مسئول دبیرخانه کانون‎‌های مساجد همدان از اختصاص 4 میلیارد ریال کمک نقدی به کانون ‌های مساجد استان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۱ 02 March 2015

مسئول دبیرخانه کانون‎‌های مساجد همدان از اختصاص 4 میلیارد ریال کمک نقدی به کانون ‌های مساجد استان خبر داد.

به گزارش  فارس ؛هادی فیض ‌منش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در اسفندماه 71، دبیرخانه کانون ‌های فرهنگی هنری مساجد استان همدان از سال 72 با 12 مرکز فعالیت خود را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه یک‌ هزار و 861 مسجد در استان وجود دارد افزود: طبق قانون برنامه پنجم توسعه باید تعداد کانون های استان 465 کانون باشد.

مسئول دبیرخانه کانون‌ های مساجد همدان گفت: در حال حاضر 507 کانون فرهنگی و هنری در سطح استان در حال فعالیت هستند که در این زمینه از قانون برنامه پنجم توسعه جلوتر هستیم.

وی با اشاره به فعالیت 283 کتابخانه در مساجد استان ابراز داشت: کتابخانه مهمترین بخش مسجد محسوب شده و خدمات گسترده‌ای را به مخاطبان خود ارائه می ‌دهد.

فیض ‌منش یادآور شد: 22 کانون تخصصی در رشته ‌های مختلف از جمله همایش و مراسم‌ ها، مهدویت، کتابخانه‌ ای، سمعی و بصری، IT، قرآن، نماز و... در استان فعالیت می ‌کنند.

وی با بیان اینکه 36 خانه نور در کانون‌ های مساجد استان فعالیت دارند، تصریح کرد: خانه‌های نور کانون‌های مساجد،  فعال ‌ترین مراکز قرآنی به شمار می ‌روند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد همدان ادامه داد: در راستای ترویج ارزش‌های قرآنی و قرائت صحیح قرآن، طرح تلاوت نور در بیش از 832 مرکز مجری طرح تلاوت نور روزانه بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود.

وی از فعالیت هشت مرکز خانه دیجیتال در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان خبر داد و بیان داشت: این مراکز در کنار مساجد تشکیل تا اعضای کانون‌ها بتوانند از اینترنت پاک و کافی ‌نت و نرم‌افزارهای تولیدی روز بهره‌ مند شوند.

فیض ‌منش در ادامه سخنان خود ابراز داشت: مقابله با تهاجم فرهنگی، احیای نقش واقعی و تبلیغی مساجد، تلاش برای حضور مناسب کانو‌ن‌ها در عرصه‌های مختلف فرهنگی ـ هنری، نظارت، کنترل و هدایت فعالیت‌های فرهنگی و هنری مساجد از مهمترین اهداف دبیرخانه نظارت بر کانون‌های مساجد استان است.

وی افزایش کمی و کیفی کانون‌های فرهنگی و هنری در مناطق آسیب ‌پذیر و روستاهای بالای هزار نفر جمعیت و حاشیه شهر را از مهمترین اصول و سیاست‌های دبیرخانه کانون‌های مساجد عنوان کرد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد همدان افزود: فعالیت‌های دبیرخانه در توسعه کمی و کیفی کانون‌ها از مرحله شهر به شهرستانی و از شهرستانی به مرحله روستایی و مناطق محروم، برون‌ سپاری فعالیت‌های قابل واگذاری از سطح دبیرخانه به کانون‌های تخصصی و معین از دیگر اصول دبیرخانه کانون‌های مساجد است.

وی اقدامات انجام شده در این دبیرخانه را برشمرد و خاطرنشان کرد: اهدای تجهیزات کتابخانه ‌ای، اجرای طرح قرآنی 1448، برگزاری دوره آموزشی 85 نفر از مدیران کانون‌های جدید التأسیس، شرکت در سومین دوره کنگره نخبگان روستایی و شرکت مدیران کانون‌های مساجد در هفتمین دوره آموزشی اندیشه‌های آسمانی از جمله اقدامات بوده است.

فیض ‌منش برگزاری همایش بزرگ دختران آفتاب، دوره آموزشی طرح بصیرت ‌افزایی طلاب، اجرای طرح تلاوت نور در 832 مرکز و توزیع کتاب در بین کتابخانه‌های مساجد را از دیگر اقدامات این دبیرخانه در طول سال جاری عنوان کرد.

وی در ادامه از اختصاص 4 میلیارد ریال به کانون‌های مساجد استان خبر داد و گفت: این دبیرخانه در راستای حمایت از کانون‌ها؛ بودجه‌ای را به صورت نقدی به حساب کانون‌ها واریز می‌کند.

فیض‌ منش افزود: میزان حمایت از کانون‌های روستایی دوردست و همچنین کانون‌های مستقر در شهرستان‌های استان به یک اندازه است.

وی برون ‌سپاری فعالیت‌ها را یکی از اهداف این دبیرخانه دانست و عنوان کرد: در این راستا برگزاری جشنواره بزرگ مدهامّتان، 1448، مهر بیکران به کانون‌های مساجد سپرده شد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد همدان بیان داشت: از آن جا که در دانشگاه‌ها به دنبال تأسیس کانون‌های فرهنگی هستیم، در حال حاضر چهار کانون در دانشگاه‌های بوعلی، آزاد همدان، ملایر و تویسرکان فعالیت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: توجه ویژه به راه‌اندازی واحد خواهران در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد همدان در دستور کار دبیرخانه قرار دارد.

فیض ‌منش از برگزاری جشنواره سرود در تیرماه سال آینده خبر داد و اظهار کرد: در هفته آتی دبیرخانه کانون‌های مساجد استان میزبان وزیر فرهنگ در همایش سالروز تأسیس کانون‌های مساجد خواهد بود.

وی در خصوص این همایش یادآور شد: این همایش با شعار «مساجد جایگاه عبادت و پایگاه سیاست» در مجتمع بوعلی سینا برگزار می‌شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد همدان تصریح کرد: در این همایش از 50 نخبه فرهنگی، مدیران کانون‌های مساجد، اعضای هیئت اُمنا و امام جماعت‌ مساجد تجلیل می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار