کد خبر: ۹۴۹۱۰
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲ 15 September 2015
انزلی - ایرنا- جشن روز ملی سینما در انزلی گرچه دیرتر از تاریخ رسمی آن یعنی 21 شهریور اما با حضور محمد گذرآبادی مدرس و مترجم مطرح سینمای ایران و جمعی از هنرمندان و فعالان این عرصه و هنرجویان جوان سینمای جوان انزلی دوشنبه شب در سالن ارشاد برگزار شد.
[جشن روز ملی سینما و تجلیل از سینماگران جوان در انزلی]

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی که خود از فعالان عرصه تئاتر و بازیگری است در این مراسم از اهمیت و لذت تولید آثار هنری و کار جمعی سخن گفت .
فرهاد رحمان زاده از هنرمندان خواست تا به منظور غنای هرچه بیشتر جامعه به تولید آثار هنری ارزشمند همت گمارند.
وی یاداور شد: سه کارگاه مستند ، داستانی و تجربه گرا در سینمای جوان انزلی برگزار شد و فیلم های کارگاهی نیز ساخته شد و انشاالله فیلم های خوبی نیز در راه است.
محمد گذرآبادی مدرس و مترجم مطرح سینمای ایران نیز در این مراسم ضمن ارائه گزارشی از جشنواره فیلم کوتاه خانه سینما که وی بعنوان یکی از داوران در آن حضور داشت از پرداختن سینماگران جوان به سینمای تجربی در کشور سخن گفت .
وی با بیان این که گرایش فیلم کوتاه اکنون در جهان به سمت سینمای داستانی کوتاه است هنرمندان و هنرجویان را به ساخت فیلمهای کوتاه داستانی ترغیب کرد.
این مدرس و مترجم سینما خاطرنشان کرد: اکنون در دنیا فیلم های کوتاه بسیار جذاب و ارزشمند زیر پنج دقیقه ای با داستانی کامل ساخته می شود.
گذرآبادی با اشاره به این که اکثر دفاتر به این جشنواره فیلم ارسال کرده بودند متذکر شد : نه تنها انزلی بلکه گیلان فیلمی در این جشنواره نداشت و این زنگ خطر است .
وی با بیان این که در دولت آقای روحانی فضای تازه ای برای فعالیتهای فرهنگی و هنری باز شده خطاب به سینماگران گفت : باید با واقع بینی به وضعیت سینمای گیلان و انزلی نگاه و برای ارتقای وضعیت موجود و تولید آثار ارزشمند تلاش کنیم .
این مترجم برجسته سینما یادآور شد: از فقر چیزی در نمی آید و باید سازمانها و ارگانهای دولتی سرمایه گذاری و شهرداری و فرمانداری از فعالیت های فرهنگی و تولید آثار هنری حمایت کنند.
گذرابادی با بیان این که سینمای جوان انزلی آماده اتفاقات خوب است از هنرجویان خواست تا اموزش سینمای داستانی را جدی بگیرند.
وی با ابراز ناخرسندی از ضعف فرهنگ کارگروهی در کشور به هنرجویان توصیه کرد از مسیر سینماگران مطرح درس بگیرند و از ظرفیتهای موجود استفاده کنند .
سرپرست انجمن سینمای جوان انزلی نیز که خود از فیلمسازان مطرح و برنده چند جایزه بین المللی و از داوران جشنواره های بین المللی فیلم مستند و کوتاه بشمار می رود نیز از فعالیت هنرجویان دارای اتیه در این دفتر خبر داد.
زهره زمانی اظهار کرد : امسال در کارگاه مستند به مدرسی فریدون بحرپیما از مدرسان با سابقه سینمای جوان انزلی 11 کار توسط هنرجویان تولید شد .
وی خاطرنشان کرد : همچنین در مدت کوتاهی تحولات خوبی در دفتر شکل گرفته کانون فیلم مجددا راه اندازی شد و 39 نفر به عضویت آن در آمدند و هر پنجشنبه نمایش فیلم بلند همراه با جلسات نقد و بررسی داریم .
سرپرست انجمن سینمای جوان انزلی ، توان مداری و دادن فضا و مسوولیت به جوانان مستعد و علاقمند را از برنامه های خود عنوان کرد .
در خاتمه مراسم فیلمهای کوتاه ساخته شده هنرجویان سینمای جوان انزلی که نشان از استعداد خوب این هنرجویان و شیوه کارامد اموزش آنان بود به نمایش در امد و از هنرجویان و شماری از فعالان این عرصه تقدیر شد .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار