کد خبر: ۹۶۸۶۹۱
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴ 03 June 2021
رشد شهر و روستا به عنوان دو محور اصلی و محل زندگی مردم در مرحله اول بستگی به شوار‌ها دارد به طوری که یک شورای فعال و کارآمد می‌تواند زمینه‌ساز بستر توسعه باشد بنابراین نباید از اهمیت انتخابات شورا‌ها غافل شد.

به گزارش تابناک همدان، در کنار انتخابات ریاست جمهوری که به لحاظ سیاسی و بین‌المللی از اهمیت بالایی برخوردار است انتخابات شورا‌های شهر و روستا نیز با توجه به نقش مهم آن در توسعه شهری و محلی اهمیت و جایگاه ویژه‌ای ویژه‌ای دارد.

همزمانی انتخابات ریاست جمهوری با شورای اسلامی شهر و روستا نباید باعث غفلت از موضوع مهم انتخابات شورای شهر شود، موضوع مهمی که در بیانات مقام معظم رهبری به آن اشاره شده و اینکه باید موضوع مهم انتخابات شورای شهر مورد توجه جدی گرفته شود.

شورا‌های اسلامی شهر و روستا در چند حوزه مختلف اهمیت و جایگاه ویژه‌ای دارند، ابتدا در حوزه همدلی و انسجام و هماهنگی در امور مهم منطقه‌ای و محلی بسیار تاثیرگذار هستند، یک شورای کارآمد و قوی می‌تواند در انسجام‌بخشی به فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در هر شهر و روستا بسیار تاثیرگذار باشد.

از طرفی رشد شهر و روستا به عنوان دو محور اصلی و محل زندگی مردم در مرحله اول بستگی به شوار‌ها دارد و یک شورای فعال و کارآمد می‌تواند زمینه‌ساز بستر توسعه باشد و با توجه به درآمد‌های بالای شهرداری و ارتباط مستقیم آن‌ها با زندگی مردم از ساخت و ساز‌ها تا مسائل فرهنگی و حقوق شهروندی همه این موارد بستگی به شورای شهر دارد.

امروز در شهر‌ها شاهد بروز مسائل و مشکلات زیادی از حاشیه‌نشینی تا آسیب‌های اجتماعی و ... هستیم که مستقیم با شهرداری و شورای شهر در ارتباطات هستند و حتی در زمینه مسائل فرهنگی و ورزشی و حقوق شهروندی شورا‌های شهر و روستا بسیار تاثیرگذار هستند بنابراین اگر یک شورای فعال و کارآمد در یک شورا و روستا تشکیل شود می‌تواند در همه حوزه‌ها از مسائل عمرانی و سرمایه‌گذاری تا مسائل فرهنگی و اجتماعی تاثیرگذار باشد.

به هر حال همزمانی انتخابات ریاست جمهوری که بسیار با اهمیت است با انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا نباید باعث کم‌توجهی و غفلت از جایگاه مهم شورای شهر شود.

امروز شهرداری‌ها در حوزه درآمدزایی، ساخت و ساز ترافیک، حقوق شهروندی، مسائل مهم در حوزه فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی و دیگر مسائل مهم مردم به صورت مستقیم با زندگی مردم جامعه ارتباط دارند و اگر افراد کارآمد، متخصص، مردمی و پاکدست برای این جایگاه مهم انتخاب شوند بی شک بسیار از مشکلات امروز که در شهر‌ها دیده می‌شود رفع خواهد شد و توسعه شهری و محلی شتاب بیشتری خواهد گرفت.


 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار