نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: در ادامه تصریح کرد: بر اساس وصیت امام خمینی (ره) همه آحاد جامعه مسئولیت اصلاح و انتخاب افراد را بر عهده دارند و عدم حضور مردم در انتخابات می‌تواند در رأس گناهان کبیره باشد این در حالی است که برخی پس از عدم احراز صلاحیتشان در انتخابات گفتند که انتخابات را قبول نداریم و باید به آنان گفت شما چه‌کاره هستید که برای اسلام تعیین تکلیف می‌کند آن هم زمانی که امام ملت حضور در انتخابات را وظیفه مردم دانسته است.
کد خبر: ۹۶۸۸۵۶
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷ 04 June 2021

تابناک فارس به نقل از مهر: آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شیراز بیان کرد: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در جامعه وجود دارد موضوع حفظ نظام اسلامی است و باید در این مسیر ممارست کرده و باید نقشه‌های دشمنان را خنثی کرد. البته بر اساس تحلیلی که امام خمینی (ره) در خصوص انقلاب ارائه کردند توجه به مسائل الهی و اجتماع مردم در راستای ایجاد تحول موجب شد انقلاب اسلامی ایران به پیروزی برسد.

وی ادامه داد: رقابت باید در جامعه اسلامی وجود داشته باشد اما کینه و دعوا در میان ملت جامعه اسلامی وجود ندارد و بر اساس وصیت امام راحل در خصوص انتخابات مردم باید در تمامی صحنه‌های انتخاباتی حضور داشته باشند و بر همین اساس باید آحاد مختلف مردم در انتخابات حضور پرشوری داشته باشند.

او در ادامه تصریح کرد: بر اساس وصیت امام خمینی (ره) همه آحاد جامعه مسئولیت اصلاح و انتخاب افراد را بر عهده دارند و عدم حضور مردم در انتخابات می‌تواند در رأس گناهان کبیره باشد این در حالی است که برخی پس از عدم احراز صلاحیتشان در انتخابات گفتند که انتخابات را قبول نداریم و باید به آنان گفت شما چه‌کاره هستید که برای اسلام تعیین تکلیف می‌کند آن هم زمانی که امام ملت حضور در انتخابات را وظیفه مردم دانسته است.

تولیت آستان احمدی و محمدی (ع) در ادامه در خصوص انتخاب کاندیداها تاکید کرد: هر کسی که می‌خواهد برای حضور در شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری اقدام کند باید برای جلب دیدگاه مردم تلاش کند و اگر فردی را انتخاب می‌کنیم باید برای این انتخاب دلایل منطقی و قانونی داشته باشیم این در حالی است که بنا به فرموده مقام معظم رهبری نباید کاندیداها برای انتخاب شدن در انتخابات نسبت به تخریب افراد اقدام کنند.

وی با اشاره به همزمانی سالروز رحلت امام خمینی (ره) بیان کرد: معیار و خط و مشی انقلابی بودن در وصیت امام راحل مشخص شده است و کسی نمی‌تواند مدعی انقلابی بودن بیش از امام راحل کند اما اگر به دنبال حرکت در مسیر انقلاب هستیم باید وصایای امام راحل در جامعه محقق شود.

از دیدگاه امام جمعه شیراز یکی از وجه‌های تفاوت انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب‌ها، قرآنی بودن، خدایی بودن و محور قرار دادن قرآن در نظام اسلامی است و بر اساس دیدگاه امام راحل قرآن، انسان ساز است و بر اساس نظر امام خمینی (ره) اگر فردی بخواهد انسانی کامل و خداشناس باشد باید از تعالیم قرآن استفاده کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار