کد خبر: ۹۵۱۷۳
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱ 15 September 2015

آمادگي پليس ايلام براي بازگشايي مدارس

گروه استان ها- رئيس اداره نظارت بر اماکن عمومي انتظامي استان ايلام از آمادگي اين پليس براي بازگشايي مدارس خبر داد و گفت: تمام خيابان‌هاي و حاشيه مدارس مورد نظارت کامل پليس قرار مي گيرد .

به گزارش پايگاه خبري پليس ، سرگرد "محمد باقر محمودي" در جلسه هماهنگي گشت هاي نظارتي ويژه مدارس که در سازمان تعزيرات حکومتي استان برگزار شد با اعلام اين خبر گفت: در راستاي اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي ، نظارت و کنترل تاکسي هاي درون شهري، آژانس ها ، سرويس مدارس و ... با هماهنگي دستگاههاي متولي در دستور کار اين پليس قرار دارد .

وي در ادامه از آمادگي کامل پليس استان براي تامين امنيت و آرامش خانواده ها و دانش آموزان در آغاز سال تحصيلي جديد خبر داد و گفت: با همه امکانات و آرايشي کامل مصمم هستيم روز هاي ابتداي سال تحصيلي را با دانش آموزان همراهي صميمانه داشته باشيم.

در ادامه اين نشست نعمت الله بيراوند سرپرست تعزيرات حکومتي استان موضوع نظارت بر فعاليت هاي سرويس مدارس و اياب و ذهاب دانش آموزان و عرضه مواد غذايي غير استاندارد بوفه مدارس و کنترل قيمت ها را از برنامه هاي اصلي اين سازمان عنوان کرد.

اين مقام مسئول خاطر نشان کرد: طرح گشت هاي نظارتي مدارس از تاريخ 15/6/94 شروع و تا 15/7/94 ادامه خواهد داشت .

عدم توجه به جلو ، علت تصادفات درون شهري ايلام

گروه استان ها- رئيس پليس راهنمايي و رانندگي استان ايلام با اشاره به نقش مهم تمرکز حواس در رانندگي، تصريح کرد :عدم توجه به جلو در حين رانندگي عامل بسيار مهمي در بروز حوادث رانندگي استان بوده است .

سرهنگ "نوراله خادم "در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس با بيان اينکه عدم توجه به جلو از سوي رانندگان يکي از علل مهمسوانح رانندگي استان ايلامبه شمار مي آيد،گفت: طبق بررسي هاي صورت گرفته،تنظيم ضبط خودرو، برداشتن وسايل از داشبورد، صحبت چهره به چهره با سرنشينان، استفاده از تلفن همراه خصوصاًخواندن و ارسال پيامک، خوردن و آشاميدن و ... از مصاديق عدم توجه به جلو از سوي رانندگان محسوب مي شودکه در بروز سوانح نقش بسزايي دارد.

وي افزود: طبقماده 180 آيين نامه راهنمايي و رانندگي،رانندگان حق ندارند ضمن رانندگي دخانيات استعمال ويا خوراکي و آشاميدني ميل کنند.

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي استان ايلام، ادامه داد: استفاده از هرگونه وسايل و تجهيزات مانند تلفن همراه که باعث انحراف ذهني و رفتاري راننده مي شود،ممنوع است و رانندگان موظف­ هستندبه طور کامل به جلو توجه داشته باشند.

اين مقام انتظامي خاطرنشان کرد:عليرغم غير قانوني بودن موارد مطرح شده و برخورد پليس کماکان شاهد ارتکاب اين تخلفات از سوي برخي از رانندگان هستيم که نتيجه آن بروز حوادث است.

رئيس پليسراهور استان ايلام با اشاره به اينکه اصلاح رفتارهاي رانندگي منوط به توجه رانندگان به رعايت قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي و احترام به حقوق ساير شهروندان است، تصريح کرد: عدم توجه به قوانين رانندگي موجب حوادثي خواهد شد که بعضاً غير قابل جبران است.

رئيس پليس راهنمايي و رانندگيايلام در پايان از رانندگان عزيز خواست تا با رعايت قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي و نيز توجه کافي از تصادفات رانندگي به دور باشند.

عشاير پشتوانه محکم و استوار انقلاب هستند

گروه استان ها- فرمانده انتظامي شهرستان "ايوان" دراستان "ايلام" در ديدار با عشاير بخش زرنه از عشاير به عنوان پشتوانه محکم و ذخاير گرانبهاي انقلاب نام برد.

به گزارش پايگاه خبري پليس ، سرهنگ "شهرام اميريان" در ديدار صميمانه با مردم کوچ نشين و عشاير منطقه با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري که هميشه درفرمايش ها يشان ازايثارگريهاي عشايرغيورچه درزمان پيروزي انقلاب وچه در زمان جنگ تحميلي ودفاع مقدس واکنون درجبهه اقتصادي وفرهنگي تقديرنموده وآنها راپشتوانه انقلاب دانست.

وي در ادامه گفت : بزرگان عشاير وطوايف مي توانند درامنيت بخشي وحل وفصل منازعات محلي دربين خانواده هاي عشايري ازقبيل اختلافات خانوادگي ،ملکي نزاع ودرگيري نقش ارزنده اي داشته باشند .

اين مقام مسئول انتظامي خاطر نشان کرد: ريش سفيد و بزرگان قبايل با تعامل وهمکاري با پليس مي توانند مشکلات قبيله اي را حل وفصل ، و پليس از ظرفيت اين قشر عزيز به خوبي استفاده خواهد کرد .

سرهنگ اميريان به عشاير زحمت کش توصيه نمود :درصورتي که افراد ي تحت پوشش چوبدار يا عناوين ديگر به آنها مراجعه از دادن اطلاعات شخصي نظير تعداد خانوار، تعداد احشام،محل چراي احشام وغيره خودداري نموده ودر صورت مشاهده افراد معلوم الحال و يا خودروهايي که پلاکشان مخدوش بوده مراتب راسريعا با پليس ازطريق شماره تلفن 110 درميان بگذارند.

در ادامه اين نشست مجتبي احمدي رئيس اداره امور عشاير شهرستان ايوان ضمن خير مقدم وخوش آمد گويي به فرمانده انتظامي شهرستان وهمراهان گزارشي از جامعه عشاير شهرستان ونحوه خدمات رساني ومشکلات را ارائه نمود.

سپس در ادامه آقاي کاظمي از عشايرين منطقه به نمايندگي از آنها از زحمات وتلاشهاي فرمانده انتظامي شهرستان وکارکنان به دليل ايجاد امنيت خوب تشکرکرد .

وي وبيان داشت : بسي جاي دلگرمي است که مسئولان انتظامي دربين عشايرين وسياه چادرهاي آنان حضور مي يابند وتشکيل جلسه مي دهند واين بيانگرآنست که مسئولين ارشد نظام ،استان وشهرستان، سايراقشاراجتماعي رادرتامين نظم وامنيت کشور سهيم دانسته ومي دانند .

قلارنگ ايلام در آتش باد و باران

گروه استان ها–فرمانده انتظامي شهرستان سيروان از توابع استان ايلام از آتش سوزي جنگل هاي قلارنگ در اين شهرستان خبر داد.

سرهنگ"ابوالقاسم ايمانپور"فرمانده انتظامي شهرستان سيروان در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس ،از آتش سوزي 3 هتکار از اراضي جنگي در روستاي عرب رودبار خبر داد.

اين مقام انتظامي در تشريح اين خبر اعلام داشت :خوشبختانه اقدام سريع پليس و هماهنگي با اداره منابع طبيعي و فرا خوان نيروهاي مردمي باعث شد که آتش مهار گردد.

فرمانده انتظامي شهرستان سيروان سرهنگ "ايمان پور" علت تامه آتش سوزي در دست اقدام است و تلاش براي دستگيري عامل اين حريق بصورت ويژه در دستور کار است.

شيوه زندگي و منش شهدا بايد به الگوي جوانان تبديل شود

گروه استان ها- فرمانده انتظامي استان ايلام گفت: شيوه زندگي و منش شهيدان بايد به الگوي جوانان تبديل شود.

سردار" علي دولتي " در مراسم تشيع پيکر دو شهيد گمنام به نام هاي شهيد" لطفعلي مراد حاصلي" و "حميد زرگوشي "که بعد از 29 سال به کشور و استان ايلام بازگشته انددر گفت و گو باخبرنگار پايگاه خبري پليس، اظهارداشت: نظام مديون دلاوري و قهرماني‌هاي شهدا است بر اين اساس بايد همواره ياد شهدا را زنده نگه داشت و در اين راه از هرچه در توان داريم کوتاهي و سستي نکنيم.

وي خاطر نشان کرد:همه بايد در راستاي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت در جامعه تلاش کردهو در اين راه از هيچ کوششي دريغ نکنند؛ اجراي ويژه برنامه‌هاي فرهنگي در راستاي ترويج اين فرهنگ از مهم‌ترين برنامه‌هايياستکه بايد هموارهمد نظر مسئولان قرار گيرد.فرمانده انتظامي استان ايلام افزود:نسل جوان ايران اسلامي با الگوگيري از رشادت‌هاي شهيدان انقلاب اسلامي توطئه‌هاي دشمنان را خنثي مي کنند.

اين مقام ارشد انتظامي ادامه داد: اکنون بازماندگان، مسئولان و مردم وظيفه دارند براي خود و نيزکسب فيض از نورانيت و معنويت اين جانباختگان قرب حق و قرار گرفتن در معرض شفاعتشان، راه آنان را زندهنگه دارند.

وي تصريح کرد: انتقال پيام عدالت‌خواهي، ولايت‌مداري و استکبارستيزي شهدا از طريق همرزمان شهدا به جامعه به‌ويژه نسل جوان امري لازم و ضروي است از اين روشيوه زندگي و منش شهيدان بايد به الگوي جوانان تبديل شود.

سردار دولتي در خاتمه پيروزي بر تمامي دشمنان و فائق آمدن بر مشکلات رادر دو واژه ولايت و شهادت خلاصه کرد و گفت: امروز وظيفه ما اين است که با پيروي از مقام ولايت و با آموختن فرهنگ ايثار و شهادت ادامه دهنده راه اين عزيزان باشيم.

تقويت باورهاي ديني راه مقابله با جنگ نرم دشمن است

گروه استان ها- فرمانده انتظامي شهرستان آبدانان در استان ايلام با اشاره به هجمه هاي ضد فرهنگي دشمن براي انحراف جوانان گفت: بايستي با تقويت باورهاي ديني به مقابله با جنگ نرم دشمن بپردازيم .

به گزارش پايگاه خبري پليس، سرهنگ "علي مهري" که در برنامه راديويي صبح به خير ايلام صحبت مي کرد گفت: تنها راه مقابله با جنگ نرم دشمن تقويت باورها ديني و اعتقادات مذهبي در ميان قشر جوان کشور است .

وي اضافه کرد: دشمن از تمام ترفندها و توطئه هاي خود بر عليه نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران ناکام مانده است و با جنگ نرمي که طي چند سال اخير راه انداخته است باورهاي ديني مردم ما را هدف قرار داده است .

فرمانده انتظامي شهرستان آبدانان تصريح کرد:ترويج پوشش هاي نامناسب ، بي بندوباري ، خرافه پرستي ، اعتياد و دوري گزيدن از اسلام و قرآن از ترفندهاي استکبار جهاني است که از راه هاي مختلف در فکر و ذهن جوانان ما وارد مي شود.

وي به جوانان توصيه کرد با اعتماد و اعتقاد به افراد با تجربه و بزرگتر خود راه درست و صحيح زندگي را در پيش بگيرند و فريب برنامه هاي ضد فرهنگي رسانه هاي غربي را نخورند.

سرهنگ "علي مهري" در پايان داشتن جامعه سالم را در گرو داشتن خانواده هاي سالم دانست و گفت:روابط صميمانه بين والدين و فرزندان مي تواند از بروز بسياري ناهنجاري هاي اجتماعي در بين خانواده پيشگيري نمايد.

دستبند پليس بردستان سوداگرمرگ درشهرستان ايلام

گروه استان ها- فرمانده انتظامي شهرستان ايلام از دستگيري توزيع کننده موادمخدر و کشف قابل توجهي ترياک از وي خبرداد.

سرهنگ "فردين پيري|" فرمانده انتظامي شهرستان ايلام در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس درتشريح اين خبر گفت .حسب اطلاعات واصله از گزارش هاي مردمي به فرمانده پاسگاه انتظامي گنجوان مبني براينکه فردي با هويت معلوم با يک دستگاه خودرو پژو 405 اقدام به فروش مواد مخدر دربين جوانان روستاهاي گنجوان مي نمايد در دستور کار اين پليس قرار گرفت.

اين مقام مسئول انتظامي در ادامه بيان داشت: پس از انجام چند روز کاراطلاعاتي فرد مورد نظر در حوالي تنگه بينا مشاهده و شناسايي شد .

وي افزود: با شگردهاي خاص پليسي خودرو متهم توقيف و در بازرسي ازصندوق عقب خودرو مقدار قابل توجهي موادمخدر از نوع ترياک که به صورت ماهرانه جاسازي شده و آماده توزيع ، کشف و ضبط شد .

فرمانده انتظامي شهرستان ايلام در پايان خاطرنشان کرد که متهم پس از تشکيل پرونده جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي گرديد.

لطفاً زنده بمانيد، لطفاً سبقت نگيريد

گروه استان ها- رئيس پليس راه ايلام از توزيع بروشورهاي با عنوان "لطفاً زنده بمانيد، لطفاً سبقت نگيريد" در بين رانندگان استان خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري پليس، سرهنگ"محسن ناصري" با اعلام اين خبر گفت: اين بروشورها در راستاي آگاهي بخشي به رانندگان عزيز صورت گرفت تا در هنگام رانندگي موارد ايمني را رعايت کنند.

وي افزود: معتقديم کار فرهنگي و تبليغاتي به مراتب تاثير گذارتر و ماندگار تر از برخورد قهري و سخت افزاري است و هميشه تلاش داريم با مردم همدل و هم زبان باشيم، چرا که تاثير و تاثر در اين فضا بر قلبها و ذهن ها جاي مي گيرد.

رئيس پليس راه ايلام تصريح کرد: ادبيات عاميانه و خودماني بکار برده شده در اين بروشور طوري است که به صورت تاثير گذاري خطرات ارتکاب تخلفات حادثه ساز و عدم استفاده راننده و سرنشينان از کمربند ايمني را به ذهن مخاطب منتقل مي کند.

اين مقام انتظامي يادآور شد: در ايام باقي مانده تا بازگشايي مدارس شاهد افزايش سفرهاي تفريحي و زيارتي درون استاني و جنب و جوش آغاز سال تحصيلي مدارس و دانشگاهها مي باشيم و لازم است رانندگان هشدارها و توصيه هاي ترافيکي را دريافت کنند.

سرهنگ ناصري در پايان گفت: تمام گشتهاي پليس راه استان در کنار ساير اقدامات عملياتي خود اقدام به توزيع اين بروشور خواهند کرد.

رفتار قانونمند ترافيكي اصلي ترين مولفه پليس

گروه استان ها-رئيس پليس راهنمايي و رانندگي ايلام به آموزش بيش از يک هزار و 400 نفر از رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومي در دوره هاي باز آموزي مقررات و نكات ايمني اشاره کرد و گفت: اصلي ترين مولفه پليس راهور، رفتار قانونمند ترافيکي است.

سرهنگ"نوراله خادم" در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، اظهارداشت: اخلاق حرفه اي، ارتقاء و تحقق رفتار و راهبرد فرهنگ ترافيكي در استان مهم ترين اولويت پليس راهنمايي و رانندگي است.

وي عنوان کرد: تدوين الگوهاي راهبردي در جهت بالا بردن دانش عمومي و تقويت فرهنگ ترافيك و همچنين انسجام اقدامات و فعاليت هاي سازمان هاي فرهنگي،رويكردي است كه پليس راهنمايي و رانندگي استان ايلام به منظور نهادينه شدن فرهنگ ترافيك در استان اتخاذ كرده است .

خادم، رفتار هاي قانونمند ترافيكي را اصلي ترين مولفه در كاهش حوادث رانندگي برشمرد و عنوان داشت:رفتار قانونمند ترافيكي به عنوان اصلي ترين مولفه اي است كه براي ساماندهي نگرش ها،ارزش ها،هنجار ها و مفروضات جامعه بايستي بر اساس آن برنامه ريزي صورت پذيرد.

اين مقام انتظامي تصريح کرد:با برنامه ريزي صورت گرفته براي انسجام عملي در بهسازي شاخص هاي فرهنگ ترافيك، در استان از ابتداي سال دوره هاي باز آموزشي مقررات و نكات ايمني اختصاصي ويژه ناوگان حمل و نقل عمومي با حضور كارشناسان مجرب در دادگستري استان و سازمان مديريت بر تاکسيراني شهر ايلام به مرحله اجرا گذاشته شد .

سرهنگ خادم به شركت بيش از يک هزار و 400نفر از رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومي در دوره هاي آموزشي باز آموزي مقررات و نكات ايمني اشاره كرد و افزود:از زمان اجراي طرح و استقبال رانندگان از ابعاد كيفي و كمي اين دوره ها، مهم ترين دستاورد حاصل شده،عدم وقوع سوانح رانندگي در ناوگان حمل و نقل عمومي در استان ايلام بوده است .

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي استان ايلام در خاتمهگفت: کاهش سوانح رانندگي و تلفات ناشي از آن در سايهمشاركت كليه دستگاه ها، نهادها و هم استاني هاي عزيز تحقق مي يابد

ارتباط مستقيم و بي واسطه مسئولان انتظامي با مردم درهفته ناجا

گروه استان ها- فرمانده انتظامي استان ايلام بر ارتباط مستقيم وبدون واسطه مسئولان با مردم در هفته نيروي انتظامي تاکيد کرد.

سردار "علي دولتي "صبح امروز در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس ، گفت:تمامي رده هاي انتظامي استان بايستي درارائه خدمات مضاعف به مردم کمرهمت بسته وسعي وتلاش خود را براي جلب مشارکت مردم واعتماد سازي بيش از پيش انجام دهند.

وي افزود:اين هفته فرصت مناسبي است تا اقدامات ،فعاليت ها وعملکرد خود را براي مردم بازگو نمائيم به طوري که مردم به صورت ملموس تري با برنامه هاي کاري ما آشنا شوند.

فرمانده انتظامي استان ايلام از روساي پليس هاي تخصصي خواست درايام هفته ناجا بدون واسطه وبه طور مستقيم با مردم ومخاطبان خود درجامعه ارتباط برقرار کرده وضمن گوش دادن به صحبت هاي آن ها ، مسائل را شفاف سازي نمايند.

وي با اشاره به اينکه توقع مردم از نيروي انتظامي بالاست، گفت:مردم بايد مطمئن باشند که فرزندان آنان درمجموعه نيروي انتظامي براي حفظ نظم وامنيت از هيچ کوششي دريغ نخواهند کرد.

سردار" دولتي" درادامه با تاکيد بر برنامه ريزي دقيق براي برنامه هاي هفته ناجا گفت:بايد فرهنگ سازي وآموزش محور برنامه هاي هفته ناجا درسال جاري باشد.

برنامه هاي هفته ناجا با شکوه خاصي در شهرستان دره شهر برگزار مي شود

گروه استان ها- فرمانده انتظامي شهرستان دره شهر از اجراي با شکوه برنامه هاي هفته ناجا در اين شهرستان خبر داد.

سرهنگ "جهانگير زارعي" فرمانده انتظامي شهرستان "دره شهر" در گفتگو با خبرنگار پايگاه اطلاع رساني پليس، از اجراي با شکوه برنامه هاي هفته ناجا در اين شهرستان خبر داد و افزود: برنامه هاي امسال هفته ناجا بارويکرد آموزشي و مطالعاتي همه اقشار مردم را تحت پوشش خود قرار داده است .

فرمانده انتظامي شهرستان دره شهر تقدير از کارکنان ساعي ، ديدار با خانواده معظم شهداء و ايثارگران ، ارائه عملکرد انتظامي شهرستان براي مردم قبل از خطبه هاي نماز جمعه ، برگزاري مسابقات فرهنگي ورزشي ، ديدار با امام جمعه شهرستان و ... را از مهمترين برنامه هاي در نظر گرفته شده در هفته ناجا در سال جاري امسال عنوان کرد.

سرهنگ زارعي با اشاره به شروع سال تحصيلي و بازگشايي مدارس از اجراي طرح هاي ويژه پيشگيري و ترافيکي در سطح شهرستان خبر داد و گفت: در طول سال تحصيلي و خصوص آغاز آن با استقرار گشت هاي پياده سواره در سه نوبت صبح ، ظهر و عصر پيش بيني هاي لازم در خصوص تأمين امنيت مدارس بعمل آمده است و در راستاي اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي با هنجارشکنان جامعه برخورد قانوني خواهد شد.

وي به اجراي آموزش ترافيکي در مهدهاي کودک و مدارس ابتدايي توسط کارشناسان پليس راهنمايي و رانندگي اشاره و خاطر نشان کرد:در ايام هفته ناجا فرماندهان کلانتريها و پاسگاههاي انتظامي در حوزه شهري و روستاي با حضور در جمع مردم در مساجد ، محلات و مدارس در جهت تعاملات تنگاتنگ تلاش خواهند داشت.

فرمانده انتظامي شهرستان دره شهر همچنين از برپايي نمايشگاه مجازي در مدارس و برگزاري نشست هاي تعامل با اساتيد دانشگاهي برگزاري مسابقات ورزشي ، رزمايش خودرويي و برگزاري مسابقه خاطره نويسي و ... از برنامه هاي اين فرماندهي در ايام هفته ناجا عنوان کرد.

طرح تشديد برخورد با رانندگان متخلف در روزهاي پاياني شهريور

گروه استان ها - رئيس پليس راهنمايي و رانندگي استان ايلام ازتشديد برخورد با رانندگان در روزهاي پاياني شهريور ماه خبر داد.

سرهنگ"نوراله خادم" در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس ،با اشاره به اجراي طرح برخورد با رانندگان متخلف اظهار داشت: هشت تخلف عمده در دستور کار پليس در روزهاي پاياني شهريور است.

وي گفت: پليس راهنمايي و رانندگي با بهره گيري از تمام توان ، نيرو و تجهيزات موجود ، با تخلفات حادثه ساز رانندگان متخلف در ايام پاياني فصل تابستان برخورد مي نمايد.

سرهنگ خادم يادآور شد:رانندگان توجه داشته باشند سرعت و انحراف در بيرون شهر و سرعت و عدم توجه به حق تقدم در داخل شهر نيز از عوامل مهم در تصادفات مي باشد که همگي مرتبط به خطاي انسان مي باشد.

وي افزود: سرعت و سبقت غيرمجاز،عبور از چراغ قرمز ، عبور از محل ممنوع ،استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگي،عدم استفاده از کمربند و کلاه ايمني توسط راننده و سرنشينان خودرو و راکب و ترک ‌نشينان موتورسيکلت، توقف دوبله و توقف هايي که منجر به سد معبر مي شود، ازجمله تخلفاتي است که پليس با آن به شدت برخورد مي‌کند.

سرهنگ خادم با اشاره به اينکه معدود رانندگاني هستند که از قانون سرپيچي و مرتکب تخلفات حادثه ساز مي شوند افزود:خودري رانندگان متخلف در صورت داشتن تخلف حادثه ساز به مدت 72 ساعت در پارکينگ نگهداري مي شود.

اين مقام مسئول درپايان باهشدار به رانندگان ازآنان خواست:با رعايت قوانين ومقررات رانندگي در معابر درون و برون شهري از بروز حوادث مرگ بار پيشگيري کنند.

سارق محتويات داخل خودرو در دام پليس افتاد

گروه استان ها-فرمانده انتظامي شهرستان ايلام از دستگيري سارق محتويات داخل خودرو با 6 فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ "فردين پيري "فرمانده انتظامي شهرستان ايلام در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس ، در تشريح اين خبر گفت:در پي افزايش سرقت قطعات خودرو در يکي از محلات شهر ايلام و مراجعت و تماس هاي مکرر با پليس 110 ،پيگيري موضوع در دستور کار مسئولين تجسس کلانتري هاي شهرستان قرار گرفت.

اين مقام انتظامي اضافه کرد:مأموران کلانتري 13 پس از بررسي هاي نامحسوس فردي که داراي سوابق سرقت خودرو داشته را شناسايي و درهنگام سرقت دستگيري كردند.

وي در ادامه افزود:متهم از افراد سابقه دار بوده كه در بازجويي هاي فني وتخصصي به 6 فقره سرقت داخل خودرو نيز اعتراف كرد .

فرمانده انتظامي شهرستان ايلام در پايان به شهروندان و دارندگان وسايل نقليه توصيه كرد: که به هشدارهاي پليسي پيشگيري از سرقت که توسط کارشناسان انتظامي ارائه مي شود توجه داشته باشند و خودروي خود را به تجهيزات ايمني از قبيل قفل مركزي، دزدگير،قفل پدال و قفل فرمان مجهز كنند تا مجال سرقت از سارقان سلب گردد.

دقت و صبر اولين شروط در رانندگي بي خطر

گروه استان ها-رييس پليس راهنمايي و رانندگي استان ايلام گفت: دقت و صبر از شروط اصلي رانندگي بي خطر است.

سرهنگ " نوراله خادم " در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، اظهارداشت: در روزهاي پاياني تابستان هرسال به دليل نزديک شدن به مهر ماه و بازگشايي مدارس شاهد افزايش مسافرت هاي درون و برون شهري هستيم.

وي، دقت و صبوري را اولين شروط يک راننده در کنار مهارت رانندگي وي دانست و تصريح کرد: استان ايلام، استاني کوهستاني با جاده هايي تقريبا غير استاندارد وپيچ هاي خطرناک است، لذا مي طلبد رانندگاني که با خانواده هاي خود براي اولين بار وارد اين استان مي شوند نهايت دقت در رانندگي را در دستور کار خود قرار دهند.

اين مقام انتظامي افزود:هرچند پليس به شيوه هاي مختلف از جمله حضور مستقيم در معابر درون وبرون شهري و استفاده از دوربين هاي مدار بسته در صدد کنترل ترافيک جاده ها است، اما از آنجايي که مشارکت مردمي در اجراي قوانين رانندگي تاثير بسزايي در کاهش تصادفات دارد.

وي گفت:با توجه به شلوغ بودن معابر درون وبرون شهري در روزهاي آتي،از هموطنان عزيز خواهشمنديم با حوصله رانندگي کرده و قوانين رانندگي را رعايت نمايند تا شاهد هيچ گونه حوادث دلخراشي براي کسي نباشيم.

رئيس پليس راهور ايلام در خاتمه براي همه مسافران آرزوي سفري خوش و بي خطر با رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي کرد و گفت: در سفرها همه ما بدنبال تغيير روحيه با لذت بردن از طبيعت خدادادي در سراسر کشور مي باشيم،مبادا خوشي هايمان را به تلخ ترين خاطرات زندگي خود تبديل کنيم.

سارق لوزام خودرو با 15 فقره سرقت دستگير شد

گروه استان ها-فرمانده انتظامي شهرستان ايلام از دستگيري سارق حرفه اي با اعتراف به 15 فقره سرقت محتويات داخل خودرو در اين شهرستان خبر داد.

سرهنگ"فردين پيري " فرمانده انتظامي شهرستان ايلام در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس گفت:در پي اعلام وقوع چندين فقره سرقت محتويات خودرو،درسطح شهرستان وتماس هاي مکرر مردم با پليس 110جهت دستگيري سارق يا سارقان احتمالي موضوع به صورت ويژه در دستور کارپليس قرار گرفت.

وي افزود: در اين رابطه ماموران کلانتري 11 با انجام کار اطلاعاتي و پايش نامحسوس نقاط جرم خيز، ساعات وقوع سرقت هاي قبلي وبررسي سارقان داخل خودرو ازاد شده از زندان سرنخ هاي از سارق حرفه اي داخل خودرو به دست آوردند.

سرهنگ "پيري" بيان داشت :پس از چند روز کار اطلاعاتي و رصد نمودن متهم ، وي را در حال سرقت وسايل داخل خودرو در يکي از مجتمع هاي مسکوني دستگير کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان ايلام اظهار داشت: در بازجويي هاي اوليه علمي وتخصصي از وي متهم تاکنون به 15 فقره سرقت لوازم داخل خودرو اعتراف نمود .

سرهنگ پيري علت وانگيزه سرقت اين متهم در بازجويي ها را اعتياد به مواد مخدر به شيشه اعلام داشت و گفت: پس بازسازي صحنه سرقت ومواجهه حضوري با مالباختگان مقداري از وسايل مسروقه کشف وتحويل مالباختگان گرديد.

اين مقام مسئول انتظامي در پايان از شهروندان خواست وسايل نقليه خود را به وسايل ايمني مناسب مجهز و از پارکينگ هاي عمومي و شخصي و حياط منزل براي پارک خودروهاي خود استفاده نمايند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار