کد خبر: ۹۶۵۱۴
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۵ 17 September 2015
پرونده آزار معلولان البرز در کمیسیون عالی بهزیستی کشور در حال بررسی است

مدیرکل بهزیستی استان البرز پرونده با بیان اینکه پرونده آزار معلولان البرز در کمیسیون عالی کشور در حال بررسی است، گفت: به طور قطع سازمان بهزیستی این پرونده را پیگیری می‌کند و اگر تخلفی رخ داده باشد برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، افروز بهرامی در نشست با خانواده معلولان مرکز آفرینش که مورد آزار و اذیت و شکنجه قرار گرفته بودند، با اشاره به اینکه این مرکز تعطیل شده و پرونده مرتبط با این امر در قوه قضائیه و کمیسیون ماده 26 سازمان بهزیستی مفتوح است، اظهار داشت: در این مرکز نیز یک‌سری اشکلاتی وجود داشته که ما منکر آن نیستیم.

وی با بیان اینکه مستندات این مهم در حال بررسی است و اگر به جمع‌بندی برسیم که تخلفی صورت گرفته با این تخلفات برخورد می‌شود، افزود: سازمان بهزیستی به عنوان وکیل معلولان، وظیفه حفظ و ارتقاء حقوق معلولان را بر عهده دارد.

مدیرکل بهزیستی البرز با تاکید بر اینکه این مراکز غیردولتی هستند و تنها مجوز را از ما اخذ کرده‌اند، خاطرنشان کرد: نظارت‌های خوب و به صورت هفتگی از مراکز انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در آخرین بازرسی‌ انجام شده از مرکز نگهداری معلولان آفرینش که اواخر سال گذشته صورت گرفت متوجه یک سری انحرافات از استانداردهای سازمان بهزیستی نظیر نبود مراقبین و پرستار کافی همچنین مشکلات تغذیه‌ای شدیم، خاطرنشان کرد: اخطار 15 روزه‌ای به مسئول مرکز صادر شد.

بهرامی با بیان اینکه بعد از گذشت 15 روز همکاران ما مجدد برای بازدید از مرکز اقدام کردند، یادآور شد: اشکالات در مدت زمان مطرح شده برطرف نشده بود و انحرافات از استانداردهای سازمان را در بازرسی دوم مشاهده کردیم.

وی گفت: بلافاصله این مهم را به سازمان بهزیستی اعلام کردیم و از قسمت بازرسی و توانبخشی این سازمان ظرف مدت 24 ساعت بازرسانی در این مرکز حاضر شدند و بررسی‌های تخصصی را انجام دادند و بهزیستی البرز نیز نسبت به تعطیلی موقت اقدام کرده است.

مدیرکل بهزیستی البرز با اشاره به اینکه این موضوع به کمیسیون عالی کشور فرستاده و در حال بررسی است، عنوان کرد: به طور قطع سازمان بهزیستی این پرونده را پیگیری می‌کند و اگر تخلفی رخ داده باشد برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار