معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: طرح نسخه الکترونیک در صورت تامین زیرساخت های لازم از شهریورماه امسال به طور جامع تر به اجرا در می آید.
کد خبر: ۹۶۶۳۵۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۲ 24 May 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر بهمن صادقی سده افزود: اوایل اسفندماه سال گذشته بیمه تامین اجتماعی اقدام به حذف دفترچه‌های کاغذی کرد که افراد بیمار با کد ملی در سامانه "استحقاق سنجی" ثبت و به داروخانه، آزمایشگاه و یا رادیولوژی معرفی می‌شوند، اما زیرساخت‌های دانشگاه علوم پزشکی برای اجرای این طرح آماده نیست و باید تجهیزات لازم برای این مهم فراهم شود.
وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود شهریورماه امسال به شرط تامین زیرساخت‌ها همه بیمه شدگان تامین اجتماعی و بیمه سلامت استان، نسخه خود را الکترونیکی دریافت کنند، یادآورشد: نسخه الکترونیک جزء راهکارهای شفابخش سیستم سلامت کشور محسوب می شود و اجرایی شدن کامل آن باعث پوشش خلأهای موجود شده، اما روش اجرای آن بسیار مهم است و باید طوری اجرا شود که اواسط کار هیچگونه چالشی پیش نیاید.
وی تاکید کرد: ۲ تا ۳ درصد بیمه شدگان سلامت و ۱۰ درصد نسخ بیمه‌شدگان تامین اجتماعی در استان به شکل الکترونیک انجام می‌شود.
دکتر صادقی حذف دفترچه کاغذی، نظام آماری شفاف، صرفه جویی اقتصادی، مدیریت مصرف دارو، جلوگیری از گم شدن نسخه پزشکی، احتمال تجویز اشتباه قرائت نسخه را از مهمترین مزایای الکترونیکی شدن نسخ پزشکی برشمرد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک همچنین با اشاره به اینکه ۵۵ درصد بیمه شدگان استان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی و ۴۰ درصد نیز از خدمات بیمه سلامت بهره مند و شماری کمی نیز تحت پوشش بیمه خدمات نیروهای مسلح هستند، گفت: تمام تلاش خود را در راستای رفع مشکلات موجود به کار خواهیم برد تا در کمترین زمان ممکن، اجرای برنامه نسخه نویسی و نسخه پیچی را به طور کامل فراهم کنیم تا با رفع چالش های موجود همکاران با سهولت بیشتری اقدام به این کار کنند.
گفتنی است ۱۶ واحد بیمارستانی استان مرکزی با مدیریت دولتی، سه بیمارستان با راهبری حوزه مدیریت درمان تامین اجتماعی و سه بیمارستان خصوصی در اراک و ساوه ارایه خدمت دارند و ۶۹۸ پزشک عمومی، ۴۸۵ پزشک متخصص و فوق تخصص و یک هزار و ۷۲۶ کارشناس رشته های مختلف پیراپزشکی و مامایی در استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار