در رسانه ها:
سازمان‌های مردم نهاد محیط زیست یکی از مهم‌ترین سرمایه های اجتماعی محسوب می‌شوند که می توانند در حفاظت از محیط زیست نقش مهمی ایفا کنند،در طول دوره خرید گندم از کشاورزان استان 146میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران پرداخت شده است، کشت پاييزه استان با کمبود ادوات کشاورزي مواجه است،266 اخطار به واحدهاي صنفي در استان که داراي اسامي بيگانه بودند،داده شد
کد خبر: ۹۶۹۳۳
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۹ 19 September 2015
به گزارش تابناک خراسان شمالی،مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی، در گفتگو با خبرنگار مهر،از افزایش ۱۰۰درصدی تشکل‌های مردم نهاد زیست محیطی در سطح این استان خبر داد.
مطهری با اشاره به اینکه سازمان‌های مردم نهاد محیط زیست یکی از مهم‌ترین سرمایه های اجتماعی در حفاظت از محیط زیست هستند افزود:اگر این سازمانها توانمند و از استقلالی خوبی بهره‌مند شوند، می توانند در برون سپاری وظایف دولت در یک حکمرانی مطلوب، کمک کنند.

مطهری اظهار داشت: سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان نهاد متولی طبیعت، بر آن است تا بکوشد با تسهیل زمینه برای فعالیت آزادانه سمن‌ها آن‌ها را در انجام مسئولیت و رسالت‌شان کمک کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی همچنین از فعالیت شش سازمان مردم نهاد محیط زیست در شهرستانهای مختلف این استان خبر داد.

مطهری گفت: برگزاری کلاس‌ها و کارگاههای آموزشی برای سازمان‌های مردم نهاد محیط زیست از جمله برنامه‌های اداره کل حفاطت محیط زیست استان در راستای تقویت این سمنها است.

مدیرکل حفاطت محیط زیست خراسان شمالی تاکید کرد: حفاظت از محیط زیست تنها بر عهده یک دستگاه نیست بلکه تمام اقشار جامعه باید از آن حفاطت و حراست کنند.

پرداخت 146میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران خراسان شمالی

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان،به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، گفت:در طول دوره خرید گندم از کشاورزان استان 146میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران پرداخت شده است.
محمدابراهیم سهرابی افزود:تا کنون 137هزار و 400تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده است.
وی گفت:13میلیارد و 100میلیون ریال از مطالبات گندمکاران نیز باقی مانده که در آینده نزدیک پرداخت می شود.

سهرابی خاطرنشان کرد:خرید گندم تنها در ایستگاه سیلوی گندم بجنورد تا پایان شهریورماه ادامه دارد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گفت: قیمت مصوب هرکیلو گندم هزار و 155 تومان با افت مفید 4درصد و افت غیرمفید 2درصد باعاملیت بانک کشاورزی است.


کمبود ادوات کشاورزي مانعي براي کشت پاييزه

مدير زراعت سازمان جهاد کشاورزي خراسان شمالي،در گفتگو با خبرنگار روزنامه خراسان شمالی گفت:از آن جايي که عمده ادوات دنباله بند شخصي است و فعاليت فقط در سطوح خاصي از اراضي انجام مي شود، در زمان کشت با کمبود اين ادوات در استان مواجه مي شويم.

محمدتقي کاظميان افزود:راي برطرف شدن اين مشکل، در نظر داريم شرکت هاي مکانيزاسيون را تقويت و رانندگان حرفه اي در اين بخش به استفاده از اين دنباله بندها در اراضي خرد نيز ترغيب شوند.

وي با اشاره به تسهيلات موجود در اين بخش نيز خاطرنشان کرد:با اين که براي خريد اين ادوات، تسهيلات در اختيار متقاضيان قرار مي‌گيرد، اما چون با کارمزد 21 درصد است، استقبال از اين طرح انجام نمي شود که مکاتباتي براي کاهش کارمزد تا 18 درصد انجام شده است.

266 اخطار به واحدهاي صنفي داراي اسامي بيگانه

معاون فرهنگي اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان شمالي،در گفتگو با خبرنگار روزنامه خراسان شمالی گفت: به 266 واحد صنفي به دليل بهره گيري از اسامي بيگانه اخطار داده شد.

حجت الاسلام هدايتي با بيان اين که از اين تعداد 182 واحد نسبت به اصلاح اقدام کردند،افزود: بيشترين آمار مربوط به شهرستان شيروان با 150 اخطار است.

وي با اشاره به تفاهم نامه اي که با اصناف در اين رابطه بسته شده است، اظهارداشت: هر واحد صنفي بايد پس از تاييد نام واحد از سوي اين اداره کل نسبت به راه اندازي آن اقدام کند.

وي خاطرنشان کرد:به منظور حفظ قوت و اصالت زبان فارسي تمامي شرکت ها، سازمان ها و نهادهاي مذکور در بند ( د) تبصره (22) قانون برنامه دوم توسعه موظف اند از به کار بردن کلمات و واژه هاي بيگانه در گزارش ها، مکاتبات و سخنراني ها خودداري کنند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار