کد خبر: ۹۵۷
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۳ 25 January 2015
معاون مرکز فوریت‌های پزشکی استان البرز گفت: تعداد مسمومیت‌ها با گاز منواکسید کربن نسبت به مدت مشابه سال قبل 53 نفر کاهش داشته است.
آرش رحمتی، اظهار کرد: با آغاز فصل سرما و استفاده از وسایل گرم‌کننده مردم باید نسبت به گاز مونوکسيد کربن حساسيت داشته و در صورت مشاهده هرگونه آثار این گاز خطرناک نسبت به شناسایی و رفع آن اقدام کنند.
به گزارش ايسنا وی افزود: علایم مسموميت با منوکسيدکربن ممکن است به دليل عدم امکان شناسایی این گاز در محيط با آنفلوآنزا اشتباه گرفته شود بنابراین اگر در محيطی بسته همه افراد علایمی شبيه آنفلوآنزا را نشان می‌دهند باید خطر مسموميت با گاز CO جدی گرفته شده و به منظور تهویه هوا و اکسيژن رسانی درها باز شود.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تا رسيدن اورژانس هيچ ماده خوراکی یا نوشيدنی به فرد دچار گاز گرفتگی ندهيد چون به علت حالت تهوع٬ احتمال خفگی وی بيشتر می‌شود.
رحمتی با تاکيد بر تماس سریع با اورژانس 115 و نيروهای امدادی 125 در موارد مشکوک به مسموميت با منوکسيدکربن ،گفت: هر کسی که در فضای بسته قرار دارد٬ حتی افرادی که ظاهرا علایمی ندارند٬ باید از فضای آلوده خارج شده و در فضای باز قرار گيرند.
معاون مرکز فوریت‌های پزشکی استان البرز در ادامه از تعداد مسمومیت‌های گاز منواکسید کربن در استان البرز سخن به میان آورد و گفت: هرچند تعداد مسمومیت‌ها با گاز منواکسید کربن دراین مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل 53 نفر کاهش نشان می‌دهد اما به حداقل رساندن این حوادث نیاز به رعایت اصول ایمنی از سوی مردم دارد.
وی در پایان تعداد مسمومین را از فروردین تا پایان دیماه امسال درالبرز 234 نفر اعلام کرد و اظهارکرد: از مجموع حادثه دیدگان امسال براثر گاز منواکسید کربن، 20 نفر آنان جان خود را از دست دادند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار