جاده مرودشت -شیراز از ۲۵ اسفند ۹۹ تا ۱۲ فروردین امسال باثبت ۶۷۴ هزار تردد، پر ترددترین جاده استان فارس بود.
کد خبر: ۹۵۲۳۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰ 02 April 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:مدیر مرکز مدیریت راه‌های فارس گفت: تردد در محور‌های فارس در بازه زمانی ۲۵ اسفند ۹۹ تا ۱۰ فروردین ماه در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۸۲ درصد افزایش یافته است.
وی اظهار داشت :در ۲۴ ساعت گذشته تردد در جاده‌های فارس در مقایسه با روزقبل ۳ درصد افزایش یافته است.
احمدی افزود:محور مرودشت به شیراز در بازده زمانی ۲۵ اسفند تا ۱۲ فروردین با ۶۷۴ هزار تردد شلوغ‌ترین جاده استان بوده است.
وی اوج تردد در مدت زمانی مذکور را بین ساعت‌های ۱۹ تا ۲۰ عنوان کرد و گفت:محور شهرضا –آباده میانگین نوروزی تردد در این مدت در مقایسه با سه سال گذشته ۴۲ در صد کاهش، محور بوشهر –کازرون –شیراز ۲۹ در صد کاهش، محور جم –فیروز آباد ۳۰ در صد افزایش، یاسوج –سپیدان ۷ درصد کاهش، گچساران –نورآباد ۲۱ درصد کاهش، بندرعباس –لار ۲۲ درصد افزایش، بندرعباس-داراب ۵ درصد افزایشداشته است.
احمدی همچنین سرعت متوسط خودرو‌ها در جاده‌های فارس را ۸۶ کیلومتر در ساعت اعلام کرد و ادامه داد:درصد سرعت غیر مجاز ۱۱ درصد، سبقت غیرمجاز ۳ درصد و فاصله غیرمجاز بین خودرو‌ها ۱۷ و نیم درصد بوده است.
وی گفت: از همه کاربران جاده‌ای تقاضا داریم با سرعت مطمئنه رانندگی کنند و در صورت خستگی و خواب آلودگی حتما در مجتمع‌های بین راهی و استراحتگاه‌ها استراحت کنند.
احمدی با اشاره به اینکه خستگی، خواب آلودگی و حواس پرتی از عوامل اصلی تصادف برون شهری در فارس است، اظهار کرد: از هموطنان عزیز تقاضا داریم به دلیل شرایط بوجود آمده کرونایی از سفر‌های غیر ضروری بپرهیزند و در صورت لزوم از طریق تلفن ۱۴۱ ویا سایت www.۱۴۱.ir آخرین وضعیت راه‌های استان را مشاهده کنند.
او بر لزوم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و سرعت مطمئنه و همچنین ضرورت استفاده از کمربند ایمنی حین رانندگی تاکید کرد و گفت: گشت‌های راهداری و گشت‌های نامحسوس مشترک پلیس و راهداری تا پایان طرح نوروز ۱۴۰۰ در راه‌های استان حضور دارند.

برچسب ها: تردد ، جاده ، مرودشت ، شیراز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار