مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: ۳۰۶هزار تن گندم و دانه روغنی کلزا از ابتدای فصل خرید تاکنون به صورت تضمینی از کشاورزان خوزستانی خریداری و در سامانه ثبت شده است.
کد خبر: ۹۵۸۸۱۴
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۳ 24 April 2021

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: ۳۰۶هزار تن گندم و دانه روغنی کلزا از ابتدای فصل خرید تاکنون به صورت تضمینی از کشاورزان خوزستانی خریداری و در سامانه ثبت شده است.

امید جهان نژادیان  با بیان اینکه ازاین میزان خرید ۲۵۰هزار گندم و ۵۶هزار تن دانه روغنی کلزا بوده است افزود: خرید این ۲ محصول راهبردی از کشاورزان خوزستانی همچنان در مناطق مختلف استان بجز مناطق سردسیری ادامه دارد.
وی قیمت خرید تضمینی هرکیلوگرم گندم براساس تصمیم اخیر دولت ۵۰هزار ریال و دانه روغنی کلزا را ۱۱۰هزار ریال عنوان کرد.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان پیش بینی کرد در یک بازه زمانی ۴۰روزه حدود ۱.۲میلیون گندم و ۱۱۷هزار تن دانه روغنی کلزا از کشاورزان خوزستانی به صورت تضمینی خریداری شود.
برداشت گندم و کلزا از ۲۰ فروردین ماه امسال در خوزستان با بکارگیری۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه کمباین مهاجر و بومی شروع شده و تا پایان خرداد ماه با برداشت آخرین خوشه های گندم و کلزا درمناطق سردسیری به پایان می رسد.
سازمان جهادکشاورزی خوزستان پیش بینی کرد: با خرید تضمینی ۱.۲میلیون تن گندم و ۱۱۷هزار تن کلزا به ترتیب رتبه نخست و دوم کشوری را کسب کند.
براساس همین پیش بینی تا اوایل تیر امسال در مجموع ۵.۵میلیون تن محصولات پاییزی شامل گندم ، جو ، چغندرقند ، دانه روغنی کلزا ، محصولات صیفی و جالیزی از زمین‌های کشاورزی خوزستان برداشت خواهد شد.
استان خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۵میلیون تن محصولات باغی ، زراعی ، دامی ، شیلات و عسل و عمل آوری ۱۳۸ نوع محصول به ارزش بیش از ۲۹۰هزار میلیارد ریال در جایگاه نخست کشوری ایستاده است.
گندم ، جو، کلزا ، چغندرقند ، نیشکر ، خرما ، مرکبات و محصولات جالیزی وصیفی مهمترین محصولات تولیدی خوزستان به شمار می‌روند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار