب‌شده است.

باقر پور قاسمی همچنین از تعویض و طراحی مجدد الکتور پمپ‌های سوخته در ۱۵ روستای شهرستان کبودرآهنگ با ۲۵۰ میلیون تومان هزینه خبر داد و افزود: نصب دستگاه تله‌متری و مانیتورینگ در ۴ روستای شهرستان کبودرآهنگ شامل کوریجان با جمعیت ۲۵۵۹، داق داق آباد با جمعیت ۴۷۱۴، ایده لو با جمعیت ۱۶۷۴ و نوآباد با جمعیت ۵۶۳ از دیگر اقدامات آبفار شهرستان کبودرآهنگ است.

وی یادآور شد: در روستای روعان نیز که جمعیتی حدود ۱۹۵۷ دارد نسبت به اجرای خط انتقال و خط پمپاژ به طول ۸۰۰ متر اقدام و در این راستا بیش از ۸۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

باقر پور قاسمی بابیان اینکه هم‌اکنون پروژه‌های آب‌رسانی بسیاری به روستاهای شهرستان کبودرآهنگ در دست اقدام است، اظهار داشت: خط پمپاژ قوشجه به طول ۱۲۰۰ متر و خط انتقال به طول ۵۰۰ متر با ۳۰۰ میلیون تومان هزینه، خط انتقال برق روستای آغچلو با ۹۲ درصد پیشرفت و ۴۰ میلیون تومان هزینه، خط پمپاژ روستای سو باشی به طول ۳۳۰۰ متر و با ۲۰۰ میلیون تومان هزینه و همچنین انعقاد قرارداد با پیمانکار به‌منظور اجرای خط انتقال برق این روستا به طول ۲۶۰۰ متر و با ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار ازجمله این طرح‌هاست.

وی همچنین پروژه‌های آب‌رسانی روستای چارلو با جمعیت ۱۱۵۵ نفر اشاره کرد و بابیان اینکه اجرای ۱۵۰۰ متر خط پمپاژ این روستا انجام‌شده است، عنوان کرد: در حال حاضر تجهیز چاه این روستا در دست انجام است و برای اجرای خط پمپاژ و تجهیز چاه حدود ۵۰ میلیون تومان هزینه شده است.

مدیر آبفار شهرستان کبودرآهنگ اجرای خط برق روستای چارلو را از برنامه‌های آینده امور آبفار عنوان کرد و بیان داشت: اجرای این طرح ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.

باقر پور قاسمی در ادامه به روستای بیشک تپه که دارای ۱۰۲۷ نفر جمعیت است اشاره کرد و گفت: مجتمع آب‌رسانی بیشک تپه به چهار روستای بیشک تپه، چارسوق، آقبلاق و شیر برات آب‌رسانی می‌کند و در راستای رفع مشکل کمبود آب شرب روستاهای مجتمع، کف کنی و حفر گالری چاه مجتمع با هزینه حدود ۱۵ میلیون تومان در حال اجرا است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار