تهران - ایرنا - عضو دایمی ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی پیش بینی کرد: در تعطیلات نوروزی بیش از یک میلیون و 600 هزار نفر توسط ناوگان حمل ونقل عمومی از تهران به شهرهای دیگر سفر کنند.
کد خبر: ۹۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۵ 02 March 2015
حمیدرضا شهرکی ثانوی در گفت و گو با  ایرنا، افزود: آمارها نشان می دهد سال گذشته یک میلیون و 450 هزار نفر از تهران به سفر رفتند و امسال پیش بینی می شود تعداد مسافران ایام تعطیلات نوروزی نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش یابد.

این عضو ستاد تسهیلات نوروزی با اشاره به اجرای طرح سفرهای نوروزی در اداره کل حمل ونقل و پایانه های تهران، یادآور شد: این طرح از 25 اسفند آغاز و تا 15فروردین ماه سال 94 با نظارت و کنترل بیشتری در 4 پایانه مهم کشور در تهران به اجرا درمی آید و تمام دست اندرکاران این اداره کل برای ارایه خدمات مطلوب به مسافران بسیج شده اند.

وی تصریح کرد: با شرکت های تعاونی حمل ونقل و انجمن های صنفی هماهنگی های لازم صورت گرفته تا مردم از طریق این چهار پایانه بدون کمترین مشکل به سفر بروند و برای سفر خود قبل، حین و بعد از سفر برنامه ریزی مناسب داشته باشند.

شهرکی ثانوی با بیان اینکه تهران از نظر میزان جابه جایی مسافر در سطح کشور همواره رتبه نخست را به خود اختصاص می دهد، گفت: سالانه به طور متوسط 26 میلیون مسافر در روزهای عادی و تعطیلات رسمی با استفاده از ناوگان حمل ونقل عمومی اتوبوس، مینی بوس و کرایه سواری از تهران به سایر شهرها سفر می کنند و آمارها حاکی است که 92 تا 93 درصد مردم تهران به سفرهای درون استانی و کمتر از 10 درصد آنان به سفرهای درون استانی می روند.

این عضو دایمی ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی اظهار داشت: این در حالی است که پس از تهران، استان خراسان رضوی در این بخش قرار دارد که 51 درصد مردم آن به سفرهای خارج از استان و 49 درصد دیگر به سفرهای درون استانی می روند.

وی با اشاره به پیش فروش بلیت های اینترنتی اتوبوس در شهر تهران، گفت: در نخستین روز فروش از 14 هزار و 395 صندلی ناوگان حمل ونقل عمومی در مجموع 6 هزار و 75 صندلی در تعطیلات نوروزی به فروش رفته است و همچنان در این ایام متقاضیان می توانند با استفاده از اینترنت بلیت های مورد نیاز خود را خرید کنند تا از سفرهای درون شهری مردم در سطح شهر تهران کمتر شود.

به گفته مدیرکل حمل و نقل و پایانه استان تهران، عرضه بلیت های نوروزی به صورت حضوری نیز در 17 اسفند ماه جاری آغاز می شود و متقاضیان همزمان می توانند علاوه بر خرید اینترنتی بلیت های مورد نیاز خود را از طریق حضور در تعاونی ها و دفاتر شرکت های حمل و نقل فعال در سطح شهر بلیت های خود را خریداری کنند.

وی با بیان آنکه آمارها نشان می دهد 90 درصد جابه جایی مسافر و بار از طریق جاده و کمتر از 10 درصد به حمل و نقل هوایی، دریایی و ریلی اختصاص دارد و 35 تا 40 درصد مردم در تابستان، تعطیلات نوروزی و سایر تعطیلات رسمی با ناوگان حمل و نقل عمومی و بین 35 تا 60 درصد دیگر با وسایل نقلیه شخصی در سطح کشور جا به جا می شوند.

وی از تشکیل و استقرار تیم های نظارتی در ایام تعطیلات نوروزی در سطح راه های استان تهران خبر داد و گفت: نظارت بر ارایه خدمات به مسافران توسط شرکت های مسافربری در قبل، حین سفر در جاده ها و پس از سفر، کنترل مسایل فنی ناوگان، نصب نرخ نامه در پایانه ها و تعاونی ها، ساعات کاری رانندگان، نحوه پیش فروش بلیت های نوروزی، امداد خودرو با نرخ های مصوب اتحادیه مربوطه، برگزاری دوره های آموزشی مورد نیاز برای دست اندرکاران ناوگان حمل و نقل عمومی از عمده وظایف تیم های نظارتی است و اخیرا نیز برای 400 نفر از رانندگان، متصدیان و مدیران تعاونی های حمل و نقل دوره های آموزشی مورد نیاز برگزار شده است.

وی در خصوص تسهیل تردد رانندگان در عوارضی آزادراه ها، گفت: با برنامه ریزی های مناسب لاین عبور الکترونیکی در عوارضی ها به دو برابر افزایش می یابد تا مردم بتوانند با استفاده از این امکانات به سهولت از عوارضی ها عبور کنند.

این عضو ستاد سفرهای نوروزی، افزود:سال گذشته تعداد تردد شمارها در راه های اصلی استان تهران 33 دستگاه بود اما امسال تلاش می کنیم در پایان 93 تعداد آنها به 60 دستگاه افزایش یابد. هم اکنون 53 دستگاه در سطح راه های اصلی استان فعال است.

وی در خصوص تعداد سرویسهای اتوبوس در پایانه های تهران نیز گفت: به طور متوسط روزانه در ترمینال غرب تهران 900 سرویس اتوبوس و 600 سرویس سواری ، در ترمینال جنوب 800 سرویس اتوبوس و 120 سواری، در پایانه بیهقی 250 اتوبوس و 100 سواری کرایه و 220 سرویس اتوبوس و در ترمینال شرق روزانه 350 سواری کرایه و 50 سرویس مینی بوس انجام می شود و در مجموع با احتساب سایر مسیرها 33 هزار سرویس اتوبوس، 4 هزار و 400 سواری کرایه و 700 مینی بوس کار جابه جایی مسافران را برعهده دارند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار