مدیرکل زندان‌های استان البرز گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۲۰ زندانی بدهکار مالی توسط انجمن زندانیان و نیکوکاری زندان‌ها آزاد شدند.
کد خبر: ۹۶۶۸۸۰
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۴ 26 May 2021

عدم حمایت از خانواده های زندانیان چرخه جرم را تکرار می‌کند

به گزارش «تابناک البرز» اسماعیل جمیاری اظهار کرد: سازمان زندان‌ها سه مأموریت و رسالت تأمینی، تربیتی و حمایتی بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه در رسالت تأمینی مراقبت و نگه‌داری از زندانیان وظیفه سازمان زندان‌هاست، تصریح کرد: وظیفه اصلی سازمان زندان‌ها و قوه قضائیه اصلاح و تربیت زندانیان است تا به حقوق مردم تجاوز نشود.

مدیرکل زندان‌های استان البرز بیان کرد: روزانه در سطح زندان‌های کشور و استان البرز صدها اقدام فرهنگی، تربیتی، آموزشی، ورزشی، مهارت‌آموزی و … انجام می‌شود.

یکی از علل وقوع جرم جهل است

وی با بیان اینکه یکی از علل وقوع جرم جهل است و با جرم و مجازات آن آشنا نیستند، خاطرنشان کرد: به همین منظور در آئین‌نامه اجرایی سازمان زندان‌ها پیش‌بینی شده، سوادآموزی برای همه زندانیان زیر ۶۰ سال الزامی است.

جمیاری با بیان اینکه با اداره آموزش و پرورش استان و وزارت علوم در سطح کشور تفاهم‌نامه‌ای پیرامون این امر منعقد شده است، گفت: زندانیان می‌توانند تا سطح فوق‌لیسانس در زندان طی کنند و مدارک صادر شده عادی است و نام زندان مدرک تحصیلی قید نمی‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از وقوع علل جرم بیکاری و عدم مهارت است، اظهار کرد: در سال گذشته ۵۰ درصد اشتغال‌زایی برای محکومین در سطح کشور هدف‌گذاری شد و در سطح کشور ۵۴ درصد و در سطح استان ۵۱ درصد اشتغال‌زایی محقق شد.

مدیرکل زندان‌های استان البرز بیان کرد: بر اساس هدف‌گذاری انجام شده امسال ۸۰ درصد از محکومین به منظور درآمدزایی و پر کردن اوقات فراغت مشغول به کار می‌شوند.

وی در خصوص اقدامات حمایتی برای زندانیان و خانواده‌های آنها، تصریح کرد: ستاد دیه موظف است، با جلب و جذب مشارکت‌های مردمی نسبت به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد مانند مهریه، نفقه، تصادف و … اقدام نماید.

جمیاری خاطرنشان کرد: در استان البرز ۵ انجمن حمایت از خانواده زندانیان فعالیت دارد، اگر مسئولین قضائی و اجرایی از خانواده زندانیان غافل شوند چرخه جرم تکرار می‌شود.

وی گفت: ریاست سازمان زندان‌های کشور سال ۱۴۰۰ را سال حمایت ویژه از خانواده‌های زندانیان کشور تبیین کردند، بر این اساس باید به شکل ویژه به خانواده زندانیان توجه شود.

مدیرکل زندان‌های استان البرز با اشاره به راه‌اندازی مرکز مراقبت پس از خروج زندانیان، اظهار کرد: زندانیان پس از آزادی به این مرکز مراجعه می‌کند و متناسب با گواهی‌نامه مهارت‌آموزی وام قرض‌الحسنه می‌گیرند و با ایجاد اشتغال دیگر بهانه‌ای برای ارتکاب جرم ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار