کد خبر: ۹۵۰۹۶
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰ 15 September 2015
آستارا - ایرنا - مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان آستارا گفت: 30 نوعروس تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در سال جاری کمک هزینه خرید جهیزیه دریافت کردند.
[30 نوعروس تحت پوشش کمیته امداد آستارا کمک هزینه خرید جهیزیه دریافت کردند]

رحمت الله رجبی روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: کمیته امداد امام راحل همه ساله به منظور فراهم ساختن شرایط ازدواج آسان کمک های مادی به نوعروسان را در دستور کار خود قرار داده است.
وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون 405 میلیون ریال کمک هزینه خرید جهیزیه به نوعروسان اختصاص یافته است.
وی با اشاره به اینکه علاوه بر پرداخت وجوه نقدی، به هفت نفر از نوعروسان نیز کمک های غیر نقدی شده است ، اضافه کرد: کمک های غیر نقدی کمیته امداد به نوعروسان شامل خرید فرش به هفت نفر به ارزش 38 میلیون ریال بوده است.
رجبی در ادامه از ارائه آموزش های لازم به نوعروسان تحت پوشش خبر داد و بیان کرد: کمیته امداد شهرستان آستارا با استفاده از مربیان مجرب، به هر نوعروس 16 ساعت آموزش های مربوط به همسرداری ، بهداشت روانی ، بهداشت فردی ، پیشگیری از اعتیاد و اصول اعتقادی را با بهره گیری از آموزه های دین اسلام ارائه می دهد.
مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) با تبریک به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س) ، اظهار کرد: ارزش گذاری به اساس خانواده و توجه به تحکیم بنیاد این نهاد مقدس در دین اسلام به صورت ویژه ای قابل توجه می باشد.
وی توجه کردن زن و شوهر را به مسائل اعتقادی به عنوان یک اصل ذکر کرد و اظهار داشت: نباید مشکلات و دغدغه های روزمره باعث دور شدن همسران از نماز و قرآن شود زیرا عبادت خالصانه خدا و متوسل شدن به ائمه اطهار باعث زیاد شدن برکت و رحمت در زندگی می شود.
وی اضافه کرد: تمامی زوج های جوان باید حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) را به عنوان الگوهای برتر و شایسته در زندگانی شان قلمداد کنند زیرا تقوا و ایمان آن دور نور الهی باعث سعادت و خوشبختی شان شد.
رجبی احترام متقابل در زندگی زناشویی نسبت به همدیگر ، انتخاب نام نیک برای فرزندان و تربیت اصولی آنها را از جمله وظایف اصلی زن و شوهر یاد کرد.
پنج هزار و 787 نفر در قالب سه هزار و 58 خانوار در آستارا تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.
شهرستان مرزی آستارا در 200 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار