امام جمعه ملایر گفت: ولایت امیرالمومنین علی(ع) و پایبندی به پیام غدیر ضامن بقای اسلام است و رکنی مهم برای حفظ وحدت بین مسلمانان است.
کد خبر: ۹۶۹۹۱
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵ 20 September 2015
امام جمعه ملایر گفت: ولایت امیرالمومنین علی(ع) و پایبندی به پیام غدیر ضامن بقای اسلام است و رکنی مهم برای حفظ وحدت بین مسلمانان است.

به گزارش ایرنا؛ حجت الاسلام سید رضا فاضلیان در خطبه های نمازجمعه ملایر در مصلی حضرت ابوالفضل(ع) این شهر افزود: واقعه غدیر هیچگاه کهنه و فرموش شدنی نیست و زنده نگه داشتن و پای بندی به پیام غدیرخم وظیفه همه مسلمانان است.

وی اظهار کرد: طبق روایات اگر کسی خداوند را 950 سال عبادت و صفا و مروه را طی کند، اما ولایت حضرت علی(ع) را در دل نداشته باشد، خداوند او را با صورت به جهنم می برد.

وی با بیان اینکه پس از ظهور اسلام واقعه غدیر یکی از سرنوشت سازترین رخدادها در حفظ و نشر اسلام است، افزود: خداوند به وسیله غدیر و ولایت امیرالمومنین(ع) حیات اسلام ناب محمدی(ص) را تا روز قیامت جاودانه کرد.

حجت الاسلام فاضلیان بیان کرد: پیاکبر اکرم(ص) در روز غدیر با معرفی حضرت علی(ع) دین را بدون مرجع باقی نگذاشت تا مانند سایر ادیان مورد تحریف قرار نگیرد.

وی با بیان اینکه دین و انقلاب ما برگرفته از اصول و پیام غدیر است، اظهار کرد: اسلام بر پایه پنج امر مهم نماز، زکات، روزه، حج و ولایت است که ولایت مهمتر از همه و ستون این چهار رکن است.

خطیب جمعه ملایر بر لزوم استفاده از فضیلت های شب و روز عید غدیر خم و مراقبت از اعمال در ایام ذی الحجه شد و گفت: نیاز است مسلمانان برای بخشیده شدن گناهان خود دعای پرفیض روز عرفه را قرائت کرده و اعمال این روز را به جای آورند.

حجت الاسلام فاضلیان ادامه داد: خداوند در روز عرفه با توجه به اینکه احترام خاصی برای امام حسین(ع) قایل است، زوارش را در روز عرفه به طور ویژه ای می بنید و گناهان آنان را می بخشد.

وی همچنین به حمله صهیونیست ها با مسجد الاقصی اشاره کرد و افزود: سالها است که رژیم غاصب اسراییل مردم بی دفاع فلسطین را اذیت و آزار می دهد و سرزمین مقدس آنان را اشغال کرده است که امیدواریم بزودی وجود صهیونیست از این سرزمین ریشه کن شود.

شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار