با دعوت زهرا شیخی نماینده مردم شریف اصفهان در مجلس شورای اسلامی از رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی  سرکار خانم فاطمه قاسم پور و حضور ایشان در اصفهان امروز در دیداری سه ساعته با شماری از فعالان اجتماعی و مدیران تشکل های مردم نهاد در خصوص مسائل اجتماعی و زنان و خانواده  گفتگو کردند.
کد خبر: ۹۵۱۳۶۸
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۸ 27 March 2021

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بحث زنان و خانواده جایگاه ویژه ای را دارد و نقش زنان در اجتماع بر کسی پوشیده نیست گفت: ضرورت دارد به صورت ویژه و به دور از  موازی کاری در وزارتخانه ها و نهادهای مختلف بحث خانواده و زنان در اولویت قرار داده شود.

شیخی اظهار کرد: اگر می پذیریم که نیمی از جامعه زنان هستند نباید از مشکلات این قشر چشم پوشی کرد.

وی تاکید کرد: اصفهان در بسیاری از زمینه ها پیشتاز بوده است و می توانیم برای ارائه راهکاری در راستای حل مشکلات بانوان  نیز پیشتاز باشیم.

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی بیان داشت: ضرورت دارد ارتباط میان تشکل ها و همفکری های سازنده در سطح کشور افزایش پیدا کند وبا در کنار هم قرار گرفتن و همگرایی می توان در آینده طرح هایی عملیاتی  و کلان  را در سطح کشور کلید زد

در ادامه وی بر بحث آموزش و توانمند سازی بانوان در مقوله های گوناگون تاکید کرد و اضافه کرد: رسانه ها و دستگاه های اجرایی باید هماهنگ عمل کنند تا شاهد اتفاقات مطلوبی باشیم .

شیخی  در مورد فعالیت های صورت گرفته در مجلس برای بهبود وضعیت خانواده و زنان توضیح داد: در طرح تعالی جمعیت و خانواده شبانه روزی تلاش شده است تا بهترین تصمیمات برای این قشر که نتایج آن شامل حال تمام افراد جامعه می شود گرفته شود و این فرایند در کمیسیون های تخصصی به صورت ریز مورد ارزیابی قرار گرفته است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در مورد استمرار برگزاری چنین برنامه هایی که تعامل سازنده ای را در پی دارد گفت:  این جلسات می تواند کمک کننده  مجلس باشد  وباید با قدرت بیشتر و قوی تر به آنها توجه کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :