کد خبر: ۹۶۰۱۹
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۳ 16 September 2015
رییس شورای شهر محمدشهر کرج گفت: مطالعه روزانه ایرانی‌ها از نیم ساعت هم کمتر است .

بیژن بابایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز گفت: کتابخوانی در کشور فراموش شده است .

وی خاطرنشان کرد: ایرانی‌ها به کتابخانه‌های لوکس و زیبا علاقه زیادی دارند ولی به جرأت می‌توان گفت که زمان مطالعه روزانه آنها به 30 دقیقه هم نمی‌رسد .

بابایی افزود: بیشتر مردم از کتابخانه‌ها به عنوان دکوراستفاده می کنند و صرفاً کتاب می‌خرند تا قفسه کتابخانه‌هایشان را پر کنند .

این مسئول گفت: عده‌ای هم که به مطالعه علاقه دارند بیشتر کتاب‌های تخصصی و مرتبط با شغل خود را می‌خوانند و کمتر به سمت کتاب‌های عمومی کشیده می‌شوند .

بابایی یادآور شد: این افراد نه به خاطر علاقه بلکه به اقتضای شغل خود ناچارند منابع جدید رشته خود را مطالعه کنند تا بتوانند اطلاعات خود را به روز نگه دارند .

وی خاطرنشان کرد: سیستم آموزشی کشور نیز به گونه‌ای است که دانش‌آموزان را وادار می‌کند که صرفاً برای گرفتن نمره، مطالعه درسی داشته باشند .

رییس شورای شهر محمدشهر گفت: سیستم آموزشی نمره‌محور باعث شده دانش‌آموزان امروزی با کتاب‌های غیر درسی ارتباط برقرار نکنند و مطالعه را به کتاب‌های کمک آموزشی محدود کنند.

بابایی اضافه کرد: متاسفانه حتی وضعیت مطالعه روزنامه هم مناسب نیست و مردم صرفاً به مطالعه اخبار حوادث بسنده می‌کنند .

این مسئول گفت: هرچند طی سال های گذشته اقداماتی ازقیبل ایجاد کتابخانه‌های سیار در مترو، بانک و سایر مکان‌های عمومی صورت گرفته که باعث می‌شود رابطه مردم با منابع مطالعه بهتر شود ولی این اقدامات کافی نیست.

وی در پایان تصریح کرد: برای درونی کردن فرهنگ مطالعه در میان مردم باید برنامه‌ریزی‌های ریشه‌ای انجام داد و در طول زمان این برنامه‌ها را اجرایی کرد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار