نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: امام (ره) غضب نسبت به آمریکا را ساماندهی و هدفمند کرد.
کد خبر: ۹۶۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰ 17 September 2015
به گزارش تابناک مازندران  از شهرستان میاندورود، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی چهارشنبه‌شب در بیست‎ و نهمین یادواره 35 شهید شهر سورک میاندورود مصادف با چهلمین روز خاکسپاری سه شهید گمنام غواص عملیات کربلای 4، با بیان اینکه اسلام دین صلح است، اظهار کرد: آنچه مهم است و باید به آن توجه کرد که آیا در اسلام حالت دفاعی وجود دارد یا تهاجمی، چطور می‎شود به حریم خصوصی دیگران ورود پیدا کرد و تمامیت ارضی همسایگان را مورد تجاوز قرار داد، همه این موارد از غیرت‏مندی و مردانگی وظیفه دفاع از خود را دارند اما اسلام افراد را به دفاع از استقلال، عزت، عدالت و ناموس دعوت می‎کند و مسلم است که اسلام دین جنگ تهاجمی و دیکتاتوری نیست بلکه دین سازش و رحمت است همانطور که نبی اکرم (ص) به لقب رحمت مفتخر بودند و اسلام نیز از رحمت سرچشمه می‎گیرد.
وی افزود: آنچه اسلام به پیروانش القا می‎کند حکمت‎محوری، استقلال‎‌طلبی و عدالت‎جویی است، اسلام هرگز ذلت نمی‎پذیرد و به تعبیر حضرت امام (ره) اسلام رابطه گرگ و میش را قبول ندارد، رابطه مستضعف و مستکبر و زورگو و زورپذیر را نمی‌پذیرد.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان اضافه کرد: اسلام هرگز طمع در ملک و اموال دیگری نداشته اما موظف است از حریم خود، مرز و بوم و ناموس دفاع کند و دفاع قبل از اینکه در دین قرار بگیرد، در قالب فطرت در آدمی نهفته است و حتی دفاع شخصی در همه موجودات زنده از انسان، حیوان و گیاهان  وجود دارد.
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری به نقش شهدا اشاره کرد و ادامه داد: ما باید دفاع را از شهدا یاد گرفته و آنها را الگوی خود قرار دهیم و از 35 شهید باهمت درس زندگی کردن بیاموزیم.
سلیمانی خاطرنشان کرد: در گذشته رژیم پهلوی لیاقت ساماندهی در چارچوب دین را نداشت و مرگ بر آمریکا گناه نابخشودنی بود، همینی که امروز ذلت در عربستان و کشورهای مستکبر دیده می‎شود.
وی بیان کرد: امام (ره) غضب را ساماندهی و هدفمند کرد و این 35 شهید اسلام غضب نشأت‌گرفته از غیرت و جوانمردی را به‌کار گرفتند و سورک پیشتاز دفاع آبرومند در نظام و سرمایه‌گذار سنگینی در استان مازندران است که در لشکر ویژه 25 کربلا افتخار آفریدند.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، تصریح کرد: وصیتنامه 55 نفره شهدا و رزمندگان میاندورود در همه جا زبان‎زد است و همه مردم شهرستان میاندورود باید این افتخار را ارج نهاده و جوانان و نوجوانان آن همیشه پای کار باشند.
منبع:فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار